beantwoord

Zyxel modem bijna defect

• 17 juli 2019
  • 11 reacties
  • 180 keer bekeken

Beste Telfort, ik ervaar ook al enige ellende met de zyxell modem. Continu moeten we deze opnieuw opstarten, resetten, etc. En nog steeds loopt deze steeds vast. Zou dit opgelost zijn met een nieuwe tv-ontvanger? Mvg
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 18 juli 2019, 20:11

Hoi @<a href="http://Danielle.Hozeman" target="_blank" rel="nofollow noreferrer noopener">Danielle.Hozeman</a>, ik denk ook hetzelfde als jullie. Ik ben dan ook aan de slag gegaan en heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen thuis. Heel veel plezier ervan.

Mochten we nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Ik vermoed ook dat je Zyxel aan het eind van zijn Latijn is , vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer zodat webcare Telfort weet wie je bent Als ze aan je topic toezijn
mijn postcode en huisnummer staat daar al...
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @<a href="http://Danielle.Hozeman" target="_blank" rel="nofollow noreferrer noopener">Danielle.Hozeman</a>, ik denk ook hetzelfde als jullie. Ik ben dan ook aan de slag gegaan en heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen thuis. Heel veel plezier ervan.

Mochten we nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.
Mijn tv ontvanger blijft ook vaak hangen, eindeloos resetten. Van modem naar ontvanger, er is geen dag dat we normaal tv kunnen kijken. Het gekke is dat alle zenders het niet doen, behalve kanaal 200,201 en de radiozenders.
Reputatie 8
Badge +11
Ik vermoed dat het allemaal samenhangt. Als het modem namelijk al niet goed werkt, dan zal de tv als gevolg daarvan ook niet goed gaan werken. Dit omdat het tv-signaal door het modem naar de tv-ontvanger gestuurd wordt. Ik wil je dan ook vragen om het nieuwe modem even af te wachten. Is het tv-signaal dan nog steeds niet goed dan kunnen we verder kijken welke opties wij dan hebben. Zullen we dat afspreken? Ik hoor graag je bevindingen als je het nieuwe modem hebt aangesloten.
Helaas tot op heden nog niets ontvangen....
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het inderdaad. Ik zie dat deze naar een PostNL punt is gestuurd, vermoedelijk omdat je niet thuis was. Ik zal het adres van de het punt even privé sturen, dan kun je daar het modem afhalen. Ik hoor graag hoe deze werkt.
Reputatie 1
Toen VDSL op mijn koperdraden kwam, werkte de Zyxel niet meer, ik heb toen de Experia V8 gekregen en toen werkte mijn verbinding weer, ik weet niet of dit ook nu zo iets is....
Je postcode bepaald welk dicht bij zijnde Postnl service punt je pakket opgeslagen is, het is vaak een Bruna winkel in de buurt...
Reputatie 8
Badge +11
Het beeld loopt dus nog steeds vast @<a href="http://Danielle.Hozeman" target="_blank" rel="nofollow noreferrer noopener">Danielle.Hozeman</a> ? 😞 Het nieuwe modem heeft dus niet geholpen, heel jammer. Hoe is de tv-ontvanger eigenlijk aangesloten op het modem? Met een kabel of draadloze adapters? Als dat laatste het geval is, heb je de tips op deze pagina al eens doorlopen?

Nog even voor de zekerheid, je hebt de ontvanger gereset zoals hier beschreven?
Alles is gedaan zoals beschreven, kabels zijn splinternieuw dus daar kan het niet aan liggen. Beeld hapert steeds of blijft stil staan, om gek van te worden! Kan de tv ontvanger aan vernieuwing toe zijn? Deze is al wat jaartjes oud inmiddels...
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben nog even verder in jouw verbinding gedoken. Uit verdere analyse komt dat het mis gaat met de lijn. Het is dus niet de ontvanger. Om de lijn verder te analyseren is er een monteur op locatie nodig. Die heb ik ook meteen ingepland. De monteur komt vrijdag tussen 17-19 uur.

Mocht dit niet uitkomen, dan wil ik je aanraden om even te bellen zodat je met mijn collega een andere dag/tijdstip kan plannen.

Reageer