ZyXEL firmware V3.11TUE6.b6 ervaringen

• 10 november 2014
  • 255 reacties
  • 18131 keer bekeken

Badge
Ik heb met deze nieuwe firmware niet al te veel problemen, alleen dat ik in het begin met oudere firmware's last had van loopbacks. Nu zijn die problemen opgelost, en nu dat mijn Nas media server altijd perfect heeft gewerkt, werkt deze niet meer na deze firmware, en daar baal ik enorm van en na een reboot dan ziet hij hem voor een paar seconde en als mij tv hem ziet en een film ga streamen dan is hij weer weg dan knalt mij modem/router uit of hij start uit zich zelf opnieuw op. Dus nu werkt het gehele DLNA niet meer 😠, hopelijk wordt dat snel gefixed.

Gr
Peter

255 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@julier,

Ik heb je zojuist het Arcadyan modem verstuurd. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen en ik verneem graag van je hoe het functioneert. Het Arcadyan modem is geschikt voor VVDSL maar zoals Franzki heeft aangegeven kunnen wij niet garanderen dat het werkt met een flash drive op de USB poort. Proberen kan geen kwaad. Dus ik kijk uit naar je reactie wanneer het zo ver is. :)

Stephen
Waarschijnlijk interessant voor "julier" is dat hij dat gratis kan proberen als Telfort het modem heeft toegestuurd.
Hij kan dan kiezen welk modem hij terug stuurt.

Nou, laat dat modem maar komen dan.

julier
Badge
Dit topic heet: ZyXEL firmware V3.11TUE6.b6 ervaringen, is er qua dit onderwerp ook nog iets te melden?
Reputatie 8
Badge +16
Nee... over de firmware gaan we nooit meer iets horen vrees ik.

Ruim 8 maanden geleden is Telfort voor het eerst begonnen met het uitrollen van een Zyxel-firmware waarin Vectoring VDSL werd ondersteund. En nu, ruim acht maanden verder, zijn er nog maar weinig van de oorspronkelijke problemen opgelost. Sterker nog... er zijn zelfs problemen bijgekomen met de b6-versie.

Ik vermoed dat Telfort inmiddels al verder aan het kijken is naar nieuwe modems als opvolger van de Arcadyan Experiabox. En de kans dat er nog veel ontwikkeld gaat worden aan de Zyxel 2812 lijkt me klein.
Badge +1
Het begint een beetje lachwekkend te worden als het niet om te janken zou zijn.
Kijk voor mij is het simpel......................
Als Telfort bv. zegt "1 Mei wordt de nieuwe software uitgerold" dan zeg ik "Aha, fijn om te weten dan wacht ik daar geduldig op".
Prima!
Maar nu weten we helemaal niks en er komt GEEN enkele inhoudelijke reactie hoe en wat.
Badge
Heb weer problemen met mijn modem.
Draadloos werkt prima, vast lan verbinding werkt helemaal niet.
Natuurlijk heb ik het modem gereset en vaste verbinding werkt nog steeds niet, inmiddels een modem van de buurman geleend en daar werkt de vaste lan verbinding wel op.
Reputatie 8
Badge +10

Draadloos werkt prima, vast lan verbinding werkt helemaal niet.

Heb je alle 4 de poorten geprobeerd (bij de Experiabox)..?
Of poort 1 en 2 bij de ZyXEL als je ook iTV (poort 3 en 4) hebt.
Badge
Bij de Zyxel heb ik alle poorten geprobeerd zowel voor als na de reset.
Heb verder geen iTV
Had via het Zyxel modem een snelheid van 25 Mbit nu met dit modem nog geen 20 Mbit
Reputatie 8
Badge +16
@Alex31:

Advies is om even een eigen topic aan te maken. Dit probleem heeft namelijk weinig met de Zyxel firmware te maken maar met een storing aan je Arcadyan modem.
Badge
Ik heb ook Geen Arcadyan modem maar een Zyxel Modem
En die werkt dus niet meer op de vaste LAN verbindingen vandaar dus ook de melding hier !
Reputatie 1
Na weken proberen, testen, opnieuw opstarten en resets te hebben gedaan op het Zyxel modem heb ik de handdoek in de ring gegooid, waar ik eerst dacht dat het aan mijn Synology zou liggen blijkt het dus het modem te zijn, zucht....
het meeste in mijn huis werkt via de poorten van het modem, internet gaat prima maar mijn hele digitale huishouden wat betreft muziek en films ligt plat en is via de alom geprezen DLNA protocol niet meer aan de praat te krijgen, het enige resultaat is een verlaging van de internetsnelheid wat overigens niet direct merkbaar is.
Mijn vraag is of het voor mij ook mogelijk is om een modem te krijgen wat dit wel weer ondersteunt en het digitale huishouden weer gelukkig kan stemmen en het DLNA protocol weer weet te respecteren.
Badge
Nou de router na enkele uren rust nog maar eens geprobeerd,
En nu werkt het weer?
Voor hoelang geen idee...
Reputatie 8
Badge +16
@Alex31,

Wat fijn dat het nu weer werkt. Mocht je weer dezelfde problemen ervaren dan raad ik je aan om een nieuw topic aan te komen tenzij het problemen met de firmware betreft.

