beantwoord

Zyxel ISDN Modem reset zich zelf

• 21 augustus 2015
  • 47 reacties
  • 1786 keer bekeken

Mijn ISDN adsl modem reset zich zelf om de 2 a 3 uur het power lampje en alle overige lampjes gaan uit en dan zijn alle verbindingen verbroken .
Wat kan hier de oorzaak van zijn???
1e) Werkzaamheden in de centrale??
2e) Slecht modem ??
3e) Of werkt een ISDN modem niet meer wanneer Telfort mijn ISDN lijn heeft getransporteerd van KPN naar Telfort.
Ik heb al van alles geprobeerd maar hij blijft zich zelf uitschakelen.
Wie weet raad.
icon

Beste antwoord door Michael 26 augustus 2015, 20:49

@Bollepiet,

Je hebt een ISDN-lijn. 100% zeker. Wel dedicated, dus geen telefonie (wel VoIP/Vast bellen). Ik zie inderdaad dat de verbinding er om de haverklap uit vliegt. Om deze reden ga ik het modem vervangen. Meestal heb je deze met aantal dagen binnen. Laat je me weten of dit het probleem verhelpt? Ben benieuwd!

Michael
Bekijk reactie

47 reacties

Je kan binnen t uur je bericht wijzigen door op het potlood symbooltje te klikken in de rechterbovenhoek van je eerder geplaatste bericht. Je krijgt dan de tekst weer in 'n veld wat je kan bewerken te zien. Dan kan je de link naar de bijlage weghalen.
Je kan binnen t uur je bericht wijzigen door op het potlood symbooltje te klikken in de rechterbovenhoek van je eerder geplaatste bericht. Je krijgt dan de tekst weer in 'n veld wat je kan bewerken te zien. Dan kan je de link naar de bijlage weghalen.

Dat gaat niet als het een bijlage is en niet in de tekst is op genomen.
Nee klopt idd zie ik nu. Telfort mods kunnen dit waarschijnlijk wel. Het is gewoon beter geen persoonlijke info openbaar te maken. Miss komt dat paranoïde over maar op internet zitten niet alleen lieve en aardige mensen helaas.
Reputatie 8
Badge +2
@Bollepiet,

Ik heb de bijlages voor je verwijderd. Geen zorgen. 🙂

Wat betreft de verbinding: zou je het nieuwe modem aan kunnen sluiten en deze aangesloten kunnen laten? Verder wil ik graag het type IS/RA weten. Zou je daar eens een foto van kunnen maken deze kunnen plaatsen? Kijk uit naar je reactie.

Michael
@Bollepiet,

Ik heb de bijlages voor je verwijderd. Geen zorgen. 🙂

Wat betreft de verbinding: zou je het nieuwe modem aan kunnen sluiten en deze aangesloten kunnen laten? Verder wil ik graag het type IS/RA weten. Zou je daar eens een foto van kunnen maken deze kunnen plaatsen? Kijk uit naar je reactie.

Michael

@ Michael

Dit is het oude ISDN/IS/RA punt heeft altijd prima gewerkt.
De onderste aansluiting is van mijn klavertje4.

Reputatie 8
Badge +2
@Bollepiet,

Dank voor je terugkoppeling. Waar bevindt dit IS/RA zich precies? Overigens zie ik dat je nog een splitter ertussen hebt. Waar dient deze voor? Er valt niets te splitsen volgens mij.

Michael
@Bollepiet,

Dank voor je terugkoppeling. Waar bevindt dit IS/RA zich precies? Overigens zie ik dat je nog een splitter ertussen hebt. Waar dient deze voor? Er valt niets te splitsen volgens mij.

Michael

@Michael

De splitter zit alleen nog aangesloten op de NT1 van KPN.
Het modem zit rechtstreeks op het IS/RA punt waar voorheen het ISDN binnen kwam, aangelegd door de KPN ongeveer 38 jaar terug.. De aansluiting zit in de woonkamer en het modem staat er vlak boven.

Reputatie 8
Badge +2
@Bollepiet,

Indien je nu de Experia Box direct aansluit op het IS/RA hoort het te werken. Sterker nog, ik krijg de volgende melding bij een lijnmeting:

Dit, omdat mijn systeem het volgende aangeeft:

Zou je het nog eens kunnen proberen?

Michael
@Bollepiet,

Indien je nu de Experia Box direct aansluit op het IS/RA hoort het te werken. Sterker nog, ik krijg de volgende melding bij een lijnmeting:

Dit, omdat mijn systeem het volgende aangeeft:

Zou je het nog eens kunnen proberen?

