ZyXEL firmware V3.11TUE6.b6 ervaringen

• 10 november 2014
  • 255 reacties
  • 18135 keer bekeken

Toon het eerste bericht

255 reacties

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik nooit problemen heb gehad met mijn modem, ik heb firmware V3.11TUE6.b6 welke goed werkte.
Ik moest nu door wat problemen met mijn netwerk het modem opnieuw starten.
Hierna zijn de problemen begonnen ik krijg de port forwarding niet meer goed om mijn NAS van buitenaf te benaderen en ver volgens werkt de DLNA helemaal niet meer na 15 minuten. Ik heb het modem al verschillende keren opnieuw gestart maar het is niet meer werkend te krijgen terwijl het hiervoor 4 jaar probleemloos gewerkt heeft.
Nu lees ik op het forum dat DLNA niet of niet meer ondersteunt wordt terwijl dit het meest gebruikt wordt bij mij in het netwerk.
Ook werkt de TV niet meer naar behoren serie opnemen werkt niet goed en bij HD beeld lijkt het alsof de internet verbinding te traag is omdat deze begint te haperen. En na de problemen van het herstarten werkt de WIFI ook niet optimaal meer, het wifi signaal valt ook regelmatig weg.
Is hier een oplossing voor om het weer werkend te krijgen of kan er een Arcadyan modem opgestuurt worden.
Reputatie 8
Badge +16
@fypma, @Marco74, @whjdejong,

Ik heb jullie zojuist het Arcadyan modem verstuurd. Deze arriveert binnen enkele dagen. Laten jullie mij weten hoe deze functioneert? Alvast bedankt!

@RJV,

Bedankt voor de terugkoppeling. Wat fijn dat de Arcadyan ook het streaming probleem heeft opgelost. :D
Zie je privébericht.

Stephen
[quote=Stephen - Telfort]@RJV,

Arcadyan modem is onderweg. Deze ontvang je binnen enkele dagen.
Ik lees graag van je of deze je NAS laat functioneren.

Stephen[/quoteGoedenavond Stephen,
Het nieuwe Arcayan werkt prima. Mijn muziekserver ziet gelukkig mijn NAS met muziekbibliotheek weer. Wat misschien ook wel goed is om te vermelden is; ik had voortdurend problemen om Qobuz (streaming service) via mijn audio streaming device te beluisteren. Dat probleem is door het Arcadyan modem ook opgelost. Qobuz werkt nu zonder enige hapering.
MVG
Rob
Goedenavond Stephen,
Het nieuwe Arcayan werkt prima. Mijn muziekserver ziet gelukkig mijn NAS met muziekbibliotheek weer. Hoera!!!
Bedankt voor je hulp. Installatie was een een kwestie van aansluiten, aanzetten en UpnP mogelijkheid aanvinken in het configuratie scherm van het modem.
Bedankt voor de snelle toezending. Ik stuur deze week het Zyxel modem terug aan Telfort.
Mvg.
Rob
@Stephen - Telfort

Ook ik heb een ZyXEL modem waarbij ik geen stabiele verbinding krijg tussen mijn NAS en mijn PS3. NAS is alleen zichtbaar op PS3 als ik de modem reboot, zodra ik m'n PS3 uit en weer aan zet geeft hij de NAS niet meer weer. Zou ik het ook eens met de Arcadyan modem kunnen proberen?

Groet,
Willemjan
Beste moderator / Beste Stephen,

Ook ik heb een modem van Telfort waar sinds de update dlna niet meer naar behoren werkt. Mijn nas is niet meer via Wifi te bereiken. Graag ontvang ik het nieuwe Arcadyan modem om uit te proberen of het dan wel werkt.

Met vriendelijke groet,

Marco
Hallo Telfort,
Hierboven lees ik dat er een oplossing is voor mijn probleem.
Ik heb sinds kort een NAS, en probeer al enige tijd media via dlna af te spelen. Echter, de apparaten op het netwerk kunnen elkaar niet vinden. Zou ik het eens kunnen proberen met een arcadyan modem?

mvg,
Frank Ypma
Stephen,
Zodra het modem (werkend) geïnstalleerd is laat ik je weten of alles naar behoren functioneert.
mvg
Rob
@RJV,

Stephen

Beste Stephen,
Fantastisch! Bedankt voor je snelle reactie.
mvg
Rob Vroon
Reputatie 8
Badge +16
@RJV,