@Knutsel,

Ik heb je zojuist het Arcadyan modem toegestuurd. Laat je weten of deze de problemen heeft verholpen? Alvast bedankt!

Stephen
@julier,

Ik heb je zojuist het Arcadyan modem verstuurd. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen en ik verneem graag van je hoe het functioneert. Het Arcadyan modem is geschikt voor VVDSL maar zoals Franzki heeft aangegeven kunnen wij niet garanderen dat het werkt met een flash drive op de USB poort. Proberen kan geen kwaad. Dus ik kijk uit naar je reactie wanneer het zo ver is. :)

Stephen

Hi Stephan,

Vorige week zaterdag heb ik, met hulp van een ICTer het Arcadyan modem, werkend gekregen.
2 Tb Samsung HD werkt goed, niet de snelste oplossing, maar dat verwacht ik ook niet..
Het opnieuw verbinding maken met mijn 2 laptops ging ook goed.
Even opnieuw het wachtwoord en de verbinding kwam tot stand. {{Allemaal hetzelfde wachtwoord}}
Maar mijn printer Canon MG5550 (WiFi) krijg ik met geen mogelijkheid verbonden. Canon gebeld ook die weten geen oplossing.
En vanmorgen kwam ik er achter dat ik met mijn mobiel , Samsung S3 ook geen verbinding kan maken met het internet.
Als ik de sleutel (wachtwoord) intyp, lijkt dat niet goed te zijn , datzelfde geld ook voor de printer.
!00 % zeker dat ik het goede nummer intyp. Door twee personen gecontroleerd.

Wat gaat er mis?
@julier,

Stephen

Hi Stephan,

Vorige week zaterdag heb ik, met hulp van een ICTer het Arcadyan modem, werkend gekregen.
2 Tb Samsung HD werkt goed, niet de snelste oplossing, maar dat verwacht ik ook niet..
Het opnieuw verbinding maken met mijn 2 laptops ging ook goed.
Even opnieuw het wachtwoord en de verbinding kwam tot stand. {{Allemaal hetzelfde wachtwoord}}
Maar mijn printer Canon MG5550 (WiFi) krijg ik met geen mogelijkheid verbonden. Canon gebeld ook die weten geen oplossing.
En vanmorgen kwam ik er achter dat ik met mijn mobiel , Samsung S3 ook geen verbinding kan maken met het internet.
Als ik de sleutel (wachtwoord) intyp, lijkt dat niet goed te zijn , datzelfde geld ook voor de printer.
!00 % zeker dat ik het goede nummer intyp. Door twee personen gecontroleerd.

Wat gaat er mis?

In de installatiehandleiding lees ik:
"Als het apparaat is ingesteld op de modus "alleen IEEE802.11N kan WEP ot TKIP niet gebruikt worden als beveiligings protocol Wijzig ....
@Stephen - Telfort
Ook ik kamp de laatste tijd met veel problemen met mijn ZyXEL P-2812HNU-F1 modem. Firmware versie V3.11TUE6.b6. Connection Status pagina blijft leeg. Net als bastiaan valt bij mij de WiFi vaak weg en LAN geeft ook vaak geen signaal. Op dit moment problemen met mijn Samsung Smart-tv, waar zowel de WiFi als LAN-verbinding niet op werkt. Modem reset geeft geen oplossing. Kunt u mij ook een Arcadyan modem opsturen? Alvast bedankt.
Reputatie 8
Badge +16
@julier,

Fijn dat je het modem werkend heb gekregen.
Wat betreft het probleem met de printer, hiervoor verwijs ik je graag naar de volgende pagina. Indien je je draadloze netwerk op je telefoon verwijderd en opnieuw instelt kan deze dan weer contact maken met het internet?

@pweide41,

Vervelend dat je problemen ervaart met zowel draadloos als bekabeld internet en dat een reset niet helpt. Ik heb je zojuist een Arcadyan modem toegestuurd. Laat je mij weten hoe deze functioneert wanneer je het hebt ontvangen? Alvast bedankt!

Stephen
@julier,

Fijn dat je het modem werkend heb gekregen.
Wat betreft het probleem met de printer, hiervoor verwijs ik je graag naar de volgende pagina. Indien je je draadloze netwerk op je telefoon verwijderd en opnieuw instelt kan deze dan weer contact maken met het internet?

@pweide41,

Vervelend dat je problemen ervaart met zowel draadloos als bekabeld internet en dat een reset niet helpt. Ik heb je zojuist een Arcadyan modem toegestuurd. Laat je mij weten hoe deze functioneert wanneer je het hebt ontvangen? Alvast bedankt!

