beantwoord

Zyxel modem kapot, wil ook niet resetten

• 15 april 2018
  • 7 reacties
  • 776 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds zaterdagavond doet ons Internet het niet meer. We hebben een Zyxel modem.

Wat we al geprobeerd hebben:
- modem uitzetten en weer aan: zelfs na een uur wachten doet hij het niet
- modem resetten: 30 seconden indrukken heeft geen effect, de lampjes veranderen niet eens.

Dit zijn de lampjes:

Kunnen we een nieuw modem krijgen?
icon

Beste antwoord door Stephen 16 april 2018, 20:50

Hallo familiemuller, welkom op het forum! Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met de klantenservice en dat er een nieuw modem klaargemaakt wordt voor verzending. Deze ontvang je morgen of woensdag. Ik hoor dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 1
Staat je klantnummer al in je forumprofiel?
Dan weet webcare morgen waar je vervangende modem naar toe moet.

Ja dat hebben we gedaan. Dankjewel voor de tip, Nelly!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo familiemuller, welkom op het forum! Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met de klantenservice en dat er een nieuw modem klaargemaakt wordt voor verzending. Deze ontvang je morgen of woensdag. Ik hoor dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.
Reputatie 1

Hallo Stephen, het is jammer dat je reactie pas zo laat komt. Als ik kijk bij https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet/geen-internet.htm en de tips daar lossen het probleem niet op, dan wordt geadviseerd om contact op te nemen via 1. forum, 2. facebook, 3. klantenservice. Ik wilde zo snel mogelijk een oplossing en ging naar 1. forum. Ik snap dat op zondag niet gereageerd wordt, maar ook op maandagochtend is er kennelijk niet genoeg capaciteit om snel op het forum te reageren. Pas op maandagavond rond 21 uur kreeg ik deze reactie.

Toen de hele maandagochtend geen reactie kwam ben ik toch maar gaan bellen naar de klantenservice, en daar blijken ze wel genoeg capaciteit te hebben om mij snel te helpen! Dus een tip voor ieder die dit leest en die ook een kapot modem heeft: wacht tot de klantenservice open is en bel hen, want dat is het meest effectief.

Nog een tip voor anderen met een ZyXEL modem: er is ook een andere manier van resetten die ze een anti-loop reset noemen en die beschreven staat op http://www.valadissupport.nl/z011.html . (Die hielp bij mij niet overigens.)

Laatste tip: zorg dat je de klantenservice belt vanaf thuis zodat je hun suggesties kunt uitproberen en vragen kunt beantwoorden, en dat dat voor 18:00 afgerond is. Dan kunnen ze nog diezelfde dag een nieuw modem opsturen en kun je het de volgende dag in huis hebben.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo familiemuller, ik ben het met jou eens. Als je je tot het forum wendt dan moet je zo snel mogelijk worden geholpen. Maandag is altijd de drukste dag en de capacieit was inderdaad niet genoeg om jou zo snel mogelijk van dienst te zijn.
Zodra je weer ergens tegenaan loopt dan zie ik je graag weer terug o het forum.
Reputatie 8
Als je inlogt in de ZyXEL zou je nog kunnen proberen in het menu een fabrieksreset te geven.
(Weet zo even niet uit het hoofd welk menu in het rijtje, ben nu niet thuis).

Lukt dat ook niet, lijkt de ZyXEL zijn langste tijd te hebben gehad.
(De laatste tijd vallen bosjes ZyXEL modem/routers uit).
Reputatie 1
Als je inlogt in de ZyXEL zou je nog kunnen proberen in het menu een fabrieksreset te geven.
(Weet zo even niet uit het hoofd welk menu in het rijtje, ben nu niet thuis).

Lukt dat ook niet, lijkt de ZyXEL zijn langste tijd te hebben gehad.
(De laatste tijd vallen bosjes ZyXEL modem/routers uit).

Dankjewel voor de tip, Babylonia.

We kunnen zelfs geen verbinding meer maken met het modem om in te loggen. Dus het lijkt erop dat ons modem defect is.
Badge +18
Staat je klantnummer al in je forumprofiel?
Dan weet webcare morgen waar je vervangende modem naar toe moet.

Reageer