ZyXEL firmware V3.11TUE6.b6 ervaringen

• 10 november 2014
  • 255 reacties
  • 17911 keer bekeken

Toon het eerste bericht

255 reacties

Reputatie 1
Ik heb jaren geen probleem gehad met de Zyxel model. Maar inmiddels beleef ik ook het probleem met de Dlna. Bij het contact opnemen met de service lijn werd ik op wacht gezet en daarna zonder oplossing is de verbinding afgebroken.
Na het lezen van het probleem via deze forum zou ik ook van model willen veranderen zou kan ik van de dlna functie blijven gebruiken.

Ik heb de Zyxel vanaf poort 1 aangesloten op een 8 poort GigaBit switch waar mijn hele thuisnetwerk op zit en heb zojuist even een WD-Live mediaplayer bedraad op het netwerk aangesloten om te testen, en dan doet DLNA het prima (WiFi to LAN)! Kan dus gewoon foto's of filmpjes streamen via WiFi naar de WD-Live welke dus bedraad aangesloten zit op deze switch. UPNP op het Zyxel staat standaard bij mij uitgeschakeld (veiliger en je hebt het voor DLNA in je eigen netwerk ook niet nodig). Het maakt overigens geen drol uit of ik de WD-Live direct bedraad op het Zyxel zet of achter de switch.... hij blijft het prima doen...
Bedraad naar bedraad kan ik helaas niet uittesten, en ik begrijp dat hier de meeste problemen mee zijn.... ik heb helaas geen 2 DLNA apparaten bedraad staan (LAN to LAN), maar ik verwacht dat als je alles achter een domme switch zet DLNA het gewoon weer moet gaan doen, immers wanneer een UPnP- compatibel apparaat zich op een netwerk aanmeld en wil weten welke UPnP- diensten beschikbaar zijn op het netwerk, dan stuurt het een "discovery" bericht naar het multicast adres 239.255.255.250 op poort 1900 via het UDP-protocol, zitten allebij de DLNA apparaten op de switch, dan moet het mijns inziens dus gewoon werken, als het LAN to LAN op het Zyxel modem niet werkt dan word mogelijk een Multicast door de firewall tegengehouden.... misschien kun je dan als workaround poort 1900 UDP voor al het interne LAN to LAN verkeer open zetten??
Ook bij mij werkt DLNA al (tenminste) sinds juli niet meer op mijn Zyxel router met firmware b6 (en blijkbaar ook b5), waardoor mijn Synology mediaserver niet meer wordt gezien door mijn PS3.

Ben al een aantal maanden het internet af aan het struinen op zoek naar een oplossing en tenslotte gaan mailen met de Synology helpdesk omdat ik dacht dat het met hun update te maken had. Was op een gegeven moment al wel duidelijk dat het aan de router lag, maar hoopte desondanks dat ze mij zouden kunnen helpen. Heb namelijk niet zo'n hele goede ervaring met ISP helpdesks, al lijkt Telfort dit gevoel meer en meer weg te nemen.

Indien er op korte termijn geen firmware beschikbaar wordt gesteld met werkend DLNA zou ik ook graag een router ontvangen die wel DLNA ondersteund.
Reputatie 8
Badge +2
@Steve.,

Natuurlijk kan dat. Het apparaat is naar jou onderweg. Doorgaans wordt deze binnen 2-3 werkdagen bij jou aangeboden.

@ERi,

Geen probleem hoor. Een Experia Box v8 heb ik jou toegestuurd. Het andere exemplaar mag je retour sturen naar het onderstaande adres:

BNS Data Logistics
O.v.v. retournummer [klantnummer]
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

@IQ0lus,

Dank voor deze wijze woorden. :)

@kromm,

Ik kan jou geen garantie geven over een nieuwe release van de ZyXEL-firmware. Ik heb jou daarom tevens een Experia Box toegezonden. Deze komt deze week bij jou aan.

[Bedankt!
Heb de modem ontvangen en geïnstalleerd.
DLNA werkt weer.

Heel fijn! Veel plezier ervan gewenst!

Michael
@Steve.,

Natuurlijk kan dat. Het apparaat is naar jou onderweg. Doorgaans wordt deze binnen 2-3 werkdagen bij jou aangeboden.

@ERi,

Geen probleem hoor. Een Experia Box v8 heb ik jou toegestuurd. Het andere exemplaar mag je retour sturen naar het onderstaande adres:

BNS Data Logistics
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

@IQ0lus,

@kromm,

Ik kan jou geen garantie geven over een nieuwe release van de ZyXEL-firmware. Ik heb jou daarom tevens een Experia Box toegezonden. Deze komt deze week bij jou aan.

[Bedankt!
DLNA werkt weer.

