beantwoord

Zyxel modem werkt beter icm VPN

• 17 februari 2016
  • 9 reacties
  • 2519 keer bekeken

We hadden in het begin een Experia box, deze uiteindelijk omgeruild met een zyxel ivm vpn (thuis werken)
Nu is de zyxel defect en krijgen we weer een experia, waar we niks mee kunnen.
Helaas kunnen die mensen bij de centrale dus geen zyxel opsturen.
Met gevolg dat er niet vanuit huis gewerkt kan worden.
icon

Beste antwoord door mvvankeulen 23 februari 2016, 14:58

Het euvel met de vorige Experia Box wat ca. een half jaar geleden dus een probleem was is nu dus blijkbaar geen probleem meer.
Kortom Experia Box en Vpn werkt nu wel goed en ik kan nu goed middels Vpn verbinding thuiswerken. Nieuwe Zyxel-modem is nu dan ook niet nodig. De defecte Zyxel modem vorige week teruggestuurd.
Bekijk reactie

9 reacties

Badge +18
Wellicht kan webcare nog een zyxel voor je regelen.
Zou even wachten tot zij dit topic oppakken.

Anders wordt het een Telfort Zyxel van marktplaats.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Ingrid, vervelend dat je nu niet goed kan thuiswerken zeg. Kun je aangeven waarom je denkt dat de Experia Box hier niet goed mee overweg kan? Bij mijn weten hoort deze ook goed te werken wat dat betreft. Verneem je reactie graag.

@nelly jacoba,

Dank je!
Badge
Ik ben de partner van Ingrid, dus ik reageer even namens haar. :D
We zijn 7 maanden geleden ook begonnen met de Experia Box en na een poosje ingelogd te zijn via VPN met het werk verbrak hij de verbinding en kwam ik er nooit meer in. Nadat we er niet uitkwamen via Telfort klantenservice werd ik verwezen naar dit Forum. Ook iemand van Telfort reageerde op mijn noodkreet en we kregen toen een ZyXel modem toegestuurd. En dat werkte perfect.
Echter nu 7 maanden later heeft deze modem het begeven en Telfort heeft nu wederom een Experia box toegezonden. Met de ellende van 7 maanden geleden in het achterhoofd vrees ik het ergste. Ben nu wel ingelogd via VPN met mijn werk en zit er nu nog in. Of de problemen moeten nu opgelost zijn zodat ik probleemloos kan werken vanuit huis?!

Weer een paar keer contact gehad met Telfort klantenservice omdat ik er vanuit ging/ga dat werken vanuit huis nog steeds niet mogelijk zou zijn om een ZyXel modem, maar dit verzoek werd afgewezen.

Of zijn de problemen nu met de Experia Box en VPN na 7 maanden opgelost en maak ik me voor niets zorgen?
Want morgen moet ik wederom vanuit huis werken.
Reputatie 8
Badge +2
Hi partner van Ingrid! In principe hoort het 'gewoon' te werken. Als je aangeeft eerder problemen te hebben gehad met VPN, zouden deze verholpen kunnen zijn door verschillende upgrades sinds die tijd. Ik wil je in ieder geval vragen het te testen. We kunnen hoe dan ook niet op voorhand een ZyXEL toesturen op basis van het vermoeden dat VPN niet goed werkt met de v8 (iets wat louter gebaseerd is op ervaringen uit het verleden). Verneem graag je reactie. 🙂
Badge
Tot nu toe blijf ik ingelogd, maar ben niet aan het werk. Dus alleen ingelogd op mijn werk. Via WIFI.
Morgen werk ik de hele dag thuis en kan het dus de hele dag testen (mocht het goed blijven gaan).
Ik zal voor de zekerheid een netwerkkabel klaar leggen, want als ik me goed herinner werkte dat wel goed.
Bedankt voor je reactie en morgen(avond) hoor je mijn bevindingen.

Fijne avond.
Reputatie 8
Zelf gebruik ik ook VPN. (In combinatie met een VPN-server op een 2e router achter de Experia Box).
Ik ondervind werkelijk geen enkel probleem met die connectie vanaf vaste locaties elders.
Inloggen van derden bij mij of andersom ikzelf als Client en dan inloggen bij een ander onder VPN.

Zelfs bij kritische verbindingen (smartphone vanuit een rijdende trein) heb ik nog verbinding met thuis.

Een recent testje waarbij we over en weer bestanden van 1 en 4,5 GB hebben overgezet (110 km verder).
In ons geval wel met aan twee kanten een glasvezel account 100/100 Mbps en bekabelde verbinding:
< Test 1 > -------> < Test 2 >

Met WiFi is natuurlijk altijd onderhevig aan hetgeen aan storingsbronnen om je heen gebeurt.
Heb jezelf wel een "strakke" storingsvrije set-up thuis?
Experiabox vlak achter het KPN ISRA-punt, en als je wel een lange binnenkabel gebruikt,
een goede kwaliteit (met koperen aders) afgeschermde telefoondraad?

Een strakke set-up is bij VPN belangrijk, omdat van het UDP protocol gebruik wordt gemaakt. Dat is niet zoals bij TCP met controle van verzonden packets. Dus een storingsvrije connectie is absoluut belangrijk.
Badge
Het euvel met de vorige Experia Box wat ca. een half jaar geleden dus een probleem was is nu dus blijkbaar geen probleem meer.
Kortom Experia Box en Vpn werkt nu wel goed en ik kan nu goed middels Vpn verbinding thuiswerken. Nieuwe Zyxel-modem is nu dan ook niet nodig. De defecte Zyxel modem vorige week teruggestuurd.
Reputatie 8
Badge +2
Hi partner van Ingrid! Goed om te lezen dat het goed werkt met de v8. Ik ga ervan uit dat de goede werking te danken is aan de software upgrades die het apparaat de laatste tijd heeft ontvangen. Ik wens je veel thuiswerk-plezier! 🙂

Reageer