Zyxel P-2812 HNU-F1 Webconfigerator

• 27 augustus 2012
  • 6 reacties
  • 5810 keer bekeken

Badge
Ik heb vorige week een nieuw Telfort modem ontvangen (Zyxel P-2812 HNU-F1) en wil graag een aantal instellingen wijzigen in het modem.
Als ik vervolgens wil inloggen in de web configerator van het modem, dan kan ik in eerste instantie gewoon inloggen, echter wanneer ik vervolgens een optie aanklik in het menu, dan kom ik weer in het inlogeschern terecht en kanik vervolgens niet meer inloggen. Dit probleem doet zich steeds op dezelfde wijze voor met Internet Explorer, Firefox en Google Chrome. Telkens is het mogelijk om een keer in te loggen, om vervolgens weer in het inlogscherm te komen. Opnieuw inloggen levert een wit scherm op. Gek genoeg is het wel mogelijk om in te loggen via Opera, echter de reactie snelheid van het modem is dan tergend langzaam. Ik had hiervoor een Zyxel P-2601HN-F1, voorzien van dezelfde webconfigerator zonder dit probleem. Volgens de Telfort helpdesk zou het moeten liggen aan de instellingen van mijn computer. Ik heb reeds geprobeerd: firewall uit, pop-up blocker uit, vertrouwde website: IP adres modem.

Is er iemdand die mij met dit probleem kan helpen: systeem Windows 7, F-Secure beveiliging

6 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Heb je de modem al eens gereset..?
Achterop de modem gaatje indrukken met bijv. een omgebogen paperclip en vasthouden totdat de modem vanzelf opnieuw opstart.
Duurt zo'n 20 seconden...
Daarna wel even de tijd geven om te initialiseren, duurt een paar minuten.
Badge
Ik heb het modem al diverse malen gereset. Helaas zonder resultaat.Het probleem komt steeds weer terug. Het lijkt wel of dit IP adres ergens wordt geblokkeerd. Zelfs met de firewall uit, blijft het probleem bestaan.
Reputatie 8
Badge +19
Om eventuele blocking van de beveiligingssoftware uit te sluiten kan je de PC eens in veilige modus opstarten en dan via de browser de webinterface openen.
Veilige modus wél starten mét netwerkondersteuning...
Badge
Ook dit had ik al geprobeerd. Helaas zelfde probleem. Wel frappant dat het met Opera wel lukt, hetzij onwerkbaar langzaam. Vreemd probleem.
Reputatie 8
Badge +19
Tenzij iemand nog een andere oorzaak weet, denk ik dat je aan webcare maar een nieuw modem moet vragen of wellicht eerst nog een verse firmware-push.
Het ijkt erop dat de firmware niet lekker in de modem zit...
Badge +1
modem instellingen voor vast bellen  bij modem p-2812 hnu-f1

Reageer