Naar alle waarschijnlijkheid is bij ons thuis het ZyXEL modem stuk of functioneert niet meer naar behoren. Thuis ligt een 20 mb lijn waarvan ons helaas achteraf pas werd verteld dat in mijn woonplaats maar 14 mb haalbaar is. Het verschil tussen bedraad en draadloos is enorm, en daar ligt vrijwel zeker ook het probleem.
Ik heb al een tijd het internet gedrag in de gaten gehouden. Bedraad, met laptop direct naast het modem, haal ik snelheden van zo'n 11, 12 mb/s. Zonder draad, ook direct naast het modem, haal ik slechts 1.. 1,5 a 2 mb/s. Deze internet snelheden schommelen enorm met downloadsnelheden van zo'n 30 kb's tot aan 200 / 300 kb/s. Overigens komt het ook vaak voor dat er een flinke tijd helemaal geen internet draadloos beschikbaar is. Het komt er op neer dat waarschijnlijk de antenne niet meer goed functioneerd.
Wat ik (al) geprobeerd heb:
- Software reset en Factory reset
- Draait de laatste firmware
- WiFi Repeater haalt niets uit
- Draadloze telefoon tijdelijk uitgeschakeld, geen effect.
- Verplaatsen van het modem, geen effect
- Verplaatsen van de richting van de antenne, geen effect.
Ik heb zowel op een WIndows 8 als Windows 7 laptop de snelheden getest, als op een vaste computer. Allen draadloos en met draad getest. Uiteraard is het modem goed aangesloten.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een nieuw modem te ontvange. Het gaat om de ZyXEL P-2602HW-D1A.
Met vriendelijke groet,
Justin
Beste antwoord door Jeroen - Telfort
@ivsivris,
Vervelend at je problemen ervaart met je WiFi verbinding. Ik heb gezien dat je verbinding nog op het oude BabyXL netwerk (ex-Tiscali) zit, ik heb een netwerk migratie naar het WBA-E netwerk aangevraagd. Op termijn gaan alle klanten over naar het WBA-E netwerk, jij dus iets eerder. De migratie zal over ongeveer twee weken worden uitgevoerd, je krijgt hiervoor ook een nieuw modem toegestuurd. Het nieuwe modem kun je binnen enkele werkdagen verwachten en kun je na ontvangst direct aansluiten. De migratie en het nieuwe modem zijn kosteloos. Ik ga er van uit dat het nieuwe modem het probleem oplost.
Jeroen
Bekijk reactie
Vervelend at je problemen ervaart met je WiFi verbinding. Ik heb gezien dat je verbinding nog op het oude BabyXL netwerk (ex-Tiscali) zit, ik heb een netwerk migratie naar het WBA-E netwerk aangevraagd. Op termijn gaan alle klanten over naar het WBA-E netwerk, jij dus iets eerder. De migratie zal over ongeveer twee weken worden uitgevoerd, je krijgt hiervoor ook een nieuw modem toegestuurd. Het nieuwe modem kun je binnen enkele werkdagen verwachten en kun je na ontvangst direct aansluiten. De migratie en het nieuwe modem zijn kosteloos. Ik ga er van uit dat het nieuwe modem het probleem oplost.
Jeroen