Stephen

@Stephan,

Modem gereset, printer terug naar de fabrieksinstellingenen en mobiel opnieuw gestart. deze drie werken weer.

Mijn desktop zit met een kabel aan het modem, die werkt nog niet met de printer.
In de installatiehandleiding lees ik:
"Als het apparaat is ingesteld op de modus "alleen IEEE802.11N kan WEP ot TKIP niet gebruikt worden als beveiligings protocol Wijzig .... , maar zover ik kan zien staat het modem ingesteld op mix .
Zijn er nog meer instellingen?

Wat nog wel hinderlijk is, mijn modem moet bijna iedere dag gereset worden., na de reset gaat het weer 1 a 2 dgn. goed.
Reputatie 1
@Alex31,

Wat fijn dat het nu weer werkt. Mocht je weer dezelfde problemen ervaren dan raad ik je aan om een nieuw topic aan te komen tenzij het problemen met de firmware betreft.

@Knutsel,

Ik heb je zojuist het Arcadyan modem toegestuurd. Laat je weten of deze de problemen heeft verholpen? Alvast bedankt!

Stephen

Hallo Stephen,

Heb het modem in goede orde ontvangen en inmiddels aangesloten, hierbij dank voor de snelle handeling. Vooralsnog zijn de bevindingen prima en zonder noemenswaardige problemen, had even geen goede verbinding met de Wi-Fi maar dat bleek een conflicterend IP adres te zijn.
Alle DLNA apparatuur is direct gevonden en werkt weer naar behoren, mocht ik nog tegen problemen aanlopen laat ik het je zéker even weten.

Thnx

Knutsel.
Badge
Na weken proberen, testen, opnieuw opstarten en resets te hebben gedaan op het Zyxel modem heb ik de handdoek in de ring gegooid, waar ik eerst dacht dat het aan mijn Synology zou liggen blijkt het dus het modem te zijn, zucht....

@Telfort:
Bovenstaand bewijst maar weer dat mijn eerdere opmerking (van 5 maanden!! geleden) welke ik hieronder plak toch wel iets van waarheid bevat en als advies beschouwd had kunnen worden;

Plak:
Wat mij ook stoort is dat er waarschijnlijk ook mensen zijn die niet weten dat het niet functioneren van hun nas/mediaplayer combinatie aan de router ligt. Ik heb er zelf geen last van, ik heb een switch er tussen hangen, maar als ik de topic's zo een doorlees zijn er veel mensen uren mee bezig geweest voordat de boosdoener aangewezen kon worden. Het zou Telfort sieren als er een mail naar alle gebruikers uit zou gaan waarin dit werd uitgelegd.

iets van: Beste klant, recent is er een nieuwe firmware ... bla bla bla..... als u problemen met upnp/dlna ... bla bla bla... er wordt aan gewerkt.

M.v.g. Niels
ict hobbyist (amateur)

Link: https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/zyxel-firmware-v311tue6b5-ervaringen-44644/index7.html#post408504

M.v.g. Niels
@Stephan,
Ik heb nu een paar dagen het Acardyan modem in gebruik , met een 2 TB HD aan de USB poort, maar ik moet wel iedere dag het modem een paar keer /dag resetten.
Ik heb vandaag de HD eruit getrokken , eens kijken hoe het nu gaa.
Anders moet mijn oude ZyXel modem er maar weer aan.
Moet ik ook wel regelmatig resetten.
Maar het ging wel beter dan nu.
@Stefan,

Vanmorgen heb ik het Arcadyan modem weer omgewisseld voor het ZyXel modem.
Er was gisteren niet mee te werken, zeer onstabiel 2 min. verbinding en dan weer een kwartier niet, of beperkt, maar dan werkt het ook niet.
Nu met het ZyXel modem gaat het al weer 1/2 uur goed, hopelijk blijft dat zo!

met dank voor het uitproberen,

gr

julier
@pweide41,

Stephen

@Stephen - Telfort

Beste Stephen,

Hartelijk dank voor de snelle respons en actie!
Draadloos en bekabeld internet functioneert nu naar behoren.

Super 🙂
Reputatie 8
Badge +16
@Niels68,

Bedankt voor jouw reactie/feedback. Je hebt gewoon helemaal gelijk in deze. Ik heb van jouw bericht een screenshot gemaakt en ga dit intern aankaarten.

@julier,

Wat jammer dat het Arcadyan modem geen verbetering heeft kunnen bieden. Ik hoop dat het Zyxel modem wel naar behoren blijft functioneren.

@pweide41,

Graag gedaan! Veel plezier met het nieuwe modem. :D

Stephen
Aha nu begrijp ik waarom sommige functies niet werken zoals ze horen te werken. zoals parental control als voorbeeld. Functie is er wel maar werkt niet zoals het moet.

Wat als we de firmware van zyxel zelf willen gebruiken ? Zijn er die het hebben geprobeerd, zo ja, zijn er problemen ondervonden ?

Reageer