ZyXEL firmware V3.11TUE6.b6 ervaringen

• 10 november 2014
  • 255 reacties
  • 18135 keer bekeken

Badge
Ik heb met deze nieuwe firmware niet al te veel problemen, alleen dat ik in het begin met oudere firmware's last had van loopbacks. Nu zijn die problemen opgelost, en nu dat mijn Nas media server altijd perfect heeft gewerkt, werkt deze niet meer na deze firmware, en daar baal ik enorm van en na een reboot dan ziet hij hem voor een paar seconde en als mij tv hem ziet en een film ga streamen dan is hij weer weg dan knalt mij modem/router uit of hij start uit zich zelf opnieuw op. Dus nu werkt het gehele DLNA niet meer 😠, hopelijk wordt dat snel gefixed.

Gr
Peter

255 reacties

Badge +1
Onlangs is er een nieuwe firmware-versie uitgebracht voor de ZyXEL P-2812 HNU F1, versie V3.11TUE6.b5. Deze heeft o.a. ondersteuning voor vectoring VDSL gebracht en bevat een aantal verbeteringen op het gebied van stabiliteit en WiFi.

Dit topic is geopend om alle ervaringen, problemen en vragen specifiek gerelateerd aan deze firmware-versie met ons te delen. Zodra er een nieuwe firmware-versie uitgebracht wordt zal er een nieuw topic voor worden aangemaakt.

We hebben dankzij jullie signalen de onderstaande zaken helder gekregen, waarvoor dank;

DLNA/UPnP werkt niet goed. Kenmerkt zich door problemen met mediaservers, NAS, netwerkprinters en gameconsoles.
Een aantal knoppen werken niet, of niet zoals ze horen te werken in de web-interface van het modem. Waaronder de DSL line status.
Een back-up van de instellingen terugzetten werkt niet (als je een back-up hebt gemaakt onder een eerdere firmware-versie)

Bovenstaande issues zijn al gecommuniceerd naar de ontwikkelaars en zij streven ernaar deze in de eerstvolgende release op te lossen. Wij begrijpen dat deze problemen voor veel ongemak kunnen zorgen, onze welgemeende excuses hiervoor.

Zijn er nog zaken die je hier mist? Laat dan een reactie achter in dit topic. Voor alles wat niet direct gerelateerd is aan deze firmware-versie kun je in de juiste categorie een nieuw topic aanmaken.

Michael

Bovenstaande quote is uit het topic "ZyXEL firmware V3.11TUE6.b5 ervaringen"
Dus b5 versie van langer dan 6 maanden geleden.
Hoeveel is er daadwerkelijk opgelost met versie b6?
En wanneer zijn alle problemen wel opgelost?
Badge
Subtiel schopje om de stilte te doorbreken.....
Reputatie 8
Badge +16
@ArjanGovers,

Ik heb van jouw reactie een nieuw topic gemaakt. Graag daar verder reageren aub. Alvast bedankt!

Stephen
Goedemorgen, ook in het bezit van een Zyxel-modem. Over een paar dagen wil ik een NAS aansluiten om media te streamen naar m'n receiver, ik begrijp dat dit niet goed werkt met dit modem. Zouden jullie me ook de Arcadyan willen toezenden? Alvast hartelijk dank!
Reputatie 8
Badge +16
@bjaslagter,

We sturen alleen een Arcadyan modem zodra je dit probleem ervaart. Ik zou je dan willen adviseren om het eerst te proberen. Mocht het niet lukken dan stuur ik je het Arcadyan modem.

Stephen
Dag Stephen,

Misschien kan je me iets verder helpen. Ik sluit straks een receiver aan die streamt middels DLNA, de bestanden komen vanaf een NAS die ook DLNA ondersteunt.

