beantwoord

zyxel modem vervangen?

• 3 maart 2019
  • 7 reacties
  • 348 keer bekeken

Wij hebben al een tijdje telfort internet en tv met een zyxel modem. We hebben vaak last van tv die stoort en mindere it verbinding. Problemen tv zijn vooral traag dus schakelen tussen zenders en melding tussen zenders schakelen. blijft soms ook hangen op zelfde zender terwijl je door zapt. we resetten de modem 1x per week en dan lijkt het beter maar eigenlijk dus niet. Internet gaat traag of valt weg.
Ik lees hier op het forum dat de zyxel wordt vervangen. komen wij hier voor in aanmerking?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 3 maart 2019, 15:37

Hoi @paulg1201, als ik jouw verhaal zo lees mag de Zyxel bijna met pensioen. Nog een paar daagjes en dan is het zo ver. Het nieuwe modem is aangevraagd en komt jouw kant op. 🙂
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Het kan hem ook aan een slechte verbinding zitten tussen ZyXEL en hoofd aansluitpunt.
Je zou eerst nog een ander DSL-kabeltje kunnen uitproberen. Als dat ook niet meer helpt, is de kans groot dat de ZyXEL zijn langste tijd heeft gehad.

Vul in ieder geval je forum-profiel aan met je klantnummer in het veld wat niet openbaar is, plus evt. aangevuld met postcode en huisnummer en in een ander besloten veld je telefoonnummer.
Zodat erna snel actie kan worden ondernomen om je een andere modem/router toe te sturen.
bedanktvoir de reactie. Kabel is al eens vervangen.
opnieuw aangesloten en afgestoft. Problemen blijven helaas.
groet Paul
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @paulg1201, als ik jouw verhaal zo lees mag de Zyxel bijna met pensioen. Nog een paar daagjes en dan is het zo ver. Het nieuwe modem is aangevraagd en komt jouw kant op. 🙂
Ha, dat is mooi. Zodra ontvangen en in gebruik genomen laat ik weten of de problemen zijn verholpen.
Groet Paul
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben heel benieuwd. Ik hoor graag je bevindingen.
hallo, zojuist nieuwe modem aangesloten. Lichtjes branden/knipperen naar behoren. Ik heb beeld en geluid en telefoon. Tot zo ver goed. Nu WiFi aansluiten en pc weer aan de kabel. Nu komt de gevonden SSID naam niet overeen met de naam op het kaartje met gegevens internet. Laatste cijfer komt niet overeen. Wat nu te doen?
Greetz Paul

update
paar keer aan en uit en niet klopt
komt nu wel overeen en kan verbinden.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is helemaal top om te lezen Paul. Bedankt voor de terugkoppeling. 🙂

Mocht je zo nog andere vragen hebben, dan zien we graag weer een topic verschijnen.

Reageer