beantwoord

ZyXEL modem kapot?

• 17 december 2012
  • 11 reacties
  • 6104 keer bekeken

Goedenavond,

Naar alle waarschijnlijkheid is bij ons thuis het ZyXEL modem stuk of functioneert niet meer naar behoren. Thuis ligt een 20 mb lijn waarvan ons helaas achteraf pas werd verteld dat in mijn woonplaats maar 14 mb haalbaar is. Het verschil tussen bedraad en draadloos is enorm, en daar ligt vrijwel zeker ook het probleem. 

Ik heb al een tijd het internet gedrag in de gaten gehouden. Bedraad, met laptop direct naast het modem, haal ik snelheden van zo'n 11, 12 mb/s. Zonder draad, ook direct naast het modem, haal ik slechts 1.. 1,5 a 2 mb/s. Deze internet snelheden schommelen enorm met downloadsnelheden van zo'n 30 kb's tot aan 200 / 300 kb/s. Overigens komt het ook vaak voor dat er een flinke tijd helemaal geen internet draadloos beschikbaar is. Het komt er op neer dat waarschijnlijk de antenne niet meer goed functioneerd. 

Wat ik (al) geprobeerd heb:
  • Software reset  en Factory reset
  • Draait de laatste firmware
  • WiFi Repeater haalt niets uit
  • Draadloze telefoon tijdelijk uitgeschakeld, geen effect.
  • Verplaatsen van het modem, geen effect
  • Verplaatsen van de richting van de antenne, geen effect. 

Ik heb zowel op een WIndows 8 als Windows 7 laptop de snelheden getest, als op een vaste computer. Allen draadloos en met draad getest. Uiteraard is het modem goed aangesloten. 

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een nieuw modem te ontvange. Het gaat om de ZyXEL P-2602HW-D1A.

Met vriendelijke groet,
Justin
icon

Beste antwoord door Jeroen - Telfort 19 december 2012, 12:11

@ivsivris,

Vervelend at je problemen ervaart met je WiFi verbinding. Ik heb gezien dat je verbinding nog op het oude BabyXL netwerk (ex-Tiscali) zit, ik heb een netwerk migratie naar het WBA-E netwerk aangevraagd. Op termijn gaan alle klanten over naar het WBA-E netwerk, jij dus iets eerder. De migratie zal over ongeveer twee weken worden uitgevoerd, je krijgt hiervoor ook een nieuw modem toegestuurd. Het nieuwe modem kun je binnen enkele werkdagen verwachten en kun je na ontvangst direct aansluiten. De migratie en het nieuwe modem zijn kosteloos. Ik ga er van uit dat het nieuwe modem het probleem oplost.

Jeroen
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Download eens inSSIDER op je laptop om te kijken hoe druk het is in de buurt met WiFi signalen;

zet je modem eens op het minst gebruikte kanaal en kijk of dat helpt.
Download eens inSSIDER op je laptop om te kijken hoe druk het is in de buurt met WiFi signalen;

zet je modem eens op het minst gebruikte kanaal en kijk of dat helpt.

Ik heb dit inderdaad ook al ondernomen. Ik zit op kanaal 2, het rustigste kanaal. Van kanaal veranderen helpt overigens ook niet. 
Reputatie 8
Badge +16
Als je je abonnement vernieuwt kun je een nieuw bruikleenmodem modem (de 2812) meebestellen. Vernieuwen/verlengen kun je via "MijnTelfort".

Let wel op... sommige forumgebruikers ervaren een minder goede draadloze draadloze verbinding met de 2812. Het kan dus wellicht beter zijn om een los wireless access point neer  te zetten.
Aanvullende informatie:

Ik heb inderdaad al de inSSIDer gebruikt om te kijken naar het juiste kanaal. Verder gebruikt de modem geen Firewall, geen macfilter en maakt het gebruikt van een WPA-2 personal wachtwoord. 

Helaas is ons ontgaan bij het upgraden / vernieuwen van het abonnement om een bruikleenmodem mee te bestellen. 
Badge +1
@ivsivris,

Vervelend at je problemen ervaart met je WiFi verbinding. Ik heb gezien dat je verbinding nog op het oude BabyXL netwerk (ex-Tiscali) zit, ik heb een netwerk migratie naar het WBA-E netwerk aangevraagd. Op termijn gaan alle klanten over naar het WBA-E netwerk, jij dus iets eerder. De migratie zal over ongeveer twee weken worden uitgevoerd, je krijgt hiervoor ook een nieuw modem toegestuurd. Het nieuwe modem kun je binnen enkele werkdagen verwachten en kun je na ontvangst direct aansluiten. De migratie en het nieuwe modem zijn kosteloos. Ik ga er van uit dat het nieuwe modem het probleem oplost.

Jeroen
@ivsivris,

Jeroen

Heel erg bedankt hiervoor! Ik weet niet hoe het precies werkt, maar ik ga er vanuit dat jullie via mijn IP adres de klantgegevens met adresgegevens gevonden hebben? Indien dit niet het geval is, zal ik nog even een privé bericht sturen!
Reputatie 8
Badge +16
Je post vanaf je Telfort vebinding en hierbij wordt door Telfort je Ip adres opgeslagen.
De Modjes maken hier dankbaar gebruik van en kunnen op deze wijze vrij simpel achterhalen wie je bent waar je woont en welk pakket je hebt.

Big Brother is watching you....soms....
Badge +1
@ivsivris,

Jeroen

jeroen nog niet in de  winterslaap   pfff  volgens mij slaapje altijd  massel
Vandaag het modem binnen, eenmaal aangesloten werkte het vrijwel direct al goed. Top service, heel erg bedankt!
Badge
[quote]@ivsivris,

Jeroen

Goedemorgen

Ik heb hier de zelfde problemen met mijn Wifi is dit misschien ook een oplossing voor mij?

Egbert
Reputatie 8
Badge +17
@egberto het beste is om een nieuw topic aan te maken en daar je probleem aan te kaarten en om welk modem gaat het

Reageer