Michael
@ Michael, bedankt !
Badge
Ook bij mij werkt DLNA al (tenminste) sinds juli niet meer op mijn Zyxel router met firmware b6 (en blijkbaar ook b5), waardoor mijn Synology mediaserver niet meer wordt gezien door mijn PS3.

Ben al een aantal maanden het internet af aan het struinen op zoek naar een oplossing en tenslotte gaan mailen met de Synology helpdesk omdat ik dacht dat het met hun update te maken had. Was op een gegeven moment al wel duidelijk dat het aan de router lag, maar hoopte desondanks dat ze mij zouden kunnen helpen. Heb namelijk niet zo'n hele goede ervaring met ISP helpdesks, al lijkt Telfort dit gevoel meer en meer weg te nemen.

Indien er op korte termijn geen firmware beschikbaar wordt gesteld met werkend DLNA zou ik ook graag een router ontvangen die wel DLNA ondersteund.

Even schaamteloos mezelf linken https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/zyxel-firmware-v311tue6b5-ervaringen-44644/index7.html#post408504

M.v.g. Niels
@Peetje,

Vervelend om dit te lezen. Helaas ondersteunt de nieuwe firmware inderdaad geen DLNA. Ik kan je in dat geval wel een Arcadyan modem toesturen. Deze ondersteunt wel het gebruik van een DLNA. Ik lees graag van je of je dit prefereert.

@Sverige,

Bedankt voor jouw bericht. Helaas kunnen er geen externe harddisks via usb worden aangesloten op zowel het Zyxel als Arcadyan modem. Excuses hiervoor.

@MicSchk, @Playboyzalm,

Hetzelfde geval als bij Peetje. Indien jullie het op prijs stellen kan ik jullie ook een Arcadyan modem toesturen. Ik kijk uit naar jullie reactie.

Stephen

Beste Stephen,

Ik zit hier ook met het probleem dat de DLNA server niet meer werkt, terwijl deze het tot voor kort uitstekend deed. Het duurde bij mij even voor ik door had dat dit aan de nieuwe firmware van mijn modem lag (V3.11TUE6.b6). Ik heb van alles geprobeerd waaronder het resetten van mijn modem en het opnieuw instellen van mijn NAS. Door een switch te zetten tussen de modem en de NAS en mijn pc boven kon ik op de pc boven mijn DLNA server weer zien. Alle apperaten die echter draadloos verbonden zijn met de zyxel modem zien hem dus nog altijd niet (tv, tablet en laptop), en juist die wil ik verbinden met mijn dlna server!

Ik vond nu net dit forum en zag dat je verschillende mensen aanbied om het modem te vervangen. Ik hoop dat ik daar ook voor in aanmerking kom. Ik hoor het graag.
Ook ik zou graag een nieuwe modem willen word echt ziek van de zyxel sinds de vorige update. Zitten er al wat kinderziektes in de wifi,dlna. En de nieuwe update heeft alles nog erger gemaakt. Dringend verzoek voor een arcadian ! Alvast bedankt
Ook ik zou graag een nieuwe modem willen ontvangen. Tijden zitten prutsen om DLNA weer werkende te krijgen totdat ik op dit forum terecht kwam ... beetje jammer dat ik er zo achter moet komen.

Alvast bedankt.
ik ervaar ook problemen na de laatste update V3.11TUE6.b6 ( maar ook versie b5)
wifi is niet stabiel: een extra apparaat aanmelden drukt de andere verbindingen tijdelijk weg voordat deze weer herstellen.

De grootste verandering is wel dat ik mijn NAS niet meer kan benaderen van buitenaf! en dat de NAS (synology) de update server niet meer kan vinden.
Binnen mijn netwerk werkt alles nog wel naar behoren zoals schijven benaderen en DLNA naar de TV.

Is dit probleem meer onderkent en wordt dit hersteld? of kan versie b4 weer worden hersteld? die werkte mijns inziens perfect!
Reputatie 8
Badge +16
@wilcovanhal,

Ik heb jouw reacties gepost in een nieuw topic. Graag in dat topic verder reageren aub.

@kakou,

Ook jouw reactie heb ik verplaatst in een nieuw topic. Gelieve in dat topic verder reageren.

@JHP, @Bigdogg, @Telfort-usert,

Ik heb jullie zojuist een Arcadyan toegestuurd die jullie binnen enkele dagen zullen ontvangen. Ik lees graag of de problemen dan zijn opgelost. :)

@ronnie0318,

Als tussentijdse oplossing kan ik je alleen het Arcadyan modem toesturen. Ik lees graag van je of je hiermee akkoord gaat.

