ZyXEL firmware V3.11TUE6.b6 ervaringen

  • 10 november 2014
  • 255 reacties
  • 17932 keer bekeken


Toon het eerste bericht

255 reacties

@cosdal, @Witte667,

Als tussentijdse oplossing kan ik jullie wel een Arcadyan modem toesturen als tussentijdse oplossing. Ik verneem graag of jullie dit willen. :)

Stephen


als dit modem "Arcadyan" werk beter dan is goed.
En hoe lang is het tussentijdse van het oplossing?
Reputatie 8
Badge +16
En hoe lang is het tussentijdse van het oplossing?

Dat weet niemand...

Je mag kiezen om het Arcadyan modem te houden (en de Zyxel terug te sturen).
òf je mag wachten op een nieuwe firmware voor het Zyxel modem... maar het is nog onbekend wanneer die er is.
Ok, we zijn een stapje verder...
Als ik de DLNA server draadloos maak, via een wifi dongle. Dan doet vind de TV (bedraad) de server zonder problemen.
Het lijkt er op dat het bij bedraad - bedraad fout gaat en bij wifi - bedraad goed.
Kan iemand dat verifiëren?

@Stephen,
Bedankt, maar ik wacht nog even met ja of nee te zeggen. Ik probeer eerst nog een paar dingen.
Reputatie 8
Badge +16
@cosdal,

Ik heb je zojuist het Arcadyan modem verstuurd. Deze zul je binnen enkele dagen ontvangen.
Wat Franzki heeft aangeven is juist. Zelf adviseer ik je om het Zyxel modem te houden tot wanneer de nieuwe update beschikbaar is. Daarna mag je zelf bepalen welk modem je wilt houden. :)
Laat je weten hoe het nieuwe modem functioneert wanneer je deze hebt ontvangen?

@Witte667,

Bedankt voor je terugkoppeling. Fijn dat je een oplossing hebt gevonden en ik hoop ook dat iemand anders dit kan verifiëren.
Laat je ook weten hoe de andere mogelijkheden uitpakken wanneer je deze hebt uitgeprobeerd?

Stephen
@cosdal,

Ik heb je zojuist het Arcadyan modem verstuurd. Deze zul je binnen enkele dagen ontvangen.
Wat Franzki heeft aangeven is juist. Zelf adviseer ik je om het Zyxel modem te houden tot wanneer de nieuwe update beschikbaar is. Daarna mag je zelf bepalen welk modem je wilt houden. :)
Laat je weten hoe het nieuwe modem functioneert wanneer je deze hebt ontvangen?

Stephen

eerste dag met Arcadyan modem
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 15764 Kbps.
Upload: 1224 Kbps.
hoe lang ik wacht tot het max snelheid.
Reputatie 8
Badge +16
hoe lang ik wacht tot het max snelheid.

Vannacht krijg je automatisch de nieuwste firmware. Dat is versie 02.00.132v2W4.

Daarmee zou de snelheid beter moeten zijn.
@cosdal, @Witte667,

Als tussentijdse oplossing kan ik jullie wel een Arcadyan modem toesturen als tussentijdse oplossing. Ik verneem graag of jullie dit willen. :)

Stephen


Hoi Stephen,

Zou je mij ook zo'n modem willen sturen? Ik zit al maanden zonder muziek (DLNA) en de b6 firmware had dit op moeten lossen, maar helaas.

Mvg, Pieter
hoe lang ik wacht tot het max snelheid.

Vannacht krijg je automatisch de nieuwste firmware. Dat is versie 02.00.132v2W4.

Daarmee zou de snelheid beter moeten zijn.

eerste dag test 7ms 29.44 down 2.62 up
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 31998 Kbps.
Upload: 3078 Kbps.
het zyxel modem mijn upload het is 2mb en Arcadyan het is 2.6mb
verbinding met alle bij modem zelfde 31998 Kbps 3078 Kbps waar kom het verschillen met het upload.
Deze week erachter gekomen dat ook bij ons de DLNA niet meer werkt. Na een reset van de router, de NAS en TV en alle instellingen nagelopen erachter gekomen dat ook hier firmware V3.11TUE6.b6 is geïnstalleerd. Uit de posts heb ik begrepen dat DLNA wordt nu niet ondersteund wordt door deze firmware?
Dat deed het eerst wel, na een reset van de router zijn alle mediaservers ook korte tijd zichtbaar en te gebruiken. Komt er een nieuwere firmware waar dit wel weer werkt? En hoe krijg ik het nu weer werkend?
Reputatie 8
Badge +16
Komt er een nieuwere firmware waar dit wel weer werkt?
Officieel is daar weinig over bekend... de indruk is dat Telfort achter de schermen aan een nieuwe firmware werkt. Maar wanneer deze beschikbaar is en òf alle problemen zijn opgelost is onbekend. Ze lijken de regie over de firmware-ontwikkeling een beetje te zijn kwijtgeraakt.


