beantwoord

Zyxel modem WiFi en internet valt vaak weg

• 19 juli 2018
  • 10 reacties
  • 448 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo ,

Sinds een paar maand moet ik geregeld mijn modem herstarten en de afgelopen dagen moet dat steeds vaker en vaker. Zonet ook weer, ik zie dan contstant ping time-outs en zeer hoge ping tijden over het wifinetwerk als ik de router ping, na een reboot is alles weer oke. Ook bekabeld aan mijn TV en XBox hebben dan soms geen internet meer. Er zitten geen andere wifinetwerken op het zelfde wireless channel en het is echt iets van de laatste tijd hiervoor jaren zonder issues gedraaid.. De dsl lijn status lijkt prima in orde te zijn, mijn firmware versie is V3.11TUE8.D0_20170425 . Zou mijn ouwe zyxel modem het probleem kunnen zijn?

mvgrt

J.Jonker
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 23 juli 2018, 15:24

Duidelijk, doordat de verbinding met de buitenwereld wel goed lijkt wil ik in eerste instantie een nieuw modem proberen. Ik heb er al een verzonden en deze zal je binnen 2 werkdagen in ontvangst kunnen nemen. Ik hoor graag van je hoe het daarmee gaat!
Daarbij kan je de platte kabel die je noemt ook nog vervangen door een ronde kabel, die geven een beter signaal door aan de Experia Box, dan kunnen we dat er ook meteen mee ondervangen.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hi Jan, goed om te lezen dat het nieuwe modem ontvangen is en dat het daarmee verbeterd is :)
Graag gedaan en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
Reputatie 1
Hi Jasper,

Ik heb een nieuw V8 modem ontvangen en tot nu toe werkt alles weer prima, geen enkele uitval meer gehad. bedankt voor de hulp!

mvgrt

Jan Jonker
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan, ik hoor het resultaat graag! 🙂
Reputatie 1
Hi Jasper,
top, ik laat je weten hoe het gaat en zal er een betere kabel aan hangen.

bedankt voor de hulp!
Reputatie 8
Badge +11
Duidelijk, doordat de verbinding met de buitenwereld wel goed lijkt wil ik in eerste instantie een nieuw modem proberen. Ik heb er al een verzonden en deze zal je binnen 2 werkdagen in ontvangst kunnen nemen. Ik hoor graag van je hoe het daarmee gaat!
Daarbij kan je de platte kabel die je noemt ook nog vervangen door een ronde kabel, die geven een beter signaal door aan de Experia Box, dan kunnen we dat er ook meteen mee ondervangen.
Reputatie 1
Hallo Jasper meestal blijven de lampjes allemaal hetzelfde, het is puur het bedrade en wifi netwerk wat wegvalt als ik dan het modem ip ping onstaan er enorme hoge pingtijden ( over de 1000 Ms ) en uiteindelijk allemaal timeouts en dan is er maar 1 oplossing en dat is de boel uit en weer aanzetten. er hangen geen vreemde devices aan het netwerk en ons wifi netwerk zit op een vrij channel wat hier niet door buren gebruikt wordt.
De dsl valt zo heel soms ook wel eens weg , dan veranderen de lampjes wel maar dat gebeurd niet heel vaak, eigenlijk hebben we jaren geen problemen gehad tot sinds een paar maand.
er zit een platte kabel tussen modem en israpunt en dat is ongeveer 1 meter er vandaan

mvgrt

Jan Jonker
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Jan, ik lees mee inderdaad! 🙂 Als je verbinding steeds wegvalt schiet dat niet op natuurlijk! Elke keer je modem herstarten is dan ook geen ideale oplossing, zeker niet als het meerdere keren per dag moet. Op het moment dat de verbinding wegvalt, veranderen de lampjes op de Zyxel dan ook? Of blijven die wel gelijk? Als de lampjes gelijk blijven kan het zijn dat het modem intern het signaal niet meer goed doorgeeft, als de lapjes wegvallen kan het ook de verbinding naar de modem zijn die wegvalt. Ik heb een meting gedaan en ik krijg verschillende resultaten, met deze vragen probeer ik te achterhalen welke resultaten kloppen en welke kant we op moeten gaan.
Ik ben ook benieuwd hoe de modem en het IS/RA-punt met elkaar verbonden zijn, zit hier een platte of ronde kabel tussen en hoe lang is deze?
Ik hoor het graag van je!
De Zyxels draaien al heel wat jaren mee, ze geven momenteel nog wel eens de moed op.
Dan wordt het wachten tot webcare je topic oppakt, ze lezen mee. 🙂
Reputatie 1
Hallo Nelly,

Ja ik heb vorige maand nog factory reset gedaan maar dat heeft niets geholpen helaas. Ik heb mijn klantnummer in mijn profiel ingevuld.

mvgrt

Jan
Dat zou zo maar kunnen.
Je hebt wel de nodige herstarts gedaan, maar ook al een keer een harde reset?

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Je kunt het ZyXEL modem resetten naar de fabrieksinstellingen. Druk het resetknopje 30 seconden in met een pen of paperclip. Het knopje vind je op de achterkant van het modem. Geef het modem vervolgens een paar minuten de tijd om op te starten.

Let op: het kan na een reset maximaal een uur duren voordat je weer kunt bellen.

Staat je klantnummer al in je forumprofiel? Dan weet webcare om welke aansluiting het gaat.

Reageer