beantwoord

Zyxel P-260214W : internetverbinding valt steeds meer weg.

• 26 mei 2014
  • 8 reacties
  • 934 keer bekeken

Beste mensen/Telfort,
graag hulp.

Mijn internetverbinding valt de laatste maanden steeds meer weg. Nu al steeds dagelijks tot frustrerends toe.
Ik heb aan het apparaat niets veranderd en begrijp niet goed waar dit vandaan komt.

Wil iemand van Telfort mijn account eens checken svp?

Vriendelijke groet,
Roderick
icon

Beste antwoord door Roderick1972 12 juni 2014, 11:14

Beste mensen/Telfort,
graag hulp.

Mijn internetverbinding valt de laatste maanden steeds meer weg. Nu al steeds dagelijks tot frustrerends toe.
Ik heb aan het apparaat niets veranderd en begrijp niet goed waar dit vandaan komt.

Vriendelijke groet,
Roderick

Hi Roderick,

Heb precies hetzelfde gehad met een 2602. In mijn geval was de oorrzaak de (power) adapter van de Zyxel. Deze begon na een paar jaar op z'n laatste benen te lopen en het voltage werd steeds lager, met een steeds instabieler modem als gevolg. Uiteindelijk ging het modem ook niet meer aan.

Snelste, goedkoopste, en simpelste oplossing is:
Nieuw modem in bruikleen vragen aan Telfort (evt. icm. een nieuw/sneller abonnement).

Destijds heb ik zelf een ander modem + router + VoIP adapter gekocht, hetgeen ook prima werkt maar wel kosten met zich mee brengt.

Hoop je dat hier wat mee kunt.

Gr,
Martijn

Beste Martijn,
Bedankt voor je reactie!
Nu +/- twee weken verder en heb inmiddels van Telfort een nieuwe modem/router (Expedia) ontvangen. Tot nu toe werkt ie naar behoren.
Het volgende issue is dat ik niet de router inkom met het opgegeven ip-adres. Ook weer uitzoeken, het zal een keer makkelijk gaan.

Nogmaals dank voor je reactie!
Groet, Roderick

Deze link/thread kan gesloten worden.

Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hoe oud is je modem?
Hoe oud is je modem?

Ik schat tussen de 5 en de 8 jaar.
Reputatie 8
Badge +16
Het zou een probleem met je modem kunnen zijn.
Heb je de mogelijkheid om een ander modem te proberen (van buren, kennissen, familie)?
Reputatie 1
Badge
Beste mensen/Telfort,
graag hulp.

Vriendelijke groet,
Roderick

Hi Roderick,

Heb precies hetzelfde gehad met een 2602. In mijn geval was de oorrzaak de (power) adapter van de Zyxel. Deze begon na een paar jaar op z'n laatste benen te lopen en het voltage werd steeds lager, met een steeds instabieler modem als gevolg. Uiteindelijk ging het modem ook niet meer aan.

Nieuw modem in bruikleen vragen aan Telfort (evt. icm. een nieuw/sneller abonnement).

Destijds heb ik zelf een ander modem + router + VoIP adapter gekocht, hetgeen ook prima werkt maar wel kosten met zich mee brengt.

Gr,
Martijn
Beste mensen/Telfort,
graag hulp.

Vriendelijke groet,
Roderick

Hi Roderick,

Gr,
Martijn

Beste Martijn,
Bedankt voor je reactie!
Nu +/- twee weken verder en heb inmiddels van Telfort een nieuwe modem/router (Expedia) ontvangen. Tot nu toe werkt ie naar behoren.
Het volgende issue is dat ik niet de router inkom met het opgegeven ip-adres. Ook weer uitzoeken, het zal een keer makkelijk gaan.

Nogmaals dank voor je reactie!
Groet, Roderick

Deze link/thread kan gesloten worden.
Reputatie 8
Badge +9

Het inlogadres van de Experiabox is http://192.168.2.254
Als je met een wifiverbinding toch geen contact kan krijgen dan hang je even een ethernetkabel tussen de modem en je PC/laptop.
Reputatie 1
Badge

Het inlogadres van de Experiabox is http://192.168.2.254
Als je met een wifiverbinding toch geen contact kan krijgen dan hang je even een ethernetkabel tussen de modem en je PC/laptop.

Klopt! ;)

Bedankt voor je reactie!

Geen dank Roderick ;)

Het default wachtwoord van de Experiabox is trouwens: 1234

Succes!,
Martijn
Reputatie 3
@Roderick1972,

Bedankt voor je reactie! Veel plezier nog met je verbinding :)

Yanick