En hoe krijg ik het nu weer werkend?
De snelste oplossing is een modemruil naar Arcadyan ipv Zyxel.
Ik heb al weken precies hetzelfde probleem als Peter (en vele anderen). DLNA heeft altijd probleemloos gewerkt, maar sinds de nieuwe update werkt het helemaal niet meer. Bij het rebooten van de modem ziet de TV de DLNA server eventjes, en bij het starten van een video gooit ie hem er weer uit. Ik las dat er wordt aangeboden om een andere modem (tijdelijk) te krijgen, heel graag maak ik ik hiervan gebruik, want het is echt waardeloos als je veel gebruik maakt van DLNA en het werkt al weken niet meer.

De snelste oplossing is een modemruil naar Arcadyan ipv Zyxel.


Doe mij dan ook maar een Arcadyan, want de huidige situatie is niet werkbaar.
Naar aanleiding van de problemen die zich hebben opgehoopt na de firmware update V3.11TUE6.b6 heb ik in het (toen nog) topic https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/zyxel-firmware-v311tue6b5-ervaringen-44644/index20.html gevraagd om een Arcadyan modem. Ik heb gistermiddag laat het pakket pas kunnen ophalen bij het postkantoor en moet bekennen dat ik veel ernstigere problemen ervaar met dit apparaat: een apparaat dat ik dagelijks veel gebruik werkt geheel niet via dit modem, terwijl ik totaal geen problemen ondervind met het ZyXEL modem. Ik gebruik een oude Xbox (eerste model) als media center en bij aansluiting op het Arcadyan modem is de verbinding zo instabiel dat 1) om de minuut een video gestreamed via SMB (via óók bedrade verbinding met een laptop) wordt afgekapt en 2) de XBox via FTP benaderen na ongeveer 2-3 requests (gewoon directory listings) al met een timeout verkeerd gaat (en daarna pas weer iets doet na een herstart van de Xbox, maar niet langer dan enkele minuten). Kabels verwisseld, UPnP uitgezet op XBox (XBMC) en modem, andere laptops geprobeerd, Xbox benaderd via telefoon, maar de verbinding blijft onwerkbaar instabiel. Na het opnieuw aansluiten van alles via de ZyXEL is dit probleem geheel verdwenen. Ik kan niets vinden in de logs van modem of Xbox, dus ik kan er niets anders van maken dan dat, als ik dit modem blijf gebruiken, mijn belangrijkste apparaat op het locale netwerk buiten bedrijf is. Aldus is de vraag of ik in plaats van het ZyXEL modem toch het (nieuwe) Arcadyan modem (heeft zelfs het plastic nog op de voorkant) gewoon kan terug laten sturen (via Kiala punt).
Reputatie 8
Badge +2
Naar aanleiding van de problemen die zich hebben opgehoopt na de firmware update V3.11TUE6.b6 heb ik in het (toen nog) topic https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/zyxel-firmware-v311tue6b5-ervaringen-44644/index20.html gevraagd om een Arcadyan modem. Ik heb gistermiddag laat het pakket pas kunnen ophalen bij het postkantoor en moet bekennen dat ik veel ernstigere problemen ervaar met dit apparaat: een apparaat dat ik dagelijks veel gebruik werkt geheel niet via dit modem, terwijl ik totaal geen problemen ondervind met het ZyXEL modem. Ik gebruik een oude Xbox (eerste model) als media center en bij aansluiting op het Arcadyan modem is de verbinding zo instabiel dat 1) om de minuut een video gestreamed via SMB (via óók bedrade verbinding met een laptop) wordt afgekapt en 2) de XBox via FTP benaderen na ongeveer 2-3 requests (gewoon directory listings) al met een timeout verkeerd gaat (en daarna pas weer iets doet na een herstart van de Xbox, maar niet langer dan enkele minuten). Kabels verwisseld, UPnP uitgezet op XBox (XBMC) en modem, andere laptops geprobeerd, Xbox benaderd via telefoon, maar de verbinding blijft onwerkbaar instabiel. Na het opnieuw aansluiten van alles via de ZyXEL is dit probleem geheel verdwenen. Ik kan niets vinden in de logs van modem of Xbox, dus ik kan er niets anders van maken dan dat, als ik dit modem blijf gebruiken, mijn belangrijkste apparaat op het locale netwerk buiten bedrijf is. Aldus is de vraag of ik in plaats van het ZyXEL modem toch het (nieuwe) Arcadyan modem (heeft zelfs het plastic nog op de voorkant) gewoon kan terug laten sturen (via Kiala punt).
Ik heb jou reeds van antwoord voorzien in een privébericht.

@PiVo,

Een nieuwe Experia Box is nu naar jou onderweg, deze week wordt deze bij jou afgeleverd.

@cosdal,

Het verschil zit 'm in de firmware. Nu de nieuwe firmware is ingeladen, wordt de juiste uploadsnelheid weergegeven. Eén van de problemen met de (oude) firmware van ZyXEL was inderdaad dat de snelheden niet helemaal juist werden weergegeven. De verbinding ziet er nu goed uit.