Stephen
Beste moderator,

de DLNA functie van het zyxel modem werkt niet.
Ik heb in mijn thuis netwerk een wifi router na mijn Zyxel modem geplaatst. Hierdoor heb ik een goede wifi verbinding boven. Daar staat ook mijn streaming audio device. Dit apparaat gebruikt de audio bibliotheek die op mijn NAS staat. Mijn NAS staat in de meterkast naast het Zyxel modem. De NAS werkt (normaler wijze) samen met DLNA devices zoals mijn audio streamer. Nu blijkt dat het Zyxel modem deze functie niet ondersteunt. Hierdoor werkt de verbinding tussen mijn streaming device en audiobibliotheek op mijn NAS niet.
Ik las in verschillende fora dat het andere modem van Telfort wel deze functie ondersteunt. Ik wil graag mijn Zyxel modem inruilen voor het Arcadyan modem zodat mijn NAS eindelijk gaat functioneren binnen mijn thuis netwerk.
Rob Vroon
Badge +1
@Stephen - Telfort,

Dank je wel!
Reputatie 8
Badge +16
@dorus,

Ik waardeer het dat je dit topic met veel belangstelling volgt.
Het is inderdaad vervelend zoeken en zojuist is dit topic daarom ook onder 'modem firmware' geplaatst.
Bedankt voor je feedback. :)

Stephen
Badge +1
@Stephen - Telfort.
Ik ben me er van bewust Stephen dat er een software update is geweest en dat de naam van het vorige topic de lading niet meer dekt.
Echter de problemen zijn met het veranderen van de het software nummer NIET opgelost.
Omdat het vorige topic stond onder "modem software" hoort dit topic daar op z'n minst ook thuis.
Nu het onder "Internet netwerk & verbinding" staat verdwijnt het iedere keer uit het zicht tussen alle andere topics.
Ik volg met heel veel belangstelling dit topic in de hoop op een volgende update en de uiteindelijke oplossing.
Het is nu vervelend zoeken iedere keer (ik neem aan dat andere gebruikers hetzelfde ervaren).
In het "modem software" forum is veel minder te doen en blijft het topic in beeld.
Het sticky maken van dit topic zou ook al helpen.
B.v.d.
Reputatie 8
Badge +16
@dorus,

Het topic waar jij naar refereert betreft de oude firmware vandaar dat deze op slot is. Voor de recente firmware hebben wij daarom een nieuw topic geopend waarin iedereen zijn ervaringen kan delen.
Wanneer er een nieuwere firmware beschikbaar komt kan ik helaas niet mededelen, maar ik vertrouw erop dat een groot deel van de huidige problemen opgelost zullen worden.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb je topic over de originele software gevolgd, en inderdaad doet die het niet... maar ik vraag me af waarmee dat te maken heeft.

Ik ben ook benieuwd... en ik ben ook geen expert.

Het is me gelukt om de firmware erop te krijgen. Maar welke settings ik dan zou moeten aanpassen.... geen idee. Dus als iemand dat eens zou willen toevoegen in dat topic...

Mijn indruk is dat een modem gewoon vanzelf de juiste instellingen moet kiezen. Zo heb ik het hier tenminste altijd gedaan met generieke modems.

Aangezien ik verder hier op het forum niemand heb gezien die het werkend heeft gekregen met een vectoring lijn hou ik mijn vraagtekens. Zeker gezien de huidige problemen met de Telfort-firmware had ik verwacht dat veel meer gebruikers hun modem zouden omflashen.
Reputatie 2
Badge +1

Ha leuk... gaan we die discussie ook weer voeren? 🆒

Maar zonder gekheid... ik heb mijn 2812 terug geflashed naar de originele Zyxel firmware en dat levert bij mij in elk geval geen werkende verbinding op met mijn Telfort VVDSL lijntje. Dus ik vermoed dat je in sommige gevallen als provider niet ontkomt aan maatwerk om het modem te optimaliseren voor je eigen netwerk. Alleen zou dat dan inderdaad een stuk professioneler mogen dan nu het geval is. En liefst daarbij gelijk optrekken met de leverancier van het modem.

Je moet zolang op de spijker blijven hameren tot dat hij erin zit, Franzki... dus ik blijf het herhalen, wie weet dat Telfort ooit tot inkeer komt.

