zyxel p-2812hnu-f1 file server of nas

• 19 oktober 2015
  • 3 reacties
  • 745 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Met een zoekopdracht nog niet gevonden, dus toch maar even een nieuw topic... Ik had op de zyxel p-2812hnu-f1 via de usb een harddisk aangesloten als file server en dat werkte eerst goed, maar geeft nu toch problemen (router schakelt zichzelf consequent uit als de usb wordt aangesloten). Ik gebruik het alleen voor wat langzame backups op de achtergrond, dus zou de harddisk kunnen formateren en opnieuw beginnen, maar dan loopt het vast ergens weer een keer mis.

Ik weet dat de smb-functie niet ondersteund wordt en vond het een leuk experiment, maar wil het nu wat beter gaan aanpakken met een simpele nas. Voordat ik een hub of switch en een nas aanschaf: ik kan me herinneren dat er ook problemen gemeld werden (bij een bepaalde firmware-versie?) met de zyxel p-2812hnu-f1 en nas via het netwerk... Kan het alleen even niet vinden. Als het niet beter werkt dan de usb file sharing, dan kan ik me de moeite besparen. Bvd!

Edit: oh, topic gevonden 😳 staat hier https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/zyxel-firmware-v311tue6b6-ervaringen-46200/index10.html
Zou dus gewoon moeten kunnen, juist met een switch ertussen zo lees ik...

3 reacties

Reputatie 8
Een NAS aansluiten op een router zou geen probleem moeten zijn.
Heb ik hier ook, alleen wel met een ander type modem/router.
Het principe blijft hetzelfde. Zie mijn set-up met 8-poort switch.
https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-digitenne-268/haperend-tv-beeld-50767/index2.html#post453121
Reputatie 8
Badge +19
Ik kan me herinneren dat het firmwareprobleem alleen USB betreft als er een externe HD o.i.d. wordt aangesloten.
Een NAS die is aangesloten op een ethernet (LAN) poort heeft dit probleem niet en zou gewoon moeten werken.
Reputatie 1
Badge
Ik kan me herinneren dat het firmwareprobleem alleen USB betreft als er een externe HD o.i.d. wordt aangesloten.
Een NAS die is aangesloten op een ethernet (LAN) poort heeft dit probleem niet en zou gewoon moeten werken.

Een switch heb je niet nodig tenzij je geen vrije LAN-poorten meer hebt op de modem.

Als ik dat topic lees, dan betreft het een DLNA probleem in de laatste twee firmware-versies? Een switch/hub heb ik sowieso nodig inderdaad, want 1 en 2 bezet en 3 en 4 zijn ondertussen tv...

Reageer