beantwoord

Zyxel modem reset zichzelf

• 21 oktober 2018
  • 15 reacties
  • 427 keer bekeken

Vandaag een extra laptop toegevoegd aan mijn netwerk. Nu bij het willen bekijken van een video, valt mijn modem uit en reset zichzelf. Alles in idle blijft de modem gewoon aan. Iemand bekend met dit probleem? Mijn modem is een zyxel p 2601 hn f1
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 21 oktober 2018, 20:59

De wifi modules van de Zyxels zijn aan het einde van hun latijn.
Je kan nog een reset van je modem proberen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Staat je klantnummer en postcode/huisnummer al in je forumprofiel?
Dan weten webcare om welke aansluiting het gaat.
https://forum.telfort.nl/settings/profile
Bekijk reactie

15 reacties

De Zyxels raken op leeftijd.
Is de laptop bekabeld aangesloten? Dan kan je een andere lan poort proberen.
Hallo Nelly,

de laptop is verbonden via WiFi, haal ik m uit het netwerk heb ik geen problemen. In het netwerk geplaatst en ik wil op m’n andere laptop een video bekijken valt de modem ook uit. De nieuwe laptop veroorzaakt in andere netwerken geen problemen.

grt Andrew
De wifi modules van de Zyxels zijn aan het einde van hun latijn.
Je kan nog een reset van je modem proberen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Staat je klantnummer en postcode/huisnummer al in je forumprofiel?
Dan weten webcare om welke aansluiting het gaat.
https://forum.telfort.nl/settings/profile
Hallo,

harde reset geprobeerd, helaas zonder resultaat. Mijn adres staat in m’n profiel.

grt, Andrew
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen andrew, welkom op het forum! Wat lastig dat je Zyxel modem geregeld uitvalt/reset, dat is niet de bedoeling. Ik zie dat nelly jacoba je al een stukje op weg geholpen heeft, het lijkt mij een goed idee om je modem te vervangen 🙂 Daarom heb ik een nieuw modem voor je besteld, deze ontvang je binnen ongeveer twee werkdagen thuis! Laat je weten hoe het is gegaan?
Hallo Alexandra,

welk modem heb je voor mij besteld? Had nog een experiabox V8 liggen. Alleen met deze modem is de snelheid om te huilen en ook niet echt stabiel. Met de zyxel had ik nog rond de 11 Mbps, maar met de ecperiabox valt hij terug naar 6/7. Niet wenselijk dus.

grt, Andrew
Die V8 al een keer gereset?
Hallo Nelly ,

inmiddels ook de V8 een reset gegeven, ook hier geen resultaat. Snelheid gaat van 3 tot 10 Mbps en schommelt de hele tijd. De V8 valt echter niet zo vaak helemaal uit als de zyxel. Probleem lijkt begonnen met de nieuwe laptop. Dit is hp met cleane install Windows 10. Bekabeld lijken er zich geen problemen voor te doen met deze laptop. Heb deze nog niet bekabeld gehad op de V8.

grt, Andrew
De wifi adapter van de HP is voorzien van de nieuwste drivers?
Zonodig van de site van HP of van de adapter leverancier.
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen andrew! Ik kan, als ik een nieuw modem bestel, niet kiezen welke je krijgt. Ik vermoed dat je een V8 krijgt, maar dat is even afwachten tot je 'm hebt 🙂 Fijn dat je nog een modem had liggen om mee te testen, maar sluit vooral de nieuwe aan zo gauw je die hebt. Daarnaast raad ik je ook aan de laatste tips van nelly jacoba te proberen, het controleren en bijwerken van de drivers kan het probleem oplossen, als deze verouderd zijn geraakt. Laat je ons weten of het is gelukt?
Hallo,

inmiddels de nieuwe modem ontvangen en in gebruik genomen. Bekabeld is alles ok, maar zodra ik de nieuwe laptop draadloos gebruik , heeft dit gelijk negatieve invloed op de stabiliteit van het internet.snelheid varieert dan van 4/5 tot 10 Mbps.alle drivers van de laptop zijn naar mijn idee up to date. Ook bij het kijken naar bv Netflix klapt hij er regelmatig uit, dit gebeurt ook bekabeld.modem valt overigens niet meer helemaal uit.

al met al is het dus nog niet geheel opgelost. Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag.

mvg,

andrew
Reputatie 8
Badge +11
Hoi andrew, fijn om te horen dat het modem niet volledig meer uitvalt, dat is een goed teken. Een nieuw modem staat op vrij 'standaard' instellingen, die mogelijk niet optimaal werken in jouw omgeving. Daarom is het goed om je WiFi instellingen te verbeteren, ook staan er andere goede tips op die pagina 🙂 Ik raad je aan om die te doorlopen en proberen. Laat je weten of het is gelukt?
Hallo Alexandra ,

ik ben er nog niet aan toe gekomen om instellingen te wijzigen. Weet niet of dat echt nodig is daar ik nog geen 3 meter van de modem af zit. Ook bekabeld is de verbinding verre van stabiel, de snelheid gaat van 4/5 tot zeg maar 10 Mbps . Met de oude zyxel had ik bij elke meting gewoon 11 Mbps stabiel. Upload is ook erg weinig, net aan 0,6 Mbps, bij de oude zyxel was dit nog 0,85. Geen idee hoe dit nu op te lossen, misschien heb jij een idee?

mvg,

Andrew
Reputatie 8
Badge +11
Hi andrew, dat geeft niet hoor. Ik raad je wel aan die instellingen na te kijken en te verbeteren 🙂 Dat is altijd goed om te doen, omdat de kwaliteit van je WiFi verbinding niet alleen afhankelijk is van afstand (die bij jou prima is, lees ik), maar ook van andere signalen (dus andere netwerken) in je buurt. Wel opvallend dat je snelheid ook via een kabel wisselt. Lukt het om dat te testen met een andere internetkabel, om te zien of je het dan ook merkt?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi andrew, ik hoop dat het gelukt is met de instellingen. Laat het gerust weten als je vragen hebt.

Reageer