Ik heb je topic over de originele software gevolgd, en inderdaad doet die het niet... maar ik vraag me af waarmee dat te maken heeft. In principe moet je de juiste inlog gegevens invoeren om het te laten werken... nu ben ik geen expert, maar ik lees ook op andere fora dat mensen zelf een modem/router kopen en dan in het modem de goede account gegevens zetten en dat het werkt... in veel gevallen beter als met de in bruikleen ontvangen apparatuur. Beter gezegd, heb je meer mogelijkheden dan met de standaard apparatuur, want wat je mag gebruiken werkt in principe goed als je er niets van verwacht of geen enkele eisen stelt. Nu ben ik in principe gewoon blij met mijn Zyxel, en omdat goedkoop belangrijker is dan volledig is het voor mij goed zo, maar het is eigenlijk jammer dat dingen zo gecastreerd moeten worden door internet providers.
Badge +1
Nog maar ´n keer dan.......................
Ik zie dat de andere topics in dit forum wel beantwoordt worden.
Het lijkt er dus op dat dit topic gevoelig ligt bij Telfort.

Het is ook vervelend dat dit topic iedere keer uit het zicht raakt (pagina 2, pagina 3, etc.)
Waarom maken jullie dit topic niet sticky zodat het bovenaan blijft staan.
Of beter nog, plaats het terug naar "modem firmware" waar het hoort.

Ik zou zeggen, doe er iets mee OF geef gewoon aan dat we het moeten doen met wat we hebben.
Ook goed , maar geef duidelijkheid.
Badge +1
Nogmaals, ik begrijp niet dat het vorige topic is gesloten https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/zyxel-firmware-v311tue6b5-ervaringen-44644/index22.html#post420298
De problemen zijn immers niet opgelost.
En ik begrijp ook niet dat dit topic (als opvolger) niet in het "modem firmware" forum staat.
Het gaat over de (tekortkomingen) modem firmware dus dat lijkt me niet zo moeilijk.

Het zou anders geweest zijn als het voorheen niet gewerkt had.
Maar dat heeft het wel, het is pas fout gegaan na updates van Telfort.
Reputatie 8
Badge +16
En dat krijg je door al die zelfgeknutselde firmware. Dat soort dingen moet je altijd zo standaard mogelijk houden,

Ha leuk... gaan we die discussie ook weer voeren? 🆒

Maar zonder gekheid... ik heb mijn 2812 terug geflashed naar de originele Zyxel firmware en dat levert bij mij in elk geval geen werkende verbinding op met mijn Telfort VVDSL lijntje. Dus ik vermoed dat je in sommige gevallen als provider niet ontkomt aan maatwerk om het modem te optimaliseren voor je eigen netwerk. Alleen zou dat dan inderdaad een stuk professioneler mogen dan nu het geval is. En liefst daarbij gelijk optrekken met de leverancier van het modem.
Reputatie 2
Badge +1

Het enige dat Telfort webcare nog doet is Arcadyan modems opsturen als er geklaagd wordt in het firmware-topic.

En dat krijg je door al die zelfgeknutselde firmware. Dat soort dingen moet je altijd zo standaard mogelijk houden, dan heb je het bedrijf wat de hardware verkocht achter je om problemen op te lossen (Zyxel in dit geval). Nu wijkt Telfort af van de standaard en je hebt de poppen aan het dansen. Jammer is dat....
Reputatie 8
Badge +16
En wanneer komt er weer een volgende update uit die wel de opgesomde problemen oplost?

Aangezien het al een half jaar geleden is (zie hier) dat de b5 firmware werd uitgebracht die grote problemen veroorzaakte, heb ik er weinig vertrouwen in dat er ooit nog een volwaardige firmware komt voor de 2812.

Het enige dat Telfort webcare nog doet is Arcadyan modems opsturen als er geklaagd wordt in het firmware-topic.
Badge +1
@Telfort,
Hoe komt het dat de problemen uit het oorspronkelijke topic niet opgelost zijn en dat topic wel op slot gegooid is.
Er mag dan wel en nieuwe firmware zijn uitgebracht maar de problemen zijn nog steeds gelijk aan die van daarvoor.
Ik heb het dan over https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/zyxel-firmware-v311tue6b5-ervaringen-44644/index22.html#post420298
Waarin Michael afsluit met ........... zie plaatje!
En wanneer komt er weer een volgende update uit die wel de opgesomde problemen oplost?

Reputatie 8
Badge +16
@rene.eveleens,

Indien je alles hebt geprobeerd en het echt niet lukt om het aan de praat te krijgen dan is een nieuw modem hiervoor de oplossing. Indien je hiermee akkoord gaat stuur ik deze vandaag naar je op.

Stephen
Ik krijg mijn DLNA ook niet meer aan de praat sinds kort op de ZyXEL. Is er een omweg, of moet ik, zoals ik hier lees, ook aan een nieuw modem?

Reageer