beantwoord

Zyxel ISDN Modem reset zich zelf

• 21 augustus 2015
  • 47 reacties
  • 1786 keer bekeken

Mijn ISDN adsl modem reset zich zelf om de 2 a 3 uur het power lampje en alle overige lampjes gaan uit en dan zijn alle verbindingen verbroken .
Wat kan hier de oorzaak van zijn???
1e) Werkzaamheden in de centrale??
2e) Slecht modem ??
3e) Of werkt een ISDN modem niet meer wanneer Telfort mijn ISDN lijn heeft getransporteerd van KPN naar Telfort.
Ik heb al van alles geprobeerd maar hij blijft zich zelf uitschakelen.
Wie weet raad.
icon

Beste antwoord door Michael 26 augustus 2015, 20:49

@Bollepiet,

Je hebt een ISDN-lijn. 100% zeker. Wel dedicated, dus geen telefonie (wel VoIP/Vast bellen). Ik zie inderdaad dat de verbinding er om de haverklap uit vliegt. Om deze reden ga ik het modem vervangen. Meestal heb je deze met aantal dagen binnen. Laat je me weten of dit het probleem verhelpt? Ben benieuwd!

Michael
Bekijk reactie

47 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wanneer ben je overgestapt?
Heb je toen een nieuw modem ontvangen van telfort? (Doe het zelf pakket!)
Zo ja, waarom gebruik je dat niet?
Als je overgezet bent naar Telfort is de lijn analoog geworden. Er worden geen isdn lijnen meer opgeleverd namelijk.
Ik ben niet overgestapt naar Telfort (World online -Tiscali en nu dus Telfort)
Ik heb geen nieuw modem ontvangen ,ik gebruik nog steeds mij ISDN modem.
Telfort is gestopt met ADSL over ISDN ,ik heb toen mijn telefoonnummer laten transporteren van KPN naar Telfort en Telfort heeft toen gelijk mijn abonnement van KPN opgezegd sinds 1 brok ellende.
Reputatie 8
Badge +17
Bij mijn beste weten zijn alle lijnen overgezet naar analoog en heeft iedereen daarvoor een nieuw modem ontvangen.
Vreemd dat dat bij jou nog niet gebeurd lijkt te zijn.
Heb je specifieke isdn apparatuur? Bijvoorbeeld een isdn telefoon?
Nee hoor ik heb geen specifieke ISDN apparatuur.
Ik heb alleen een klavertje vier centrale hier in huis en die is analoge.
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Bollepiet,

Heb je 100% zeker nog een ISDN modem ??
Plaats eens merk en type nummer!
Heb je tussen ISRA punt en en modem nog een splitter ZEKER als dit een ISDN type is verwijderen !!
( ISDN splitters filteren te veel weg voor een analoge lijn ).

Als je een analoge lijn hebt en een ISDN modem wordt het tijd voor een nieuw analoog modem.
Als het modem al oud is is een nieuw (LEEN) modem van Telfort misschien ook geen slecht idee.

Denk dus dat het beste is dat je Telfort belt om dit te regelen .

Als je verbinding naar wens werkt (en je bent niet van plan bij Telfort weg te gaan ) laat je bellen en ze een verleng voorstel doen (aantal maanden geen Abbo kosten).

Blijft de verbinding slecht en krijgt Telfort het niet voor elkaar dan WEGWEZEN!!

P.S de Telfort ISDN modems kunnen met de laatste firmware op een analoge lijn werken maar dit is niet ideaal.
Ja ik heb nog steeds het ADSL modem in gebruik.
Vanaf het ISRA punt gaat een kabeltje naar het modem en verder zit er niks meer tussen.

Bericht van Tiscali:
Geachte heer Noe,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 18-08-2015 met ticketnummer 6034072. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kunnen wij u als volgt informeren.
Telfort vind het vervelend dat u dit probleem ervaart.
Onderzoek van uw verbinding heeft geen duidelijke oorzaak van het probleem naar voren gebracht. Daarom raden u aan het modem te resetten zodat de software weer correct zal functioneren op het apparaat. Dit doet u door met een tandenstoker of paperclip het resetgaatje tien seconden stevig in te drukken. Wanneer u weerstand voelt drukt u hier doorheen. Het modem zal zichzelf herinstalleren en alle instellingen opnieuw downloaden nadat deze weer aanspringt. Mocht het modem dertig seconden na het aanspringen nog steeds rood branden, trekt u dan de stroomkabel voor dertig seconden eruit en plaatst u deze terug.
Bericht 2:
Geachte heer Noe,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 21-08-2015 met ticketnummer 6054154. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kunnen wij u als volgt informeren.
Over uw ISDN lijn kunnen wij van Telfort u niet veel vertellen.
ISDN is een dienst geleverd door KPN, u kan met KPN contact opnemen voor meer informatie over deze dienst.

Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer 0800-0402.
Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben over ISDN.

Naar aanleiding van uw haperende internet raden wij het volgende aan:

Wij zien dat er verstoring optreed op uw verbinding. Het type verstoring is kenmerkend voor een defecte telefoonkabel tussen uw modem en uw IS/RA-punt, deze zal vervangen moeten worden. Deze kabel zit in het poortje genaamd DSL op het modem. Het IS/RA-punt is waar de telefoonlijn uw huis binnen komt en uw modem op dient aangesloten te zijn. De nieuwe kabel mag maximaal anderhalve meter lang zijn.
Reputatie 1
Badge +1
Zoals jezelf al hebt ervaren heeft E-mail totaal geen nut je krijgt alleen standaard antwoorden terug.

De telefonische helpdesk is iets beter , hier krijg je na het doorlopen van een script vaak wel hulp!

Hopelijk leest iemand van webcare mee , deze mensen hebben vaak de snelste en beste oplossingen en weten wel waar ze mee bezig zijn.

P.S als de problemen opgelost zijn is er vaak een compensatie mogelijk.
Succes.
Bij mijn beste weten zijn alle lijnen overgezet naar analoog en heeft iedereen daarvoor een nieuw modem ontvangen.
Vreemd dat dat bij jou nog niet gebeurd lijkt te zijn.
Heb je specifieke isdn apparatuur? Bijvoorbeeld een isdn telefoon?

Vandaag even een analoge modem aangesloten maar deze werkt niet op mijn lijn,Alleen het power led en de wlan led licht op.
Dus heb ik volgens mijn nog steeds een ISDN lijn.
Een andere mogelijkheid is dat ze (Telfort) de 2 kanalen van ISDN hebben gebruikt, 1voor telefoon en 1 voor internet.
Reputatie 8
Badge +2
@Bollepiet,

Je hebt een ISDN-lijn. 100% zeker. Wel dedicated, dus geen telefonie (wel VoIP/Vast bellen). Ik zie inderdaad dat de verbinding er om de haverklap uit vliegt. Om deze reden ga ik het modem vervangen. Meestal heb je deze met aantal dagen binnen. Laat je me weten of dit het probleem verhelpt? Ben benieuwd!

Michael
Mijn ISDN adsl modem reset zich zelf om de 2 a 3 uur het power lampje en alle overige lampjes gaan uit en dan zijn alle verbindingen verbroken .
Wat kan hier de oorzaak van zijn???
1e) Werkzaamheden in de centrale??
2e) Slecht modem ??
3e) Of werkt een ISDN modem niet meer wanneer Telfort mijn ISDN lijn heeft getransporteerd van KPN naar Telfort.
Ik heb al van alles geprobeerd maar hij blijft zich zelf uitschakelen.
Wie weet raad.
@Bollepiet,

Michael

Ik weet 1 ding zeker je word er gek van.
Ik heb ook geprobeerd om te bellen ,sta je in de wacht gaat het modem weer plat en dat soms tor 3 keer aan toe.
Het is alleen vreemd dat als ik mijn eigen ISDN modem er aan hang het ook gebeurt .(Linksys )en dan ga je twijfelen of het wel aan het modem ligt.
Maar ik wacht het nieuwe modem af.
Reputatie 8
Badge +2
@Bollepiet,

Snap dat je dit beu bent. Laten we het nieuwe modem afwachten inderdaad.

Overigens, een omzetting naar een analoge lijn zou ik overwegen in jouw geval. De capaciteit van een ISDN is vergeleken met een PSTN/POTS lijn een stuk lager. De kans is dan ook aanwezig dat je hogere snelheden kunt behalen. Ik kan dit voor jou in gang zetten. Meestal is dit binnen een werkweek geregeld. Je krijgt dan echter wel een ander type modem. Laat je me weten wat je vindt van mijn voorstel?

Michael
@Bollepiet,

Snap dat je dit beu bent. Laten we het nieuwe modem afwachten inderdaad.

Overigens, een omzetting naar een analoge lijn zou ik overwegen in jouw geval. De capaciteit van een ISDN is vergeleken met een PSTN/POTS lijn een stuk lager. De kans is dan ook aanwezig dat je hogere snelheden kunt behalen. Ik kan dit voor jou in gang zetten. Meestal is dit binnen een werkweek geregeld. Je krijgt dan echter wel een ander type modem. Laat je me weten wat je vindt van mijn voorstel?

