ZyXEL firmware V3.11TUE6.b6 ervaringen

• 10 november 2014
  • 255 reacties
  • 18035 keer bekeken

Toon het eerste bericht

255 reacties

Hallo, ook ik heb problemen met m'n thuisnetwerk, met name de DLNA functie die niet werkt. Mediaspeler wordt niet herkend, slechts 1x na een modemreset zie ik 'm even kort verschijnen.
Graag zou ik dus ook een Arcadyan ipv Zyxel modem ontvangen... ?
Reputatie 8
Badge +16
@Verweij,

Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke reactie. In ieder geval goed om te vernemen dat bij jou alles prima werkt met eigen apparatuur.
Indien je de Arcadyan wilt terugsturen dan kan dat. Zie je inbox, ik heb je een privébericht gestuurd.

Stephen
@Peetje,

Vervelend om dit te lezen. Helaas ondersteunt de nieuwe firmware inderdaad geen DLNA. Ik kan je in dat geval wel een Arcadyan modem toesturen. Deze ondersteunt wel het gebruik van een DLNA. Ik lees graag van je of je dit prefereert.

@Sverige,

Bedankt voor jouw bericht. Helaas kunnen er geen externe harddisks via usb worden aangesloten op zowel het Zyxel als Arcadyan modem. Excuses hiervoor.

@MicSchk, @Playboyzalm,

Hetzelfde geval als bij Peetje. Indien jullie het op prijs stellen kan ik jullie ook een Arcadyan modem toesturen. Ik kijk uit naar jullie reactie.

Stephen

Beste Stephen,

Ik zit hier ook met het probleem dat de DLNA server niet meer werkt, terwijl deze het tot voor kort uitstekend deed. Het duurde bij mij even voor ik door had dat dit aan de nieuwe firmware van mijn modem lag (V3.11TUE6.b6). Ik heb van alles geprobeerd waaronder het resetten van mijn modem en het opnieuw instellen van mijn NAS. Door een switch te zetten tussen de modem en de NAS en mijn pc boven kon ik op de pc boven mijn DLNA server weer zien. Alle apperaten die echter draadloos verbonden zijn met de zyxel modem zien hem dus nog altijd niet (tv, tablet en laptop), en juist die wil ik verbinden met mijn dlna server!

Ik vond nu net dit forum en zag dat je verschillende mensen aanbied om het modem te vervangen. Ik hoop dat ik daar ook voor in aanmerking kom. Ik hoor het graag.
Badge +1
@Stephen - Telfort,
Mag ik het bruikleen modem (Zyxel 2812) flashen met de originele software?
Zodat de problemen met de software van dat modem ook verleden tijd zijn voor mij.
B.v.d.
@cosdal,

Ik heb je zojuist het Arcadyan modem verstuurd. Deze zul je binnen enkele dagen ontvangen.
Wat Franzki heeft aangeven is juist. Zelf adviseer ik je om het Zyxel modem te houden tot wanneer de nieuwe update beschikbaar is. Daarna mag je zelf bepalen welk modem je wilt houden. :)
Laat je weten hoe het nieuwe modem functioneert wanneer je deze hebt ontvangen?

Stephen

eerste dag met Arcadyan modem
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 15764 Kbps.
Upload: 1224 Kbps.
hoe lang ik wacht tot het max snelheid.
Reputatie 8
Badge +16
@dorus:

Ik zou je aanraden om het niet te doen...
Ik schreef al eerder dat het bij mij een modem heeft opgeleverd dat ik niet werkend krijg met VVDSL..
Daarnaast zou ik niet weten hoe je ooit terug kunt naar de originele Telfort firmware, mocht het nodig zijn.

Telfort moet gewoon eens zorgen dat de firmware problemen worden opgelost...
Ook ik zou graag een nieuwe modem willen word echt ziek van de zyxel sinds de vorige update. Zitten er al wat kinderziektes in de wifi,dlna. En de nieuwe update heeft alles nog erger gemaakt. Dringend verzoek voor een arcadian ! Alvast bedankt
Badge

Dat is een goede optie als je de nas bij je modem/router hebt staan. Dat is bij mij helaas niet het geval. Vanuit mijn modem gaat een kabel met daaraan een DLAN. De Blu ray en de NAS zijn via DLAN met het modem/router verbonden

Dan begrijp ik je probleem niet.... het modem ondersteunt geen DLNA... maar wel DLAN 🆒

Dan heb je waarschijnlijk wel nog steeds een probleem, het switchen gebeurt nog steeds in de router welke het probleem veroorzaakt.

