beantwoord

Zyxel modem werkt niet goed

Hallo,

Ik heb de Zyxel P2812HNU-F1 modem sinds september 2012 en ik had de afgelopen 5 jaar geen problemen ermee gehad.
Vorige jaar begon de modem niet goed te werken en ging de WiFi bereik snel achter uit. Kort daarna ging de modem uit en zichzelf herstarten. Afgelopen maanden is het erger geworden, de modem herstart zichzelf 3x per dag en na de herstart wilt de WiFi niet meer werken. Ik heb de afgelopen maanden al heel vaak een hard reset uitgevoerd maar zonder succes.

Is het mogelijk om een nieuwe modem te krijgen? Het lijkt erop dat de modem rust wilt gaan rusten.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 30 oktober 2018, 11:02

Hoi MohamedB, ik zie je gegevens staan inderdaad, dankjewel! Fijn om te horen dat er al een nieuw modem onderweg is, ik zie ook de notitie van mijn collega van de klantenservice. Ik snap dat je in zo'n situatie graag direct geholpen wordt. We doen ons best om je ook via het forum zo snel mogelijk te helpen 🙂 Laat je weten hoe het is afgelopen met het nieuwe modem?

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik denk inderdaad dat hij gewoon met pensioen wil. Staan je gegevens (met name klantnummer en of postcode/huisnummer) in je profiel? Dan weet Telfort meteen om welke aansluiting het gaat als ze aan je vraag toe zijn.
GJC schreef:

Ik denk inderdaad dat hij gewoon met pensioen wil. Staan je gegevens (met name klantnummer en of postcode/huisnummer) in je profiel? Dan weet Telfort meteen om welke aansluiting het gaat als ze aan je vraag toe zijn.

Ja, ik heb bij het registreren op de forum mijn klantnummer ook ingevuld.
Reputatie 8
Badge +11
Dan komt het helemaal goed. Topics gaan in volgorde van binnenkomst dus je komt vanzelf aan de beurt.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi MohamedB, welkom op het forum! Wat lastig dat je modem het niet meer doet zoals het hoort. Goed dat je dat aangeeft, en ook dat je al een en ander hebt geprobeerd. Ik help je graag dit op te lossen, kan je daarvoor voor mij je postcode en huisnummer aan je forumprofiel toevoegen? Ik zie wel dat je een soort klantnummer ingevuld hebt, maar hier kan ik je gegevens niet mee vinden helaas. Laat je weten wanneer je ze hebt toegevoegd? 🙂
Alexandra - Telfort schreef:

Hoi MohamedB, welkom op het forum! Wat lastig dat je modem het niet meer doet zoals het hoort. Goed dat je dat aangeeft, en ook dat je al een en ander hebt geprobeerd. Ik help je graag dit op te lossen, kan je daarvoor voor mij je postcode en huisnummer aan je forumprofiel toevoegen? Ik zie wel dat je een soort klantnummer ingevuld hebt, maar hier kan ik je gegevens niet mee vinden helaas. Laat je weten wanneer je ze hebt toegevoegd? :)

Dat is raar, heb zojuist de klantnummer weggehaald en mijn postcode en huisnummer ingeschreven.
Heb in de middag al gebeld met de klantenservice en er is al een nieuwe modem onderweg.
Ik raad mensen aan om te bellen naar de klantenservice omdat het hier op de forum te lang kan gaan duren voor een antwoord.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi MohamedB, ik zie je gegevens staan inderdaad, dankjewel! Fijn om te horen dat er al een nieuw modem onderweg is, ik zie ook de notitie van mijn collega van de klantenservice. Ik snap dat je in zo'n situatie graag direct geholpen wordt. We doen ons best om je ook via het forum zo snel mogelijk te helpen 🙂 Laat je weten hoe het is afgelopen met het nieuwe modem?
Alexandra - Telfort schreef:

Hoi Alexandra,

Ik had de modem al de volgende dag al ontvangen waar ik ontzettend blij mee werd.
Ik heb de Experiabox v8 ontvangen.
Toen ik de modem aansloot gingen er maar 3 lampjes branden, de power, broadband en wireless. De internet lampje wilde niet aan gaan en ik was bang dat de modem defect was. Ik wachte 1 uur maar er was niks veranderd.
Toen besloot ik de modem te gaan reseten en kort daarna werkte alles prima.
Het is al 2 dagen verder en de modem werkt geweldig. Het nadeel alleen is dat de Experiabox v8 geen groot WiFi bereik heeft.
Reputatie 8
Badge +11
De v8 staat inderdaad niet bekend om z'n geweldige wifi-bereik. Je kunt een versterker overwegen:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-versterker-kopen.htm
Reputatie 6
Badge +8
Goedemorgen MohamedB, dankjewel voor je berichtje, ik ben blij om te horen dat het gelukt is, en je verbinding met het nieuwe modem nu goed werkt 🙂 Dat is belangrijk natuurlijk! Ik hoop dat je het WiFi bereik verbeteren kan met bijvoorbeeld GJC zijn tip.

Reageer