Zyxel P-2602HW-d3a als accesspoint valt steeds uit

• 2 juni 2015
  • 2 reacties
  • 116 keer bekeken

Omdat ik inmiddels een nieuwe 'hoofd'modem heb en de oude Zyxel P-2602HW-d3a niets staat te doen heb ik deze aangesloten als Accespoint (kabel tussen LAN hoofdmodem en LAN P-2602. In de P-2602 heb ik onder het kopje LAN de DHCP uitgezet.

In eerste instantie werkt het goed maar al snel vallen draadloze verbindingen met de P-2602 weg en computers die met kabel aan de hoofdmodem vastzitten hebben soms opeens ook geen internet meer. Dit laatste is op te lossen door de P-2602 los te koppelen en hopla, internet weer terug. Duidelijk dat het probleem bij de P-2602 ligt.

Maar wat kan ik er aan doen?

2 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@barnhoorn,

Kom je eruit met de tips van Cor? :)

@Cor,

Top tips! Dank je. :)

Michael
Het nadeel van de P-2602HW modems (en ouder) is dat deze geen WAN poort hebben en hier eigenlijk niet voor gemaakt zijn. Daarnaast gaat het hier om verouderde modems die met een reden soms zelfs uit voorzorg door Telfort zijn vervangen (bvb bij mijn familie).

Ik zou kijken of je een nieuwe Zyxel modem met WAN poort ergens op de kop kan tikken of veel beter een router gebruiken in plaats van een sterk verouderd modem wat hier niet voor bedoeld is.

Reageer