Zyxel modem, power aan, Internet uit

• 9 maart 2016
  • 6 reacties
  • 596 keer bekeken

Ons Zyxel modem doet sinds gisteren het volgende:
Het power-lampje brandt constant groen
Het DSL-lampje uit
Het internetlampje uit
Kabels in/uit, reset, modem aan/uit, stappenplan doorlopen, nada.
Helaas is de helpdesk alleen tussen 9 en 21 bereikbaar en dan ben ik niet thuis.
Kunnen jullie adhv mijn gegevens in ieder geval de verbinding controleren, zodat we dat kunnen uitsluiten
Gaarne intern berichtje sturen voor mijn NAW gegevens

6 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Op deze manier die jij wenst wordt het wel wat omslachtig want wellicht is er wel een oplossing te vinden maar goed het is jou keus dus is het wachten totdat webcare Telfort dit topic oppakt
Reputatie 8
Badge +2
Hoi NoordA, welkom. Jouw omschrijving wijst erop dat er geen lijnsignaal gezien wordt door het modem. Hierdoor kan de internetverbinding ook niet werken. Dit kan worden veroorzaakt door een defect in het modem of door een andere factor elders in het netwerk. Ik kijk, zoals je zelf al scherp aangaf, graag naar de concrete situatie als je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar maakt in een privébericht.
Update,
NAW-Gegevens aan Michael doorgegeven, geen reactie terug ontvangen.
Maar bij thuiskomst werkte internet weer wel.

Door ontbreken van enige terugkoppeling, geen goed gevoel, kan dus elk moment weer gebeuren.
Op deze manier die jij wenst wordt het wel wat omslachtig want wellicht is er wel een oplossing te vinden maar goed het is jou keus dus is het wachten totdat webcare Telfort dit topic oppakt
Toch nog maar ff een reactie terug. Bedankt voor je briljante opmerking, maar hoe moet ik een andere oplossing zien ?
Werk in een omgeving waar geen telefoons zijn toegestaan (Explosie omgeving), en ben niet thuis als de Telfort Helpdesk open is.
Ben benieuwd naar je constructieve oplossing.
Reputatie 8
Badge +19
@NoordA

Gezien de omschrijving (en de tijdsspanne) van je probleem lijkt het een lokale storing of werkzaamheden geweest te zijn, zoals deze vaker voorkomen in wijkcentrales en straatkasten.
Er zijn dagelijks duizenden KPN-medewerkers op pad die werkzaamheden verrichten aan de apparatuur en soms worden daarbij wel eens fouten gemaakt, of moeten bepaalde blokken met IP-adressen voor korte tijd off-line gehaald worden.
De communicatie richting klant hierover verloopt ook niet altijd vlekkeloos.
Er worden momenteel duizenden straakasten geupgrade en gereed gemaakt voor VDSL met vectoring, om voor zoveel mogelijk abonnees een hogere snelheid te kunnen realiseren.
Omdat je internet inmiddels weer werkt heb ik het vermoeden dat Michael van Telfort a.d.h.v. je doorgestuurde gegevens de nodige actie heeft uitgezet bij KPN en dat er inmiddels een techneut naar je centrale is geweest om dat per ongeluk losgetrokken kabeltje weer vast te maken...

En garantie dat het altijd vlekkeloos zal blijven werken heb je helaas niet, het blijft een dienstverlening waarbij een hoop techniek komt kijken, en er kan zich helaas wel eens een storing voordoen.
Voor nu, hopen dat het ondanks je twijfel allemaal blijft werken zoals het hoort, en als er opnieuw problemen zouden ontstaan dan kan je dit hier uiteraard weer kwijt, we helpen je graag.

Just my two cents... 😉
Reputatie 8
Badge +2
Hi NoordA, bedankt voor de gegevens. Ik zie dat je beschikt over een relatief verouderd modem (ZyXEL 2601 uit 2011). Deze zal ik hoe dan ook preventief voor je vervangen voor een nieuwe. Je mag ervan uitgaan dat je deze binnen 2-3 werkdagen ontvangt. Wil je het mij laten weten als hij binnen is en of deze naar jouw gevoel beter werkt? Bedankt.

Reageer