Zyxel modem vervangen

• 15 april 2018
  • 14 reacties
  • 586 keer bekeken

Hi,

Ik heb enige tijd te maken met onstabiliteitsproblemen. Ik moet de modem vaak resetten omdat internet het niet doet. De afgelopen 4 dagen moet ik dit dagelijks doen. De moden is ca 5 jr (?) oud. Is de modem aan vervanging toe?

Bedankt alvast!

Chris

14 reacties

Reputatie 8
Het zou kunnen. Die ZyXEL modem/routers vallen de laatste tijd met bosjes uit.
Maar je zou in ieder geval eerst nog een ander kabeltje kunnen testen tussen ISRA-punt en de ZyXEL.
Daar lijkt het wel op.
Staat je klantnummer al in je forumprofiel?
Dank voor snelle reactie!

Ik heb een nieuw kabeltje geprobeerd tussen dsl uitgang en modem en directe kabel geprobeerd tussen modem en pc. Zonder resultaat.

Ik heb het klantnummer in mijn profiel gezet.

Groeten,

Chris
Reputatie 8
Even afwachten tot morgen, zal door webcare er wel een nieuwe modem/router worden toegestuurd.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Chris, welkom op het forum! Tijd voor een nieuw modem zou ik zeggen. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Ik hoor dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.
Hallo Chris, welkom op het forum! Tijd voor een nieuw modem zou ik zeggen. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Ik hoor dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.

Top, dankje!

Hoi Stephen,

We hebben geen last meer van storingen op een eenmalige foutmelding op de tv na. De foutmelding was: Zender niet beschikbaar: heen en weer zappen nodig. Dat gebeurde voor het nieuwe modem vaker. Opzich geen probleem nu.

Daarnaast weet ik wel aan de hand van online speedtests dat het internet zowel met het oude modem als met het nieuwe modem laatste tijd trager is dan we gewend zijn; aantal weken geleden was de snelheid over wifi netjes +-40mbps en nu
...en nu
eh, topic bug? nog een poging..

... en nu
en nu minder dan 10mbps. Ook kabel direct aan de nieuwe modem test nu minder dan 10mbps.

Ik denk dat het tv probleem mede wordt veroorzaakt door de trage verbinding. Op de een of andere manier is de verbinding niet wat het moet zijn.

Geprobeerd: nieuwe kabels tussen DSL uitgang en modem en tussen modem en pc.

Misschien is het dan iets tussen ISRA punt en DSL uitgang? Is er nog een manier waarop jullie hierbij kunnen ondersteunen?

Het nieuwe modem heeft er in ieder geval voor gezorgd dat het internet stabiel aan blijft staan. Waarvoor dank!

grt.,

Chris
(duurde even, ik kan geen leessteken 'kleiner dan' plaatsen kennelijk, pakt alle tekst daarna niet)
Reputatie 8
Badge +11
Dat is een eigenaardigheid van de forumsoftware. Het fijne ervan weet ik niet, maar iets met HTML geloof ik.
Oplossing is volgens mij spaties gebruiken (of juist niet).

Sorry voor het vage antwoord, maar dat ligt me bij :8
< test met spatie > ja dat werkt

On topic dus zowel bedraad gemeten als via wifi minder dan 10Mbps?
Zitten er toevallig ook nog switches in je thuis netwerk? Was het alleen wifi dan zou het in de gebruikte adapters of aparatuur kunnen zitten dat deze geen 802.11 N ondersteunen

Welk model Experiabox heb je ontvangen?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Chris, ik heb je snelheid gemeten en zie dat deze inderdaad erg laag is en ook instabiel. Kun je het modem nogmaals een harde reset geven? Ik hoor graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.

Reageer