beantwoord

Zyxel modem laat geen verbindingen meer toe

• 15 januari 2019
  • 8 reacties
  • 183 keer bekeken

Beste telfort sinds enkele weken loop ik regelmatig tegen het probleem aan dat diverse apparaten geen verbinding meer maken met mijn modem.
Dit gebeurt via ethernet en via wifi.
Volgens de tablets kunnen we wel verbinding maken maar word er geen ip adres uitgedeeld.
Dit gebeurt allemaal verschillende apparaten als ze even of een dag niet online zijn geweest.
Dhcp staat aan.

De enigste oplossing die tot nu toe werkt is het modem resetten hierna werkt alles weer na behoren.
Maar inmiddels moet ik dit 1x per dag doen.

Kunt u mij hiermee helpen?
icon

Beste antwoord door lela20 24 januari 2019, 20:22

Gisteren het nieuwe modem geinstalleerd. Tot nu toe nog geen problemen gehad.
Wat mij direct opvalt is dat mijn internetsnelheid verdubbeld is 🙂. Ik weet niet of dit door het type modem komt(experiabox) , of dat er nog meer niet goed zat in het oude modem.
In ieder geval bedankt voor de snelle service!

Groetjes Leon
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Je zou de kabel (maximaal pakweg 80 cm) tussen KPN hoofd aansluitpunt (ISRA) en de ZyXEL nog eens kunnen vervangen. Doorloop daarvoor eens < DIT onderwerp > en vervolgreacties.

Als dat verder in orde is, en de storingen blijven nog steeds aanhouden. De Telfort ZyXEL modem/routers zijn al wat ouder. Mogelijk moet die dan vervangen worden. Er vallen wel vaker ZyXEL modem/routers uit. Zet alvast in het afgeschermde deel van je forum-profiel, je abonnementsgegevens, postcode + huisnummer, zodat webcare je evt. snel een andere modem/router kan toesturen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Iela20, welkom op het forum en fijn dat @Babylonia al te hulp is geschoten. Kom je er uit met het topic waarnaar verwezen wordt? Zo niet, dan ruilen we je modem om. Wil je daarvoor je klantnummer, postcode en huisnummer in je profiel zetten en een seintje geven? Dan zorg ik ervoor dat er 1 je kant opkomt.
dank jullie voor de snelle reactie.
Ik ga morgen even opzoek of ik nog zo'n kabeltje ergens kan vinden.
Lijkt mij persoonlijk niet erg waarschijnlijk want ook zonder internet verbinding zou zou de dhcp moeten werken en het netwerk tot stand brengen. Maar ik ga het proberen.
Ik zal mijn bevindingen terug koppelen.
Groetjes
leon
Reputatie 8
Lijkt mij persoonlijk niet erg waarschijnlijk want ook zonder internet verbinding zou zou de dhcp moeten werken en het netwerk tot stand brengen.
Maar daar heb je eerder niets over verteld. Hoe moeten wij dat dan weten?
Aanbevelingen zijn altijd op basis van hetgeen iemand als informatie verstrekt.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @lela20, ik neem het even over van Cindy 🙂 De DHCP veranderd de situatie inderdaad. Heb je het andere kabeltje al wel kunnen proberen gisteren en hoe ging het daarmee? Ik heb je voor de zekerheid ook een vervangend modem toegestuurd, deze zal je binnen 2-3 werkdagen ontvangen. Laat je ons weten hoe het daarmee gaat?
Helaas vandaag weer hetzelfde probleem met een TV.
Ik kijk uit naar het nieuwe modem en hoop dat het hiermee opgelost is.
Groetjes Leon
Gisteren het nieuwe modem geinstalleerd. Tot nu toe nog geen problemen gehad.
Wat mij direct opvalt is dat mijn internetsnelheid verdubbeld is 🙂. Ik weet niet of dit door het type modem komt(experiabox) , of dat er nog meer niet goed zat in het oude modem.
In ieder geval bedankt voor de snelle service!

Groetjes Leon
Reputatie 8
Badge +11
Het nieuwe modem geeft een meerdere verbeteringen dus, dat is helemaal mooi meegenomen 🙂 Ik vermoed dat er dan meer niet goed zat in het oude modem, beide apparaten zouden deze snelheid moeten kunnen verwerken.
Graag gedaan en veel plezier met de snellere verbinding! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer