beantwoord

ZyXEL modem defect

• 19 juni 2019
  • 12 reacties
  • 306 keer bekeken

Beste LS,

Sinds enkele jaren heb ik bij Telfort een internetabonnement met bijbehorende modem, een ZyXEL P-2812HNU-F1. Sinds enkele dagen werkt de modem niet meer. Resetten, stroom eraf en jullie handleiding/instructies online mochten niet baten. Bij het resetten en ook het opnieuw toevoeren van de stroom blijven de volgende lampjes steeds consquent branden: Internet, WAN, DSL, Ethernet, Power, WLAN/WPS.

Na diverse berichten op het Telfort forum te hebben gelezen moet ik helaas de conclusie trekken dat de modem defect is.

Aangezien ik qua werk sterk afhankelijk ben van internet hierbij het verzoek om spoedig een oplossing te bieden c.q. een nieuwe modem toe te sturen.

Graag uw spoedige reactie.

Met vriendelijke groet,

Wouter

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 19 juni 2019, 17:28

Dag @Woutervl. Van harte welkom hier. Het lijkt er inderdaad op dat je ZyXEL modem z'n laatste adem heeft uitgeblazen. Ik heb direct een nieuw modem voor je aangevraagd. Dit heb je binnen 3 werkdagen in huis. Ik hoop van harte dat je modem vandaag nog mee kan in het bezorgproces bij PostNL en morgen met de bezorger meegaat, zodat je niet te lang zonder internet zit. Laat je het weten als je het nieuwe modem hebt ontvangen?
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dag @Woutervl. Van harte welkom hier. Het lijkt er inderdaad op dat je ZyXEL modem z'n laatste adem heeft uitgeblazen. Ik heb direct een nieuw modem voor je aangevraagd. Dit heb je binnen 3 werkdagen in huis. Ik hoop van harte dat je modem vandaag nog mee kan in het bezorgproces bij PostNL en morgen met de bezorger meegaat, zodat je niet te lang zonder internet zit. Laat je het weten als je het nieuwe modem hebt ontvangen?
Beste Natasja,

Dank voor je reactie en de snelle oplossing.
Reputatie 7
Badge +9
Geen probleem, @Woutervl. Ik zie dat de PostNL-bezorger op dit moment naar je onderweg is. Laat je het aan me weten als je het nieuwe modem hebt geïnstalleerd? ☺
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Woutervl. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Als ik je verbinding doormeet zie ik dat deze nog offline is. Dat is balen. Werkt het nieuwe modem niet? 😞 Als ik naar de notities van de Technische Dienst kijk, zou er opnieuw een modem onderweg moeten zijn. Klopt dat? Ik hoop van harte dat dit zo snel mogelijk bij je wordt bezorgd.
Beste Natasja,

Bij leveren was ik niet thuis dus installatie is vandaag gedaan. Alles werkt naar behoren. Dank voor de snelle service. De afgelopen +/- 3 jaar heb ik met een modem gezet die structureel om de 10 a 15 minuten de internetverbinding verbrak voor 1.40 min. Zeer frustrerend en niemand die er wat aan kon doen. Deze werkt gelukkig prima.
Reputatie 7
Badge +9
Beste @Woutervl. Bedankt voor je reactie. Goed om te lezen dat alles weer werkt en je ook nog eens verbetering merkt betreft de stabiliteit van je verbinding. Graag gedaan hoor! ☺ Mocht je in de toekomst weer eens ergens tegenaan lopen, dan weet je me te vinden.
Hoi Natasja, Hij doet het perfect. Een gigantisch verschil met hoe het daarvoor was. Is het gebruikelijk bij Telfort dat er niets aan een probleem met het consequent uitvallen van een verbinding wordt gedaan naar zelfs meermaals bellen? Het is toch ongelofelijk frustrerend dat ik zolang met zo'n slechte verbinding heb gezeten terwijl met een nieuwe modem schijnbaar het probleem direct opgelost is. Deze zeer slechte gang van zaken heeft me naast veel frustratie ook erg veel tijd gekost.

Natuurlijk valt jou persoonlijk niets te verwijten. Deze kwestie is snel en kundig opgelost maar blijkbaar zijn er een aantal medewerkers bij Telfort die incapabel zijn. Het steeds wegvallen van een verbinding en het daardoor missen van delen van een film, doelpunten van voetbalwedstrijden en het moeten herschrijven van content voor mijn websites omdat gegevens niet konden worden opgeslagen bleek dus onnodig.

Jammer dat hier gewoon aan voorbij wordt gegaan door Telfort. Dit valt toch niet recht te praten? €41 betalen voor internet en tv terwijl de verbinding hapert en om de 10 a 15 uitvalt, wat een bedrijf.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Woutervl. Ik snap wel dat je erg baalt dat je zo'n ruime periode een slechte verbinding hebt gehad. Zeker nu een nieuw modem de oplossing bleek te zijn. Dat is zeker frustrerend. Als ik je abonnement erbij pak zie ik dat je hier in 2016 contact over hebt gehad via e-mail. Verder vind ik geen notities terug. Ik kan je zo achteraf daarom ook niet vertellen waarom je modem niet eerder is vervangen. Dat kan namelijk verschillende redenen hebben gehad.
Hallo Natasja, aan zo'n antwoord heb ik niet veel, niks eigenlijk. Tevens is dit wel een bevestiging van het feit dat er (nogmaals) compleet voorbij wordt gegaan aan het eerder aangegeven probleem. Het lijkt er sterk op dat het jullie keuze is om op deze manier met klanten om te gaan.

Ofwel, jullie vinden het redelijk dat een klant van Telfort jarenlang met een wanproduct zit opgescheept? Het probleem detecteren en oplossen is er niet bij. Het fatsoenlijk erkennen ervan ook niet. Jammer dat ik moet concluderen dat naast jullie product ook de service het erg laat afweten. Naast de enorme frustratie die ik afgelopen jaren heb ondervonden door het niet naar behoren werken van jullie product neem ik aan dat je begrijpt dat de frustratie niet minder wordt.
Reputatie 8
Badge +17
Dat het Zyxel modem een wanproduct is moet ik met klem tegenspreken het is namelijk een van de betere modems die de laatste jaren zijn verstrekt .
In je start topic spreek je jezelf ook nog eens tegen doordat je meld dat het modem de laatste dagen niet goed werkt en daarom snap ik je opmerkingen niet helemaal richting @Natasja - Telfort
Reputatie 8
Ofwel, jullie vinden het redelijk dat een klant van Telfort jarenlang met een wanproduct zit opgescheept? Het probleem detecteren en oplossen is er niet bij. Het fatsoenlijk erkennen ervan ook niet......
Speel ik de bal toch weer terug. Als je merkt dat een aantal zaken niet correct werkt of wordt opgelost, is het aan jezelf om daar melding van te maken, maar meer nog om geen genoegen te nemen als een oplossing uitblijft.
@jimny als je je mengt in een bericht dan graag wel goed inlezen. "Sinds enkele dagen werkt de modem niet meer." is duidelijk wat anders dan wat jij suggereert; "dat het modem de laatste dagen niet goed werkt ". En wat is hiervan het nut?

Feit is en blijft dat ik lang betaalt heb voor iets wat niet werkte zoals het zou moeten werken. Na meermaals tel.(dus melding maken van een probleem) contact krijg je te horen "nee meneer, ik zie niets raars (o.i.d.)". Dit is niet goed te praten of te ontkrachten.

Een welles nietes discussie heeft geen nut. Erkenning zou jullie sieren, dit absoluut niet!
Reputatie 8
.....Ofwel, jullie vinden het redelijk dat een klant van Telfort
jarenlang met een wanproduct zit opgescheept?
-----
@jimny
Feit is en blijft dat ik lang betaalt heb voor iets wat niet werkte zoals het zou moeten werken.

Je refereert in je vorige reactie dan wel naar @jimny, maar waar het werkelijk om gaat is wat je met de slechte ervaringen daarmee zelf aan de slag bent gegaan tegenover Telfort om dat te verbeteren?

Als het jarenlang slecht is geweest, ben jezelf degene die daar genoegen mee heeft genomen!!
Dus speel de zwarte Piet dan niet naar een "toevallige voorbijganger op het forum" die je probeert te helpen of probeert meer genuanceerd zaken voor te stellen, maar in die negatieve ervaring van jezelf daarin geen enkel aandeel heeft gehad.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Woutervl. Ik begrijp wel wat @jimny en @Babylonia zeggen. Ik wil ook echt wel erkennen dat je problemen hebt ervaren met je verbinding. Ik kan alleen niet terugvinden dat je hier contact over hebt gehad, met uitzondering van het contact per e-mail in 2016. Ik zie verder bijvoorbeeld ook niet terug dat je verbinding al eens is doorgemeten. Ik snap dat je niet veel hebt aan mijn antwoord, maar ik kan simpelweg niets voor je doen.

Reageer