beantwoord

Zyxel P-2812HNU-F1 && DNS override voor Chromecast

• 1 februari 2017
  • 3 reacties
  • 462 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi! Ik wil de DNS van mijn Chromecast overriden. Deze is hardcoded op 8.8.8.8. Nu kan ik met een static route het verkeer voor 8.8.8.8 naar mijn RaspPI sturen, waar een dnsmasq luistert op dit IP en dan werkt het. Maar liever haal ik de PI eruit en doet de Zyxel het.

Als ik root toegang had, kon ik simpel 8.8.8.8 binden en klaar. Maar Telfort heeft de boel stevig dicht getimmerd met firmware V3.11TUE8.

Heeft iemand een ander idee hoe het DNS verkeer voor 8.8.8.8 te onderscheppen?

Zijn er nog bekende methodes om ssh open te zetten op deze firmware?

Anders ga ik de Zyxel firmware er maar opzetten volgens de methode elders op dit forum.

Dank vast!

PS. Het is een Zyxel van marktplaats, ik heb Telfort met een Experiabox v8 maar daar kreeg ik uberhaupt geen static routes aan de praat.
icon

Beste antwoord door gwillem 3 februari 2017, 23:09

Ha, dank voor je reactie. Nu ik root heb, heb ik geen Zyxel firmware nodig (liever niet zelfs, want mogelijk geen VVDSL ondersteuning) want nu kan ik 8.8.8.8 als alias binden op de br0 interface. Moet het nog even testen maar ik ga ervan uit dat het werkt 😉
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 1
Ha, na heel veel prutsen heb ik eindelijk root op dat ding. Als ik heb uitgevogeld hoe ik pushed firmware updates kan blokkeren zal ik de details posten.
Reputatie 8
Ik heb (onder andere) ook een "Telfort" ZyXEL van marktplaats.
Heb die indertijd met het openen van het apparaat (open schroeven) en een speciaal OTG USB-kabeltje, voor aansluiting op bepaalde pinnetjes van het moederbord, speciale instructies, hulp programmaatjes om originele firmware te flashen etc. nooit van originele ZyXEL firmware kunnen voorzien. Bespaar je de moeite.
Reputatie 1
Ha, dank voor je reactie. Nu ik root heb, heb ik geen Zyxel firmware nodig (liever niet zelfs, want mogelijk geen VVDSL ondersteuning) want nu kan ik 8.8.8.8 als alias binden op de br0 interface. Moet het nog even testen maar ik ga ervan uit dat het werkt 😉