beantwoord

Zyxel modem, internet lampje brandt niet

• 1 januari 2019
  • 6 reacties
  • 1829 keer bekeken

Ik heb een Zyxel P-2812HNU modem/router sinds februari 2013. Gisteravond werd mijn internetlampje rood en dit was de volgende ochtend nog steeds zo.

Na heropstarten van de modem brandt het 'internet' lampje helemaal niet meer. Eveneens na de '30 seconden resetknop indrukken' doet deze het nog steeds niet.

Eerder al problemen hiermee gehad; in beide situaties was geen storing bekend bij telfort.nl
Modem zit in de meterkast, dsl-kabel al een keer vervangen.

Lampjes die wel branden zijn ethernet, DSL en power. Ook keer gehad dat na een reset de power en DSL gewoon uitgingen terwijl ethernet bleef branden. En ook een keer DSL uitbleef terwijl power en ethernet bleven branden.

Eerlijk gezegd ben ik bang dat deze modem zijn beste tijd heeft gehad, maar wellicht heeft het forum nog een idee.

Mvg luuk
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 3 januari 2019, 14:47

Ik zie inderdaad dat er gisteren contact is geweest met de klanten service en dat daarbij een nieuw modem is gestuurd. Dat zou ook mijn volgende stap zijn geweest. Ik ben nog wel benieuwd hoe het gaat met de nieuwe modem, laat je ons dat nog weten?
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Eerlijk gezegd ben ik bang dat deze modem zijn beste tijd heeft gehad.
Dat denk ik ook. De laatste tijd vallen ZyXEL modem/routers bij bosjes uit. Je zou nog een ander kabeltje circa 80 cm (hoe korter hoe beter) tussen ISRA-punt en de ZyXEL kunnen proberen.
Als dat verder ook niks oplevert maar even afwachten tot morgen.

Vul alvast je forumprofiel aan in het bewust afgeschermde deel met klantnummer, postcode + huisnummer. Als webcare morgen aanwezig is, hebben ze meteen alles bij de hand en kunnen ze je een andere modem/router toesturen.
Reputatie 8
Badge +11
Halo Luuk, welkom op het Telfort forum. Dat je verbinding zo wegvalt is natuurlijk niet iets waar je op zit te wachten! Ik wil voor je kijken wat ik er over kan zien, het kan uit het modem komen maar het kan ook zijn dat het iets in het netwerk is. Zou je je forumprofiel kunnen aanvullen met je postcode en huisnummer en daarna hieronder een reactie plaatsen? Dan kan ik voor je aan de slag.
Hallo jasper, ik heb mijn adres gegevens aangepast, geplaats bij het kopje 'extra informatie', het afgeschermde gedeelte.

Nog de beste wensen,
Mvg Luuk de Haan
Ik wilde alvast even melden dat ik vanavond gebeld heb met de klantenservice. Na een netwerk-analyze bleek ik gewoon internet te horen hebben, maar was er volgens mij geen goed contact met de modem.

Uiteraard is de modem al verouderd (eind volgende maand 6 jaar in gebruik). Ik krijg dus een nieuwe modem.

Bij deze bedankt voor de service, deze topic mag afgesloten worden.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie inderdaad dat er gisteren contact is geweest met de klanten service en dat daarbij een nieuw modem is gestuurd. Dat zou ook mijn volgende stap zijn geweest. Ik ben nog wel benieuwd hoe het gaat met de nieuwe modem, laat je ons dat nog weten?
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie dat je de nieuwe modem hebt ontvangen, @Luuk de Haan. Die is zo te zien ook online en lijkt te werken. Als het toch niet werkt hoor ik het graag van je.

Reageer