Je zou kunnen proberen om na de router eerst een switch te plaatsen en daar de DLAN in te pluggen welke met de BluRay en NAS verbind om te kijken of DLNA dan wel werkt, ik bied geen garanties maar heb wel goede hoop.

Router -> Switch -> DLAN plug -------------Overige DLAN pluggen.

Succes als je het gaat proberen en laat de uitslag even weten.

M.v.g. Niels
Badge
Terugval DSL snelheid na DSL lijn uitval :

Beste Telfort Mods, Vrijdag 13 November ( je gelooft het niet ) om 20:41 , is er volgens mijn P2812 HNU, 5 min. uitval geweest van het DSL signaal. Resultaat hiervan is, dat de DSL snelheid terugvalt naar een basis snelheid die 20% lager is als wat ik gebruikelijk heb. Dit kan wel eens 6 maanden duren eerdat er weer onderhoud gepleegd word en de snelheid weer omhoog gaat. Voorheen had ik dit ook als bij mij de netspanning uitviel, maar sinds begin 2014 maak ik gebruik van een UPS.
Mijn vraag is, kan de basis snelheid van mijn modem vast gezet worden (verhoogd), zodat ik daar geen last meer van heb ???
Een en ander kan ik aan tonen met schermafdrukken en modem logs.

Bart ( Snuitje )
Reputatie 8
Badge +16

Vannacht krijg je automatisch de nieuwste firmware. Dat is versie 02.00.132v2W4.

Daarmee zou de snelheid beter moeten zijn.
Badge +1
Nog maar ´n keer dan.......................
Ik zie dat de andere topics in dit forum wel beantwoordt worden.
Het lijkt er dus op dat dit topic gevoelig ligt bij Telfort.

Het is ook vervelend dat dit topic iedere keer uit het zicht raakt (pagina 2, pagina 3, etc.)
Waarom maken jullie dit topic niet sticky zodat het bovenaan blijft staan.
Of beter nog, plaats het terug naar "modem firmware" waar het hoort.

Ik zou zeggen, doe er iets mee OF geef gewoon aan dat we het moeten doen met wat we hebben.
Ook goed , maar geef duidelijkheid.
Badge +1
Het begint een beetje lachwekkend te worden als het niet om te janken zou zijn.
Kijk voor mij is het simpel......................
Als Telfort bv. zegt "1 Mei wordt de nieuwe software uitgerold" dan zeg ik "Aha, fijn om te weten dan wacht ik daar geduldig op".
Prima!
Maar nu weten we helemaal niks en er komt GEEN enkele inhoudelijke reactie hoe en wat.
Reputatie 8
Badge +16
Maar wat heeft je bericht met de firmware te maken (die al meer dan een jaar oud is)?

Advies is om een nieuw topic aan te maken en daar de attainable en werkelijke snelheden te plaatsen.
Badge

Beste Niels.

Bedankt voor je tip. Ik ga deze oplossing proberen.

M.v.g. koffijberg

Ik kom nog uit de tijd dat je van Telfort routers kreeg met maar 1 Lan-poort. Ik heb mijn netwerkaansluitingen allemaal naar de meterkast laten lopen en daar een switch geplaatst. Toen ik een nieuwe router kreeg heb ik maar 1 Lan-aansluiting gebruikt, de rest loopt al via de bestaande switch, en heb n.a.v. de firmware-updates nooit problemen met netwerkstreams naar mediaplayer's of smart-TV's gehad. Ik heb dit antwoord in het vorige topic ook gegeven maar type dit hier nogmaals uit in de hoop dat andere mensen er ook iets aan hebben.

Succes met film's kijken!!:D

M.v.g. Niels
@cosdal, @Witte667,

Als tussentijdse oplossing kan ik jullie wel een Arcadyan modem toesturen als tussentijdse oplossing. Ik verneem graag of jullie dit willen. :)

Stephen

Hoi Stephen,

Zou je mij ook zo'n modem willen sturen? Ik zit al maanden zonder muziek (DLNA) en de b6 firmware had dit op moeten lossen, maar helaas.

