beantwoord

Zyxel modem, ik hoor klik om het kwartier.

• 11 juni 2019
  • 27 reacties
  • 333 keer bekeken

Zyxel modem, ik hoor klik om het kwartier, wat is dat? Misschien wifi kanaalwissel?
icon

Beste antwoord door Alex - Telfort 12 juni 2019, 14:27

Duidelijk, dan stuur ik je toch een nieuwe op. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Bekijk reactie

27 reacties

Reputatie 2
Is dat een P-2812HNU-F1?
WiFi kanaalwissel lijkt mij onwaarschijnlijk, ik heb tot voor kort die Zyxel hier nog gebruikt als WiFi AP en nooit een klik gehoord, hij stond vlakbij in de woonkamer dus dan had ik dat zeker wel een keer moeten horen.
Komt het wel uit de Zyxel, als je hem uitzet hoor je dan geen klik meer om het kwartier?
Ja komt rechtstreeks uit modem P-2812HNU-F1, als ik hem uitzet is het stil.
Er is daar verder ook niks. Overduidelijk uit het doosje. Doet het goed verder, vroeger die
klik nooit gehoord. Enige dat anders staat is auto wifi channel.
Reputatie 2
Dan zou ik hem weer even op een vast kanaal zetten en kijken of het geklik dan stopt.
Hoe die bij mij ingesteld stond, geen idee, dacht auto maar zou ook vast geweest kunnen zijn.
Reputatie 5
Badge +8
Hi.

Een vreemd geluid kan nooit goed zijn, ook al werkt alles verder goed. Uit nieuwsgierigheid, is de klik weer verdwenen nadat je 1 kanaal hebt toegewezen? Anders is mijn voorstel om het om te ruilen voor een nieuwe, de Zyxel is ook een ouder model.

Ik hoor graag van je.
Hoi Alex, ik zet m nu op 1 dedicated kanaal, vervelende is dat dan wifi ineens totaal inzakt omdat dan iedereen dat kanaal gaat gebruiken. Daarom had ik auto gekozen, hij stond vroeger standaard op auto, ik heb toen eens een paar dedicated kanalen geprobeerd. Dat gaat dan een tijd goed, en dan is het ineens brak als zout water.

Maar ik kan het ff testen of de klik weg gaat.
Internetsnelheidstest, lijkt verder goed, doet het ook goed, beter dan 256 Kbits bij tiscali. 😉 dit is bedraad hoor!!
Megabits per seconde
58.8
Mbps (downloaden)
29.2
Mbps (uploaden)
Wachttijd: 8 ms
Server: Amsterdam
De internetsnelheid is zeer goed
Met deze internetverbinding kun je op meerdere apparaten tegelijk HD-video's streamen, videovergaderingen houden en gamen.
Terug zetten op dedicated kanaal, en dan gaan luisteren. Beetje low tech solution. Lol
Hoort ie die klik dan te maken ja of nee. Dat zou ik willen weten. Ik verzon maar wat, ik heb namelijk geen idee of dat er mee te maken heeft. Laat ik de vraag opnieuw stellen: mijn modem maakt een klik om de zoveel tijd, waarom?
Low tech mag wel zijn, ik heb nog geen klik gehoord sinds ik wifikanaal 2 heb. Misschien toch auto wifichannel.
Reputatie 2
Het zal dan i.d.d. door de auto channel komen maar normaal is het niet, ik heb het nooit gehoord bij die van mij.
Misschien een voedingsspanningprobleem wat dat veroorzaakt, zou dus best kunnen dat je voedingsadapter of modem het begeeft binnenkort.
Reputatie 5
Badge +8
Duidelijk, dan stuur ik je toch een nieuwe op. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Gedaan, dank!
Volgens mij is die klik gewoon normaal hoor, is niemand opgevallen want jullie wonen niet in de pijp van amsterdam, waar elke koffiezetapparaat wifi heeft. Dat ie zo vaak klikt geeft al aan dat modem om de haverklap het kanaal niet lekker vind.
Normaal zou ie eens in de maand switchen of nooit omdat dat niet nodig is wanneer het kanaal stabiel blijft op het platteland. Dan valt zo een klikje niet eens op. Is gewoon een relais dat klikt, lijkt mij
Reputatie 5
Badge +8
Ik heb geen idee, woon inderdaad niet in De Pijp. Ik representeer in 050. 😎 Heb hier even de WiFi even aangezet op de strijkijzer maar hoor niets. 🤔

Afijn, zal ik toch een nieuwe naar je toesturen? Of wacht je dit liever af?
Reputatie 3
Badge
Even off-topic en uit nieuwsgierigheid: WiFi op de strijkijzer? Is dat het nieuwste? Is dat dan draadloos strijken, of ........... Help, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Reputatie 8
Badge +17
Puur ter controle van je vrouw. Gekoppeld aan domoticz kan je dan precies zien wanneer en hoelang ze gestreken heeft. 😛
Reputatie 8
Badge +11
Mhhm, dan kom je waarschijnlijk niet verder dan 'hoe lang heeft de strijkbout aangestaan'. Ik heb dan liever wat meer controle 😚
Reputatie 3
Badge
Puur ter controle van je vrouw.

Ach zit dat zo. Nu weet ik meteen waarom ze er zo op aandrong dat ik een grasmaaier met WiFi moest kopen.....
Gebruiken jullie drugs ofzo? Lol.
Nieuwe modem aangesloten, werkt perfect, zegt geen klik, wifi sneller, en ruikt lekker nieuw.

Bedankt, en kijk uit met dat spul.
Reputatie 5
Badge +8
Nieuwe modem aangesloten, werkt perfect, zegt geen klik, wifi sneller, en ruikt lekker nieuw.

Bedankt, en kijk uit met dat spul.

Top, fijn om te lezen. Je weet ons te vinden mocht het nodig zijn. 🙂
Reputatie 3
Badge

Nee ik niet. Van die anderen ben ik niet zo zeker. 😉

.... en kijk uit met dat spul.

Helemaal mee eens!

En nu serieus: fijn dat je een nieuw modem hebt. Ben je in ieder geval goed geholpen door Telfort.
Nieuwe modem maakt ook nog klik, is dus inderdaad een relais, ik heb zelfs 5G only SSID aan.
Want dat zou minder interferentie hebben, maar evengoed hoor ik af en toe klik, van kanaalwissels.
Het werkt en ik ben inderdaad blij want wifi is nu net zo snel als bedraad.
Top!
5 mhz ssid niet 5g, foutje.
Reputatie 3
Badge
En je had nog wel zo gewaarschuwd met dat spul uit te kijken. 😀
Reputatie 5
Badge +8
Nieuwe modem maakt ook nog klik, is dus inderdaad een relais, ik heb zelfs 5G only SSID aan.
Want dat zou minder interferentie hebben, maar evengoed hoor ik af en toe klik, van kanaalwissels.
Het werkt en ik ben inderdaad blij want wifi is nu net zo snel als bedraad.
Top!

Dan weten we in ieder geval dat het niet gaat ontploffen. 😉
En je had nog wel zo gewaarschuwd met dat spul uit te kijken. 😀
Dit was gewoon een typfoutje, meer niet.
Maar wat jij wil pannekoek.

Reageer