Stephen
Beste Stephen, als jij verwacht dat softwarematige oplossing voor ZyXEL firmware nog meerdere weken gaat duren dan maak ik graag gebruik van je aanbod het Arcadyan modem in te zetten.
Reputatie 8
Badge +16
@ronnie0318,

Dat verwacht ik zeer zeker. Het nieuwe modem is onderweg. :)
Ik lees graag van je of de problemen zijn verdwenen wanneer je het nieuwe modem hebt opgelost.

Stephen
Ik ben nogal nieuw hier, en sindskort krijg ik vaak zo ik een melding krijg dat er geen dsl conectie is. (P-2812HNU-F1)
3 weken terug, kreeg ik precies 20 mbs, dat is ook wat ik betaal maar sinds 3 dagen terug is het echt precies gehalveerd naar 10 mbs.

Heeft iemand dit probleem ook? Of is er bepaalde onderhoud aan de gang?
Vaak is het ook zo dat de geen DSL conectie, niet echt het probleem is van de modem maar van win8. Laatste tijd toch geen problemen gehad ivm dat.
Reputatie 8
Badge +16
Als je meldingen krijgt over een wegvallende DSL-verbinding, kun je beter een eigen topic aanmaken. Dat doe je door hier te klikken.
@Steve.,

@ERi,

BNS Data Logistics
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

@IQ0lus,

@kromm,

Experia ontvangen, geïnstalleerd en DLNA werkt weer als vanouds
Super bedankt @Michael / Telfort voor deze perfecte service. :D

[Bedankt!
DLNA werkt weer.

Michael
Ik gebruik de ZyXel router met b6 firmware sinds ongeveer 2 weken, en ik heb ook last van problemen met WiFi wanneer een nieuwe toestel verbind.

Ook in de laatste twee dagen heb ik problemen met internet verbinding gehad twee keer, voor ongeveer 10 minuten.

Graag wil ik ook een andere modem krijgen. Ik kan mijn details in PM geven.
@wilcovanhal,

Ik heb jouw reacties gepost in een nieuw topic. Graag in dat topic verder reageren aub.

@kakou,

Ook jouw reactie heb ik verplaatst in een nieuw topic. Gelieve in dat topic verder reageren.

@JHP, @Bigdogg, @Telfort-usert,

Ik heb jullie zojuist een Arcadyan toegestuurd die jullie binnen enkele dagen zullen ontvangen. Ik lees graag of de problemen dan zijn opgelost. :)

@ronnie0318,

Als tussentijdse oplossing kan ik je alleen het Arcadyan modem toesturen. Ik lees graag van je of je hiermee akkoord gaat.

Stephen

Beste Stephen,

Bedankt voor je snelle actie. Ik wacht het nieuwe modem hier af en laat weten wanneer het hier allemaal weer werkt.

ps. uit nieuwsgierigheid: er hangen geen adresgegevens aan mijn forum profiel. heb je het modem dat gestuurd op basis van de koppeling van mijn bericht aan mijn ip adres?
Ik heb jaren geen probleem gehad met de Zyxel model. Maar inmiddels beleef ik ook het probleem met de Dlna. Bij het contact opnemen met de service lijn werd ik op wacht gezet en daarna zonder oplossing is de verbinding afgebroken.
Na het lezen van het probleem via deze forum zou ik ook van model willen veranderen zou kan ik van de dlna functie blijven gebruiken.

Ik heb de Zyxel vanaf poort 1 aangesloten op een 8 poort GigaBit switch waar mijn hele thuisnetwerk op zit en heb zojuist even een WD-Live mediaplayer bedraad op het netwerk aangesloten om te testen, en dan doet DLNA het prima (WiFi to LAN)! Kan dus gewoon foto's of filmpjes streamen via WiFi naar de WD-Live welke dus bedraad aangesloten zit op deze switch. UPNP op het Zyxel staat standaard bij mij uitgeschakeld (veiliger en je hebt het voor DLNA in je eigen netwerk ook niet nodig). Het maakt overigens geen drol uit of ik de WD-Live direct bedraad op het Zyxel zet of achter de switch.... hij blijft het prima doen...
Bedraad naar bedraad kan ik helaas niet uittesten, en ik begrijp dat hier de meeste problemen mee zijn.... ik heb helaas geen 2 DLNA apparaten bedraad staan (LAN to LAN), maar ik verwacht dat als je alles achter een domme switch zet DLNA het gewoon weer moet gaan doen, immers wanneer een UPnP- compatibel apparaat zich op een netwerk aanmeld en wil weten welke UPnP- diensten beschikbaar zijn op het netwerk, dan stuurt het een "discovery" bericht naar het multicast adres 239.255.255.250 op poort 1900 via het UDP-protocol, zitten allebij de DLNA apparaten op de switch, dan moet het mijns inziens dus gewoon werken, als het LAN to LAN op het Zyxel modem niet werkt dan word mogelijk een Multicast door de firewall tegengehouden.... misschien kun je dan als workaround poort 1900 UDP voor al het interne LAN to LAN verkeer open zetten??

