beantwoord

Zyxel modem valt steeds weg

• 21 september 2019
  • 13 reacties
  • 248 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Telfort,
ik heb sinds een jaar of 7 een zyxel kastje. Deze geeft de laatste tijd heel veel kuren. Gaat om de zoveel tijd opnieuw opstarten of valt ineens weg. Dan probeer in het met resetten op te lossen maar dat werkt niet. Is het misschien tijd voor vervanging? Kan ik dit ergens aanvragen?
Mvg,
kim
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 25 september 2019, 09:36

Een blauw lampje betekent inderdaad dat de Experia Box met een update bezig is, is dat lampje inmiddels een andere kleur geworden @K.heezen? Ik heb de verbinding ook nogmaals nagemeten, de modem lijkt nu bijna 13 uur zonder verbrekingen online te zijn. Daarbij viel de snelheid me ook op. Waar die eerder, met de kortere kabel, 38 Mbit/s was zie ik nu 43 Mbit/s.
Ik ben benieuwd hoe de verbinding nu bij jou werkt.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @K.heezen, welkom bij ons op het forum. Dat de verbinding wegvalt is niet prettig natuurlijk, ik heb je verbinding nagekeken en ik zie ook dat deze niet stabiel lijkt te zijn. Of het aan de Zyxel ligt weet ik niet, maar voor de zekerheid stuur ik je al wel een vervangend modem toe. De Zyxel is al wel een oud beestje, de vervangende modem ontvang je binnen enkele werkdagen.
Zou je daarnaast ook kunnen kijken naar hoe de Zyxel met het IS/RA-punt (het hoofdaansluitpunt) is verbonden, is dat met een directe kabel, hoe lang is deze en is deze plat of rond? Ik hoor dat en hoe het gaat met het nieuwe modem graag van je.
ingehaald door Jasper. 😀
Reputatie 1
Beste Jasper, bedankt voor het snelle antwoord en het toesturen van het nieuwe modem. Het is een platte kabel met een directe verbinding, het is een vrij lang snoer( het modem staat ruim 4 m van de aansluiting dus zal rond de 5m zijn).
wat voor kabel zou beter zijn?
Reputatie 8
Badge +11
Het beste is een ronde kabel van maximaal 1,5 meter.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan Kim, de kabel die GJC beschrijft is inderdaad het beste. Daarmee komt het signaal het sterkte bij de modem binnen. Is het mogelijk om dat te testen, of nu met de Zyxel of begin volgende week met het nieuwe modem?
Reputatie 1
ik heb nu een korte ronde kabel erin om te testen, is het signaal nu beter?
Reputatie 8
Badge +11
De verbinding lijkt nu inderdaad wat stabieler te zijn, al is dat binnen een kwartiertje nog wat kort om met volledige zekerheid te kunnen zeggen 🙂
Een bijkomstig voordeel van de korte kabel is dat de modem nu 38 Mbit/s van het netwerk krijgt, waar het eerder 35 was. De snelheid gaat er ook een beetje mee op vooruit dus.
Reputatie 1
Beste Jasper, ik heb het kastje inmiddels binnen gekregen en zojuist aangesloten... het kijkt nog niet helemaal te willen werken, hij geeft steeds communicatie probleem of de tv valt weg, is dit normaal in het begin? De experiabox knippert dan blauw.
Reputatie 8
De experiabox knippert dan blauw.
Dan was die kennelijk bezig met een firmware update.
Laat een update eerst helemaal doorlopen (maar zal inmiddels al lang zijn afgerond).

Wat is nu de status en werkt je TV nu wel normaal?
Reputatie 8
Badge +11
Een blauw lampje betekent inderdaad dat de Experia Box met een update bezig is, is dat lampje inmiddels een andere kleur geworden @K.heezen? Ik heb de verbinding ook nogmaals nagemeten, de modem lijkt nu bijna 13 uur zonder verbrekingen online te zijn. Daarbij viel de snelheid me ook op. Waar die eerder, met de kortere kabel, 38 Mbit/s was zie ik nu 43 Mbit/s.
Ik ben benieuwd hoe de verbinding nu bij jou werkt.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @K.heezen, ik heb nog geen reactie van je gezien, maar ik ben nog wel benieuwd hoe jouw verbinding het nu doet. Ik hoor dat graag nog van je 🙂
Reputatie 1
Beste Jasper, het kastje doet het ,tot nu toe, prima 😊 bedankt voor de hulp en ik hoop dat alles het nu blijft doen.
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat het nu goed werkt! 🙂 Graag gedaan en mocht het terugkomen, of als je andere vragen hebt, je weet me te vinden.

Reageer