@disguy281,

Een Experia Box v8 (Arcadyan) is nu naar jou onderweg. Doorgaans wordt deze binnen 2-3 werkdagen bij jou aangeboden.

@PJvanZ,

Welkom op het forum! Vervelende zaak inderdaad dat DLNA niet meer goed werkt op het ZyXEL modem.
Ik stuur jou daarom een Experia Box op. Deze wordt deze week bij jou afgeleverd.

Het oude exemplaar mag je retour sturen naar het onderstaande adres:

BNS Data Logistics
O.v.v. retournummer [klantnummer]
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen


Michael
Reputatie 1
Vanuit het vorige Topic over de V3.11TUE6.b6 firmware nog even de oplossing om de uploadsnelheid van het Zyxel modem te krijgen op het nivo van voor alle firmware ellende!

Zyxel > network settings > QoS > vinkje uit en voila upload snelheid weer okidokie! :8

Bron: https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/zyxel-firmware-v311tue6b5-ervaringen-44644?postid=417859
Met nogmaals dank aan advberk!:)
Reputatie 8
Badge +2
Vanuit het vorige Topic over de V3.11TUE6.b6 firmware nog even de oplossing om de uploadsnelheid van het Zyxel modem te krijgen op het nivo van voor alle firmware ellende!

Zyxel > network settings > QoS > vinkje uit en voila upload snelheid weer okidokie! :8

Bron: https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/zyxel-firmware-v311tue6b5-ervaringen-44644?postid=417859
Met nogmaals dank aan advberk!:)

Dank voor deze reminder. Zéér nuttig! 🆒

Michael
Reputatie 8
Badge +2
Vanuit het vorige Topic over de V3.11TUE6.b6 firmware nog even de oplossing om de uploadsnelheid van het Zyxel modem te krijgen op het nivo van voor alle firmware ellende!

Zyxel > network settings > QoS > vinkje uit en voila upload snelheid weer okidokie! :8

Bron: https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/zyxel-firmware-v311tue6b5-ervaringen-44644?postid=417859
Met nogmaals dank aan advberk!:)

Dank voor deze reminder. Zéér nuttig! 🆒

Michael
Reputatie 8
Badge +16
Dank voor deze reminder. Zéér nuttig! 🆒
Vooral nuttig voor de firmwarebakkers neem ik aan? Want het lijkt me niet handig als alle klanten massaal QOS uit gaan zetten...

(en dit QOS probleem speelt ook mee in het snelheidsverschil tussen de 131 en 132 firmware bij de Arcadyan)
Reputatie 8
Badge +16
[dubbelpost]
Beste Moderator of anderen die er verstand van hebben,

Sinds een aantal dagen heb ik last van een instabiele internet verbinding en tevens krijg ik regelmatig op mijn tv de melding dat de "zender niet beschikbaar" is. geadviseerd wordt om dan te wisselen van zender. Gelijktijdig met deze melding valt ook de internetverbinding weg. De kabels van en naar de modem zijn gechecked; geen bijzonderheden. modem volledige reset gegeven; geen verbetering.

Daarnaast heb ik veel problemen om mijn Synology NAS te bereiken, met name vanaf een externe locatie.

Graag verneem ik of er een oplossing is.

edit: screenshot toegevoegd
Reputatie 8
Badge +16
@S.Visser:

het lijkt dat je een wegvallende DSL-verbinding hebt. En dat staat los van de firmwareversie, met de b6-firmware moet de DSL-verbinding stabiel zijn.

Advies is dus om een eigen topic aan te maken en daar meer informatie te posten.
Bedankt voor je reactie, zal ik doen. Ik had dit hier geplaatst omdat ik pas zeer recent de problemen heb en dat had geweten aan de firmware. Ik zal een nieuw topic starten.
Hallo, ook ik heb problemen met m'n thuisnetwerk, met name de DLNA functie die niet werkt. Mediaspeler wordt niet herkend, slechts 1x na een modemreset zie ik 'm even kort verschijnen.
Graag zou ik dus ook een Arcadyan ipv Zyxel modem ontvangen... ?

@PJvanZ,

Welkom op het forum! Vervelende zaak inderdaad dat DLNA niet meer goed werkt op het ZyXEL modem.
Ik stuur jou daarom een Experia Box op. Deze wordt deze week bij jou afgeleverd.

Het oude exemplaar mag je retour sturen naar het onderstaande adres:

BNS Data Logistics
O.v.v. retournummer [klantnummer]
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen


Michael

Bedankt!
Heb de modem ontvangen en geïnstalleerd.
DLNA werkt weer.
Ik heb jaren geen probleem gehad met de Zyxel model. Maar inmiddels beleef ik ook het probleem met de Dlna. Bij het contact opnemen met de service lijn werd ik op wacht gezet en daarna zonder oplossing is de verbinding afgebroken.
Na het lezen van het probleem via deze forum zou ik ook van model willen veranderen zou kan ik van de dlna functie blijven gebruiken.

Reageer