Zyxel P-2812HNU-F1 DLNA/UPnP i.c.m. PS3

• 15 december 2012
  • 5 reacties
  • 2277 keer bekeken

Dag allemaal!

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn P-2812HNU-F1 i.c.m. de PS3. Ik stream altijd films vanaf mijn PC naar de PS3 toe met het programma Universal Media Server, maar sinds kort werkt dit niet meer. Op de PS3 werkt UPnP niet meer en hierdoor vindt mijn PC de PS3 niet. Zodra ik de Zyxel terugzet naar fabriekinstellingen vind hij de PS3 weer, maar binnen 1 minuut is hij weer verdwenen. Het is dus zeker de ZyXEL die dit probleem veroorzaakt. Beide systemen hebben gewoon statische adressen (1.2 & 1.3) en pingen werkt ook prima.

Hiervoor heeft het wel een tijd gewerkt en voor zover ik weet is er geen firmware uitgebracht door Telfort. Op de ZyXEL staat de V3.10(TUE.4)-20120807 firmware.

Is Telfort bekend met dit probleem of ben ik de eerste?

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
misschien moet je programma universal media service een update hebben
Nee, ik draai de laatste versie (2.20). Ik heb hiervoor altijd PS3 Media Server gebruikt, maar ook die werkt niet.
Reputatie 8
Badge +17
volgens mij zijn er wel vaker vragen gesteld over streamen op dit forum, probeer de zoekfunctie maar eens
Klopt, maar helaas kan ik nergens een oplossing vinden. Ik heb inmiddels wat meer getest en de connectie werkt prima wanneer ik de DSL kabel eruit haal, dus alleen via het netwerk werk...
Reputatie 8
Badge +16
Ja, hou er even rekening mee dat een "device" 2 IP adressen kan hebben, 1 via je UTP kabel en 1 via je Wi-Fi signaal.
Helpt dit je opweg...?

Reageer