Michael

@ Michael
Ik vind het een prima voorstel.
Ik zou zeggen doen en dan hopen dat ik van die ellende af ben.
Laat mij wel even weten wanneer dit gebeurd .
Ik heb hier ook nog een ZyXel analoge modem liggen dus dat is geen enkel probleem.
@ Michael
Ik heb zojuist een nieuw ISDN modem ontvangen.
Ik twijfel of ik deze zal gebruiken daar de ISDN lijn word omgezet naar een analoge lijn.
Als ik de lijn is omgezet stuur ik ze alle twee zo snel mogelijk terug.
Reputatie 8
Badge +2
@Bollepiet,

Prima. Ik zal de aanvraag voor de wijziging voor je inschieten. Het nieuwe modem kun je gerust aansluiten tot die tijd. Indien ik een opleverdatum weet van de analoge lijn, zal ik jou daarop attent maken. Heb je hier nog vragen over?

Michael
@Bollepiet,

Prima. Ik zal de aanvraag voor de wijziging voor je inschieten. Het nieuwe modem kun je gerust aansluiten tot die tijd. Indien ik een opleverdatum weet van de analoge lijn, zal ik jou daarop attent maken. Heb je hier nog vragen over?

Michael

@ Michael
Ik heb verder geen vragen hier over.
Zoals reeds vermeld ben ik in het bezit van een Zyxel analoge modem en kan deze er altijd voor nood even op aansluiten
@Bollepiet,

Michael

@ Michael

Ook het nieuwe modem lag er vanmorgen weer uit hoor,dus aan het modem ligt het dus niet.
Reputatie 8
Badge +2
@Bollepiet,

Helder, dan weten we dat in ieder geval. De wijziging is lopende. Ik heb nog geen plandatum, zodra ik die weet, koppel ik dit terug. Zal het actief monitoren voor je.

Michael
@Bollepiet,

Helder, dan weten we dat in ieder geval. De wijziging is lopende. Ik heb nog geen plandatum, zodra ik die weet, koppel ik dit terug. Zal het actief monitoren voor je.

Michael

@Michael

Ik heb het analoge modem vorige week ontvangen .
Weet je al wanneer de lijn word omgezet??
Of gaat er weer eens iets niet goed bij Telfort.
Ik raak daar aan gewent hoor.
Reputatie 8
Badge +2
@Bollepiet,

De lijn is gister omgezet. Zodra je het door jou ontvangen modem aansluit, werkt het. Laat je me weten wat je ervan vindt?

Michael
@Bollepiet,

De lijn is gister omgezet. Zodra je het door jou ontvangen modem aansluit, werkt het. Laat je me weten wat je ervan vindt?

Michael

Ik heb het modem geplaatst maar het modem doet het niet als hem aansluit.
Power led brand en het wireless led brand verder niets.
Dus het ISDN modem er maar weer aan gesloten en dat werkt gewoon nog.
Reputatie 8
Badge +2
@Bollepiet,

De lijn is wel goed omgezet, maar zie inderdaad dat het modem geen connectie maakt. Ik heb wat acties uitgezet om dit te laten verklaren. Ik verwacht hier morgen een terugkoppeling op te krijgen. Indien ik meer weet, trek ik aan de bel. Mijn excuus voor de verwarring.

Michael
@Bollepiet,

De lijn is wel goed omgezet, maar zie inderdaad dat het modem geen connectie maakt. Ik heb wat acties uitgezet om dit te laten verklaren. Ik verwacht hier morgen een terugkoppeling op te krijgen. Indien ik meer weet, trek ik aan de bel. Mijn excuus voor de verwarring.

Michael

Ach het is nog nooit in een keer goed gegaan dus ook daar raak ik aan gewent.
Ik hoef volgens mijn ook niks terug testuren wan ik heb volgens de administratie van Telfort geen modem in bruikleen.
Ik ben ook pas klant bij Telfort.
Beste Bollepiet, je plaatst uiterst privacy gevoelige gegevens op 'n openbaar forum met die 2 bijlage.
Moet je zelf weten maar als ik kwaadwillende zou zijn zou ik je voeten kussen.
Je kan de bijlage nu nog wissen en dat adviseer ik je dan ook te doen. :)
Het heeft sowieso geen enkel nut dit hier openbaar te maken omdat de gegevens bij Telfort bekent zijn.
Beste Bollepiet, je plaatst uiterst privacy gevoelige gegevens op 'n openbaar forum met die 2 bijlage.
Moet je zelf weten maar als ik kwaadwillende zou zijn zou ik je voeten kussen.
Je kan de bijlage nu nog wissen en dat adviseer ik je dan ook te doen. :)
Het heeft sowieso geen enkel nut dit hier openbaar te maken omdat de gegevens bij Telfort bekent zijn.

Hoe verwijder ik die??

Reageer