Dit modem ondersteunt dat momenteel niet, begrijp ik tenminste uit de reacties. Misschien zie ik het verkeerd, maar de kans dat het gaat werken is dan bijzonder klein toch? Of hoeft het modem dit niet te ondersteunen om het toch te laten werken?
Reputatie 8
Badge +16
Als ik DLNA lees, dan vrees ik het ergste inderdaad...
Gisteravond geprobeerd, ook na veel gepiel geen succes. @Stephen: ik zou dus graag een ander modem willen proberen. Zou fijn zijn als dat mogelijk is.
Reputatie 8
Badge +16
@bjaslagter,

Bedankt voor het uitproberen. Ik heb je zojuist het Arcadyan modem toegestuurd. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen en ik verneem graag van je of het dan wel lukt. Alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 1
Hallo, ik lees van alles over het niet werken van DNLA/UPnP icm de Zyxel P2812 modem. ( V3.11TUE6.b6 )
Ik heb net een Zyxel NAS gekocht en inderdaad, ik krijg het niet aan de praat. In de modem staat UPnP aan maar zichtbaar is mijn NAS niet.
Is het omruilen van het modem voor een andere de enige oplossing?
Bedankt voor een snelle reactie.
Nico
Reputatie 8
Badge +16
@Piektown,

Voorlopig wel. Indien je ermee akkoord gaat dan stuur ik je het Arcadyan modem.
In afwachting van jouw reactie.

Stephen
Badge
Aangezien ik vermoed dat niemand de complete topic's van deze soap compleet naleest zal ik deze tip nog eens vermelden:

Als je een probleem hebt met UPNP/DLNA hang dan een switch achter de modem/router. Een simpele domme gigabit switch met 5 poortjes kost volgens mij nog geen € 20,-- en je bent van dit probleem af. Dit werkt alleen als alles bekabeld is natuurlijk.

M.v.g. Niels

ps. ik heb sinds kort ook een NAS 😃
Reputatie 1
@Piektown,

Voorlopig wel. Indien je ermee akkoord gaat dan stuur ik je het Arcadyan modem.
In afwachting van jouw reactie.

Stephen

Hallo Stephen,
Als deze via Wireless het wel toelaat, dan graag.

Nico
Reputatie 8
Badge +16
@Niels68,

Allereerst hartstikke bedankt voor de tip.
Aangezien een ander type modem dit probleem oplost zijn we bereid klanten deze toe te sturen.

@Piektown,

Ik heb je zojuist het Arcadyan modem toegestuurd. Laat je weten hoe het werkt wanneer je deze hebt ontvangen?

Stephen
Reputatie 1
Hallo Stephen, Bedankt, ik zal het laten weten!
@bjaslagter,

We sturen alleen een Arcadyan modem zodra je dit probleem ervaart. Ik zou je dan willen adviseren om het eerst te proberen. Mocht het niet lukken dan stuur ik je het Arcadyan modem.

Stephen

Hoi Ik heb een paar dagen geleden ook de nieuwe modem ontvangen, maar ik krijg mijn smart TV en Dreambox niet meer aan de praat het signaal komt er wel maar verder helemaal niks.
Ik weet niet wat ik er aan moet doen maar ik (heb er geen bal verstand van) denk dat ik de zelfde problemen onder vindt als eerder genoemd, zou een Arcadyan modem de oplossing zijn?
Henk
Reputatie 8
Badge +10
@henk1960

Heb je de smart-TV en de Dreambox toevallig op poort 3 en/of 4 van de ZyXEL aangesloten..?
Deze poorten zijn geconfigureerd voor interactieve TV en daarop zullen de smart-TV en de Dreambox niet werken.
Deze moeten daarom ook op de poorten 1 en/of 2 worden aangesloten omdat hierop de internetverbinding staat.
@Peetje,

Vervelend om dit te lezen. Helaas ondersteunt de nieuwe firmware inderdaad geen DLNA. Ik kan je in dat geval wel een Arcadyan modem toesturen. Deze ondersteunt wel het gebruik van een DLNA. Ik lees graag van je of je dit prefereert.

