beantwoord

zyxel modem, wil naam wijzigen

• 19 maart 2013
  • 12 reacties
  • 11004 keer bekeken

ik heb een modem van telfort.
Nu is de naam en de wachtwoord die ik automatisch meegekregen heb heel moeilijk.

Hoe moet ik de naam en wachtwoord voor mijn wifi veranderen?
icon

Beste antwoord door pruygje 19 maart 2013, 10:02

Hoi Dinmaster,

welkom op het forum.

Als je inlogt op http://192.168.1.254 met de gebruikersnaam 'admin' en het wachtwoord '1234' kun je op het tabblad Network Settings => Wireless onder het kopje 'Wireless Network Name(SSID' een andere netwerknaam opgegeven. Vervolgens kun je daaronder bij "Pre-Shared Key" een andere beveiligingssleutel opgeven.
Bekijk reactie

12 reacties

Badge +1
Hoi Dinmaster,

welkom op het forum.

Als je inlogt op http://192.168.1.254 met de gebruikersnaam 'admin' en het wachtwoord '1234' kun je op het tabblad Network Settings => Wireless onder het kopje 'Wireless Network Name(SSID' een andere netwerknaam opgegeven. Vervolgens kun je daaronder bij "Pre-Shared Key" een andere beveiligingssleutel opgeven.
Reputatie 8
Badge +16
Doe dit alleen wel even via een netwerkkabel anders ben je meteen je verbinding kwijt.
Hoi Dinmaster,

welkom op het forum.

super bedankt
Doe dit alleen wel even via een netwerkkabel anders ben je meteen je verbinding kwijt.

bedankt voor de tip
ik heb ook een zyxel maar als ik op die site als gebruikersnaam admin en als ww 1234 invoer zegt hij dat het niet klopt. wat moet ik doen?
Reputatie 3
@manijeh,

Leuk je op het forum te zien! Wat jij kan doen is jouw modem terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dit doe je door het reset knopje aan de achterkant 30 seconde ingedrukt te houden. De lampjes op het modem gaan uit en "Power" gaat knipperen. Het kan zijn dat Power Rood brandt, dan zet je het modem nog even uit en weer aan.

Eenmaal opgestart en DSL/Broadband en Internet lampje branden, kan je inloggen met "admin" als gebruikersnaam en "1234" als wachtwoord. Wil je mij laten weten of het is gelukt na het uitvoeren van het bovenstaande.

Yanick
Het inloggen op de router lukt mij wel. Ook het aanpassen van de naam en het wachtwoord dat nodig is om gebruik te maken van wifi op een iPad, enzovoorts, lukt eveneens. Ik wil echter ook het wachtwoord om in de router zèlf te komen aanpassen. Ik dacht eerst dat het wachtwoord dat ik gemaakt heb om via een iPad van wifi van de router gebruik te maken, hetzelfde wachtwoord is, als dat om in de router te komen (dus: admin plus het wachtwoord) Dat lukt dus niet. Vul ik in het inlogscherm admin en 1234 in, dan kom ik er wel in. Het wachtwoord dat ik op de iPad gebruik, is dan nog steeds hetzelfde.
Reputatie 8
Badge +19
Het inloggen op de router lukt mij wel. Ook het aanpassen van de naam en het wachtwoord dat nodig is om gebruik te maken van wifi op een iPad, enzovoorts, lukt eveneens. Ik wil echter ook het wachtwoord om in de router zèlf te komen aanpassen. Ik dacht eerst dat het wachtwoord dat ik gemaakt heb om via een iPad van wifi van de router gebruik te maken, hetzelfde wachtwoord is, als dat om in de router te komen (dus: admin plus het wachtwoord) Dat lukt dus niet. Vul ik in het inlogscherm admin en 1234 in, dan kom ik er wel in. Het wachtwoord dat ik op de iPad gebruik, is dan nog steeds hetzelfde.

Welke modem heb je..?
[quote=Enterprise]Het inloggen op de router lukt mij wel. Ook het aanpassen van de naam en het wachtwoord dat nodig is om gebruik te maken van wifi op een iPad, enzovoorts, lukt eveneens. Ik wil echter ook het wachtwoord om in de router zèlf te komen aanpassen. Ik dacht eerst dat het wachtwoord dat ik gemaakt heb om via een iPad van wifi van de router gebruik te maken, hetzelfde wachtwoord is, als dat om in de router te komen (dus: admin plus het wachtwoord) Dat lukt dus niet. Vul ik in het inlogscherm admin en 1234 in, dan kom ik er wel in. Het wachtwoord dat ik op de iPad gebruik, is dan nog steeds hetzelfde.

Welke modem heb je..?

Ik heb het model ZyXEL P-2812HNU-F1
Overigens lukt het inloggen op de router nu ook niet meer. Ik heb de router zojuist gereset en daarna nog wat minuten gewacht. Inloggen met admin en 1234 gaat ook dan niet. Als webadres gebruik ik http://192.168.1.254 Welkomstboodschap luidt vervoglens: Welcome
Welcome to P-2812HNU-F1 configuration interface. Please enter username and password to login.

admin en 1234 werkt dan helaas niet.

Bedankt voor de antwoorden.
Reputatie 8
Badge +19
Dan heb je de modem vermoedelijk niet goed gereset.
Druk de resetbutton met een puntig voorwerp in en hou deze ca. 25 seconden goed ingedrukt totdat alle lampjes uitgaan, behalve het powerlampje.
Dan loslaten, de modem start vanzelf weer op.
Let er wel op dat na het invoeren van het wachtwoord 1234 direct wordt gevraagd om dit te wijzigen..!
Dit gaat zo snel dat je er overheen kan kijken.

En wellicht ten overvloede maar de resetbutton is het verzonken knopje achterop de modem.
De aan/uit schakelaar aan de linker zijkant is geen resetknop.
Hallo,

Ik probeer de naam en de wachtwoord van mijn wireless netwerk te veranderen, maar telkens als ik op apply klik krijg ik de melding "invalid maximum bandwidth". Dit terwijl ik de bandwidth helemaal niet heb veranderd. Als ik de gewone gegeven gebruiksnaam en wachtwoord houd en ik klik op apply dan doet hij het wel gewoon. Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem?
^^ Solved

Reageer