Michael

@Michael

Het spijt me voor jou maar het werkt nog steeds niet.
ISDN modem werkt nog steeds maar het analoge modem werkt echt niet hier.
ISDN modem:

Analoge moden:

Status ISDM Modem:

Status Xperia V8 :

@Michael

En hoe gaat Telfort dit nu een keer echt oplossen??
Ik heb er steeds minder vertrouwen in .
Badge
@bollepiet nog niks veranderd zeker?
@bollepiet nog niks veranderd zeker?

NEE
Reputatie 8
Badge +2
@Bollepiet,

Zoals telefonisch besproken kom ik z.s.m. terug op het bovenstaande verhaal. Er lijkt iets niet helemaal in orde te zijn met de omzetting namelijk.

Michael
@Bollepiet,

Zoals telefonisch besproken kom ik z.s.m. terug op het bovenstaande verhaal. Er lijkt iets niet helemaal in orde te zijn met de omzetting namelijk.

Michael

Ik ben benieuwt wat z.s.m is bij Telfort.
En verder wacht ik het gewoon maar weer af dit loopt pas sinds 4 mei 2015 .
Reputatie 8
Badge +2
@Bollepiet,

Het staat nog uit dus men is ermee bezig. Ik houd je op de hoogte. :)

Michael
@Bollepiet,

Het staat nog uit dus men is ermee bezig. Ik houd je op de hoogte. :)

Michael

Ben heden middag gebeld door een medewerker van Telfort deze heeft geïnformeerd bij KPN en ook daar bleek alles goed te zijn omgezet.
Ik ben daarna door verbonden naar de Firma Guidion Telecom Support en een afspraak gemaakt voor een monteur.
Ik heb vervolgens een oud Zyxel modem gepakt en aangesloten en wat denk je deze werkt als een tierelier.
De monteur heb ik vervolgens gelijk per e-mail afgezegd.
Bestel jij een nieuw modem voor mij ??
Dan stuur ik deze Experia V8 terug naar Telfort. Bijlage Zyxel modem

Nou ja als t niet linksom gaat dan maar rechtsom 🙂
Maar waarom laat je die monteur niet gewoon komen? Je hebt toch 'n nieuw modem gekregen?
Dat moet toch werkend te krijgen zijn?
Nu ben je afhankelijk van dat ouwe modem. Niet ideaal volgens mij.
Nou ja als t niet linksom gaat dan maar rechtsom 🙂
Maar waarom laat je die monteur niet gewoon komen? Je hebt toch 'n nieuw modem gekregen?
Dat moet toch werkend te krijgen zijn?
Nu ben je afhankelijk van dat ouwe modem. Niet ideaal volgens mij.

Monteur komt de lijn meten of die goed is, en de lijn is goed anders zou dit Zyxel modem ook niet werken.
Dus is het mij gestuurde modem niet goed.
Tja. Ik had dat traject met die monteur liever doorlopen. Moet je verder zelf weten uiteraard. Komt die persoon voor niks. So what?
Als er straks weer gedoe is kan je van voren af aan beginnen.
Maar goed, t werkt nu kennelijk, dus klaar. 🙂
@Michael - Telfort

Vandaag is de monteur toch geweest en het probleem met het modem is verholpen door er een nieuwe firmware op te zetten.
Monteur zei tegen mij dat door het oude analoge Zyxel op het IS/RA punt en daarna het nieuwe modem Experia V8 hij de update is gaan uitvoeren.
Modem hoeft dus niet vervangen te worden.
Ik dank je voor de ondersteuning met dit probleem.
@Michael - Telfort

Vandaag is de monteur toch geweest en het probleem met het modem is verholpen door er een nieuwe firmware op te zetten.
Monteur zei tegen mij dat door het oude analoge Zyxel op het IS/RA punt en daarna het nieuwe modem Experia V8 hij de update is gaan uitvoeren.
Modem hoeft dus niet vervangen te worden.
Ik dank je voor de ondersteuning met dit probleem.

Wat mij alleen opvalt is dat de snelheid lager is als met het Zyxel modem.
ISDN Modem:

Experia V8

Reputatie 8
Badge +2
@Bollepiet,

De lijn is nu inderdaad succesvol omgezet. Je mag ervan uitgaan dat de snelheid zoals deze nu met de tijd gaat stijgen. 🙂

Reageer