Mijn DLNA server draait op mijn nas die enkel een lan verbinding maakt. Onderstaand mijn ervaringen van wat wel en niet werkt met dlna en de zyxel modem en bij het plaatsen van een switch tussen de dlna server en de zyxel modem:
DLNA server via lan naar zyxel, via lan naar dlna ontvanger werk niet
DLNA server via Lan naar zyxel, via wifi naar dlna ontvanger werkt niet
DLNA server via lan naar switch, via lan naar zyxel, via wifi naar dlna ontvanger werkt hier niet
DLNA server via lan naar switch, via lan naar ontvanger werkt hier wel

De plaatsing van een switch was hier dus enkel nuttig voor de bedrade verbindingen via de switch. Dus als al je dlna apperatuur op de switch is aangesloten, kan de switch een oplossing zijn. Echter met wifi via de zyxel modem werkt die oplossing hier dus helaas niet.
Reputatie 8
Badge +16
@JHP

Graag gedaan! Je hebt gepost vanaf je Telfort verbinding. Ik heb het adres dat daarbij hoort in een privébericht verstuurd. Kun jij bevestigen of dit het juiste adres is? Alvast bedankt!

Stephen
Badge

Mijn DLNA server draait op mijn nas die enkel een lan verbinding maakt. Onderstaand mijn ervaringen van wat wel en niet werkt met dlna en de zyxel modem en bij het plaatsen van een switch tussen de dlna server en de zyxel modem:
DLNA server via lan naar switch, via lan naar zyxel, via wifi naar dlna ontvanger werkt hier niet

De plaatsing van een switch was hier dus enkel nuttig voor de bedrade verbindingen via de switch. Dus als al je dlna apperatuur op de switch is aangesloten, kan de switch een oplossing zijn. Echter met wifi via de zyxel modem werkt die oplossing hier dus helaas niet.

Ik heb hier 1 kabeltje van de router naar een externe switch lopen waar alles op zit aangesloten. Vanuit mijn DLNA server (Plex op WHS 2011) voorzie ik ook de draadloze apparaten van film's/muziek.

Ik heb echter geen andere bedrade aansluitng op de router zitten behoudens het eerder genoemde kabeltje. Ook heb ik niets aan poorten o.i.d. opengezet.

Het lijkt er op dat e.e.a. pas fout gaat als je meer dan 1 aansluiting op de router gebruikt (switching)!?

M.v.g. Niels

Ik heb hier 1 kabeltje van de router naar een externe switch lopen waar alles op zit aangesloten. Vanuit mijn DLNA server (Plex op WHS 2011) voorzie ik ook de draadloze apparaten van film's/muziek.

Ik heb echter geen andere bedrade aansluitng op de router zitten behoudens het eerder genoemde kabeltje. Ook heb ik niets aan poorten o.i.d. opengezet.

Het lijkt er op dat e.e.a. pas fout gaat als je meer dan 1 aansluiting op de router gebruikt (switching)!?

M.v.g. Niels

Dag Niels, heb jij geen tv via ip dan?

Ik heb hier twee kabels in de zyxel geplugd. 1 naar de settop box voor ip tv en 1 naar de switch. Daarmee blijft het probleem dus bestaan.

Gelukkig krijg ik nu van telfort een nieuwe router die geen last van dit probleem zou hebben. Ik kan nog wel even proberen voordat ik de oude helemaal los haal of het uitmaakt voor de dlna server over wifi wanneer ik de iptv kabel er uit trek.

Groeten JHP
Reputatie 1
Ik heb ook maar 1 UTPtje aangesloten zitten. Heb geen TV via settop box :8 Zou dus wat in kunnen zitten dat dit alles met IP TV te maken heeft... hoewel dit in het modem eigenlijk weer helemaal gescheiden is met VLAN's :?
Badge

Dag Niels, heb jij geen tv via ip dan?

Nee, ik heb alleen internet via de Zyxel.

Oftopic: kan iemand het Forum misschien eens aanpassen dat als je iemand quote niet alle voorgaande quote's meegaan, dat maakt het m.i. veel leesbaarder (ik verwijder ze handmatig maar de meeste niet).

M.v.g. Niels
Wij hebben een Zyxel P-2812HNU-F1 modem. Sinds enige tijd werkt DLNA niet meer. Ik begrijp uit dit forum dat dat komt door de firmware op dit modem. Oplossing zou een ander modem zijn. Kan ik zo'n ander modem toegestuurd krijgen? Heb met enige spoed werkende DLNA nodig....

Reageer