@Sverige,

Bedankt voor jouw bericht. Helaas kunnen er geen externe harddisks via usb worden aangesloten op zowel het Zyxel als Arcadyan modem. Excuses hiervoor.

@MicSchk, @Playboyzalm,

Hetzelfde geval als bij Peetje. Indien jullie het op prijs stellen kan ik jullie ook een Arcadyan modem toesturen. Ik kijk uit naar jullie reactie.

Stephen

stephen ,
ik heb ook al maanden dezelfde problemen en DLNA werkt niet meer sinds de nieuwe firmware upgrade. ik heb meerdere malen contact gehad met de helpdesk en uiteindelijk dit forum gevonden. Aangezien de firmware niet kan worden teruggezet, adviseerde de helpdesk dit probleem op dit forum te zetten. Ik stel het op prijs een Arcadyam modem te krijgen i.p.v. de Zyxel zodat DLNA weer kan gaan werken. Ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Bij voorbaat dank,
Ron
@henk1960

Heb je de smart-TV en de Dreambox toevallig op poort 3 en/of 4 van de ZyXEL aangesloten..?
Deze poorten zijn geconfigureerd voor interactieve TV en daarop zullen de smart-TV en de Dreambox niet werken.
Deze moeten daarom ook op de poorten 1 en/of 2 worden aangesloten omdat hierop de internetverbinding staat.

Super ze zaten idd in de poorten 3 en 4, na de wisseling naar 1 en 2 werk de dreambox weer.
Jammer dat dit soort info niet in een handleiding is terug te lezen.
Reputatie 8
Badge +10

Super ze zaten idd in de poorten 3 en 4, na de wisseling naar 1 en 2 werk de dreambox weer.
Jammer dat dit soort info niet in een handleiding is terug te lezen.

Het is inderdaad niet voor iedereen even duidelijk... ;)
In de installatiehandleiding staat overigens wel het volgende:

Gebruik de kabel met gele stekkers en sluit het aansluitpunt
[ETHERNET ] van de tv-ontvanger aan op [ETHERNET 4] van
het modem.

Sluit u ook een 2e tv-ontvanger aan?
Herhaal dan de Stappen 1 en 2 en gebruik op het modem
poort [ETHERNET 3] voor de 2e TV.

Hieruit zou dan af te leiden moeten zijn dat de poorten 3 en 4 voor interactieve TV bestemd zijn.
Reputatie 8
Badge +16
@henk1960,

Wat fijn dat het is opgelost dankzij de input van Enterprise. :)

@Enterprise,

Reuze bedankt! :D

@ron dlna,

Wat fijn dat je het advies van de helpdesk hebt opgevolgd. Ik heb je zojuist het Arcadyan modem toegestuurd. Laat je weten of deze de problemen heeft verholpen? Alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 1
Hallo Stephen

modem ontvangen. DNLA werkt inderdaad, Wel valt het me op dat ik de telefonie niet aan de praat krijg. daarnaast heb ik het idee dat ik niet de laatste firmware heb,

Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.125W4
en ik zie dat versie 132 ook is uitgerold.
en dat kan begrijp ik, te maken hebben met de VOIP.
Grt
Nico
Reputatie 8
Badge +10
@Piektown

De nieuwste firmware wordt doorgaans al in de eerste nacht na installatie naar de modem gepushed.
Laat de modem dus aanstaan.
Reputatie 1
Hallo Stephen

modem ontvangen. DNLA werkt inderdaad, Wel valt het me op dat ik de telefonie niet aan de praat krijg. daarnaast heb ik het idee dat ik niet de laatste firmware heb,

Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.125W4
en ik zie dat versie 132 ook is uitgerold.
en dat kan begrijp ik, te maken hebben met de VOIP.
Grt
Nico

Update: Telefonie werkt inmiddels.

Grt
Nico
Reputatie 8
Badge +10

Update: Telefonie werkt inmiddels.

Ik neem aan dat de firmware inmiddels ook is vernieuwd..?

Reageer