beantwoord

Zyxel modem mogelijk aan vervanging toe

• 12 juni 2015
  • 5 reacties
  • 364 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16
Ik ben momenteel bij mijn ouders en daar doet het Zyxel modem raar. Om de paar dagen is de internetverbinding dood.

De DSL-sync is gewoon aanwezig en de aangesloten apparaten (via wifi) krijgen netjes een ip-adres. Maar er is geen internetverbinding en er staat een uitroepteken bij de verbinding in Windows.

Enige remedie is het herstarten van het modem.

Ik heb inmiddels een factory reset uitgevoerd... daarna is het drie dagen goed gegaan maar net was het weer raak.

Kan het zijn dat er iets mis is met de verbinding? Of is het modem langzaam aan het overlijden?
icon

Beste antwoord door Franzki 23 juni 2015, 12:54

Het nieuwe modem is zondag geplaatst en werkt tot nu toe naar behoren. 😳
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@Franzki,

Mijn excuus voor deze late reactie. Heb je naast het resetten van het modem ook een bekabelde verbinding getest op het moment dat er geen internet was?

Ik kijk toch graag even naar de verbinding. Hiervoor heb ik de postcode en huisnummer nodig. Zodra ik deze heb ontvangen in een privébericht.

Henk
Reputatie 8
Badge +16
Postcode en huisnummer heb je inmiddels ontvangen. Ik ga het vanavond even proberen met een ander modem en laat je weten wat de conclusies zijn.
Reputatie 8
Badge +2
@Franzki,

Er is inmiddels een nieuw modem naar jouw ouders onderweg. Laat je weten of de werking ervan in de smaak valt?

Michael
Reputatie 8
Badge +16
Het nieuwe modem is zondag geplaatst en werkt tot nu toe naar behoren. 😳
Reputatie 8
Badge +2
@Franzki,

Top! Trek aan de bel als er alsnog iets is wat ik voor jou/jouw ouders kan doen, help je graag. :)

Michael

Reageer