Mvg, Pieter

@PJvanZ,

Welkom op het forum! Vervelende zaak inderdaad dat DLNA niet meer goed werkt op het ZyXEL modem.
Ik stuur jou daarom een Experia Box op. Deze wordt deze week bij jou afgeleverd.

Het oude exemplaar mag je retour sturen naar het onderstaande adres:

BNS Data Logistics
O.v.v. retournummer [klantnummer]
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

Michael

Bedankt!
Heb de modem ontvangen en geïnstalleerd.
DLNA werkt weer.
@julier,

Ik heb je zojuist het Arcadyan modem verstuurd. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen en ik verneem graag van je hoe het functioneert. Het Arcadyan modem is geschikt voor VVDSL maar zoals Franzki heeft aangegeven kunnen wij niet garanderen dat het werkt met een flash drive op de USB poort. Proberen kan geen kwaad. Dus ik kijk uit naar je reactie wanneer het zo ver is. :)

Stephen

Hi Stephan,

Vorige week zaterdag heb ik, met hulp van een ICTer het Arcadyan modem, werkend gekregen.
2 Tb Samsung HD werkt goed, niet de snelste oplossing, maar dat verwacht ik ook niet..
Het opnieuw verbinding maken met mijn 2 laptops ging ook goed.
Even opnieuw het wachtwoord en de verbinding kwam tot stand. {{Allemaal hetzelfde wachtwoord}}
Maar mijn printer Canon MG5550 (WiFi) krijg ik met geen mogelijkheid verbonden. Canon gebeld ook die weten geen oplossing.
En vanmorgen kwam ik er achter dat ik met mijn mobiel , Samsung S3 ook geen verbinding kan maken met het internet.
Als ik de sleutel (wachtwoord) intyp, lijkt dat niet goed te zijn , datzelfde geld ook voor de printer.
!00 % zeker dat ik het goede nummer intyp. Door twee personen gecontroleerd.

Wat gaat er mis?
Wij hebben een Zyxel P-2812HNU-F1 modem. Sinds enige tijd werkt DLNA niet meer. Ik begrijp uit dit forum dat dat komt door de firmware op dit modem. Oplossing zou een ander modem zijn. Kan ik zo'n ander modem toegestuurd krijgen? Heb met enige spoed werkende DLNA nodig....

Vannacht krijg je automatisch de nieuwste firmware. Dat is versie 02.00.132v2W4.

Daarmee zou de snelheid beter moeten zijn.

eerste dag test 7ms 29.44 down 2.62 up
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 31998 Kbps.
Upload: 3078 Kbps.
het zyxel modem mijn upload het is 2mb en Arcadyan het is 2.6mb
verbinding met alle bij modem zelfde 31998 Kbps 3078 Kbps waar kom het verschillen met het upload.
Reputatie 1
Hallo, ik lees van alles over het niet werken van DNLA/UPnP icm de Zyxel P2812 modem. ( V3.11TUE6.b6 )
Ik heb net een Zyxel NAS gekocht en inderdaad, ik krijg het niet aan de praat. In de modem staat UPnP aan maar zichtbaar is mijn NAS niet.
Is het omruilen van het modem voor een andere de enige oplossing?
Bedankt voor een snelle reactie.
Nico
Goedenavond Stephen,
Het nieuwe Arcayan werkt prima. Mijn muziekserver ziet gelukkig mijn NAS met muziekbibliotheek weer. Hoera!!!
Bedankt voor je hulp. Installatie was een een kwestie van aansluiten, aanzetten en UpnP mogelijkheid aanvinken in het configuratie scherm van het modem.
Bedankt voor de snelle toezending. Ik stuur deze week het Zyxel modem terug aan Telfort.
Mvg.
Rob
met het nieuw firmware ik heb laag upload snelheid.
internet verbinding 31998/3078 kbps.
download 28.95 Mb/s upload 1.76 Mb/s
Badge
Subtiel schopje om de stilte te doorbreken.....
Hallo,

Sinds de laatste update van de zyxel modem heb ik alleen maar problemen. De WiFi valt constant uit wel 3 of 4 keer per dag. De dlna werkt al helemaal niet meer.
Kort om ik krijg het niet goed werkend meer. Het overigens jaren goed gewerkt.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo mijnwinkelmandje, ik ontvang graag jouw naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst stuur ik je dan een nieuw modem op. 🙂

Reageer