ZyXEL firmware V3.11TUE6.b5 ervaringen

• 15 augustus 2014
  • 564 reacties
  • 30546 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

564 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@Wil-i-am,

Bedankt voor je bericht. Omdat de nieuwe firmware van het ZyXEL modem de NAS/DLNA perikelen niet wegneemt, heb ik jou een Experia Box v8 toegestuurd. Deze wordt deze week bij jou afgeleverd.

Het ZyXEL modem mag je retour sturen naar het onderstaande adres:

BNS Data Logistics
O.v.v. retournummer [klantnummer]
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

@Semi,

De update waar je naar refereert is een er eentje van ZyXEL zelf.

Updates voor het modem die Telfort uitlevert, worden door ons gefaciliteerd. Indien er een update beschikbaar is voor jouw modem, wordt deze automatisch naar het apparaat gepusht.

Michael
Mijn modem is ook automatisch geupdate naar V3.11TUE6.b6, sins werk mijn VoIP niet meer, ik was ook andere settings kwijt.
Voor VoIP, de eerste SIP provider en account werkt altijd maar de tweede en derde nooit.
ik maak gebruik van 2 VoIp provider en dit probleem is irritant.
Wat kan het zijn ?
Reputatie 8
Badge +16
@kakou: Advies is om een complete reset naar fabrieksinstelling te doen en hierna de diverse SIP providers opnieuw in te voeren.
Zelf de ervaring gehad dat bij een upgrade ook de "eigen" SIP provider op inactief stond. Na een reset en opnieuw ingevoerd te hebben werkte het weer.
Bedankt Tuut-tuut,

heb ik net geprobeerd de modem naar fabrieksinstelling te doen.
Hetzelfde probleem :
Als ik de Phone Log kijkt , zie ik dat de twee SIP account zijn geregistreerd "SIP Registration: SIP:XXXXXXXXX: Register Success (response code: 200)"
maar in "VoIp Status" de tweede account blijft op "Registering" en naar een paar uur werkt de account niet meer.
Reputatie 1
Bedankt Tuut-tuut,

heb ik net geprobeerd de modem naar fabrieksinstelling te doen.
Hetzelfde probleem :
Als ik de Phone Log kijkt , zie ik dat de twee SIP account zijn geregistreerd "SIP Registration: SIP:XXXXXXXXX: Register Success (response code: 200)"
maar in "VoIp Status" de tweede account blijft op "Registering" en naar een paar uur werkt de account niet meer.

Hier werkt het wel prima i.c.m de zyxel en de nieuwe firmware. Heb 3 alternatieve SIP's en geen SIP van telfort ingesteld.
SIP1 cheapconnect.nl
SIP2 cheapconnect.nl
SIP3 12connect.nl

Wat ik wel had is dat na het terug zetten van de modem configuratie na een volledige reset dat ik de SIP wachtwoorden opnieuw moest invullen. Dit had ik ook bij "Dynamic DNS" instellingen. De backup (Linux?) heeft blijkbaar geen rechten om de wachtwoorden in de backup mee te nemen. Als het opnieuw ingeven van de SIP wachtwoorden niet helpt.... dan misschien ergenst een typo gemaakt?
ik heb wel de accounts andersom gezet maar het werkt niet : whatever in account 2 of 3 staat blijft op "Registering" en nooit op "Up" dus uiteindelijk valt de tweede SIP naar een paar uur.
wat ik op Account SIP1 invult werkt altijd.
Reputatie 8
Badge +16
Probeer eens om alternatieve poorten te gebruiken, standaard is poort 5060, zet de weigerende SIP eens op 5061
Reputatie 1
ik heb wel de accounts andersom gezet maar het werkt niet : whatever in account 2 of 3 staat blijft op "Registering" en nooit op "Up" dus uiteindelijk valt de tweede SIP naar een paar uur.
wat ik op Account SIP1 invult werkt altijd.

Welke SIP provider probeer je in te stellen?
Heeft het voor de firmware wel gewerkt? Zo nee >> dan je vraag stellen in ander topic, zo ja, kun je screenshots maken van je configuratie en voip log en hier plakken... wellicht zien we dan iets wat niet klopt! Poort zou alleen maar uitmaken als je het zyxel achter een andere modem hebt gezet.

Ik heb het zo ingesteld en dan werkt het!

Reputatie 1
@Wil-i-am,

Bedankt voor je bericht. Omdat de nieuwe firmware van het ZyXEL modem de NAS/DLNA perikelen niet wegneemt, heb ik jou een Experia Box v8 toegestuurd. Deze wordt deze week bij jou afgeleverd...

Beste Michael en/of andere Telfort-moderator,

Evenals velen anderen heb ik ook sinds een dikke maand problemen met een stabiele Zyxel modem.
Daar waar dit in eerste instantie als een (regionale) storing werd omschreven en recentelijk door de tel. helpdesk wordt neergezet als een lijnstoring, is na het lezen van diverse topics over de laatste firmware meer duidelijk.
Dus ook bij mij zijn de klachten: om de zoveel tijd een spontane herstart van de modem en sinds een maand geen gebruik (meer) kunnen maken van de 'USB-NAS'.
Graag wil ik ook een overstap naar de Experia-box welke velen anderen zijn aangeboden en hoop via deze weg WEL een 'luisterend oor' te vinden als ik zeg: het PROBLEEM ligt aan de MODEM! :@
Overigens heb ik firmware-versie V3.11TUE6.b6 :S
Reputatie 8
Badge +16
Dus ook bij mij zijn de klachten: om de zoveel tijd een spontane herstart van de modem en sinds een maand geen gebruik (meer) kunnen maken van de 'USB-NAS'.

Telfort ondersteunt geen USB-NAS. Telfort kan best een Arcadyan modem sturen maar ook daarmee heb je geen garanties dat het werkt
.
Als jij een USB-harddisk op je netwerk wilt gebruiken, is het advies om daar zelf apparatuur voor aan te schaffen.
Reputatie 8
Badge +2
Graag wil ik ook een overstap naar de Experia-box welke velen anderen zijn aangeboden en hoop via deze weg WEL een 'luisterend oor' te vinden als ik zeg: het PROBLEEM ligt aan de MODEM! :@
Overigens heb ik firmware-versie V3.11TUE6.b6 :S

Heel vervelend dat je tegen deze problemen aan loopt. Ik zal je een Experia Box toezenden. Doorgaans wordt deze binnen 2-3 werkdagen bij jou aangeboden.

Zoals Franzki aangaf, kan ik niet garanderen dat de USB-harddisk op dit exemplaar wél goed gaat werken.

Michael
Reputatie 1
@Franzki

Beste Franzki,
Is mij al bekend; het aansluiten EN werkend krijgen van mijn 2Tb ext. SATA + Canon USB printer was nl. via deze forum gelukt (een jaar geleden) :8

@Michael

Je doet je naam eer aan! Dank voor de terugkoppeling alleen.. heb je mijn adresgegevens? :?

UPDATE:
Modem deed het overigens gisteren na 2 uur en 40 min het weer 'normaal'.
Nadat mijn storingsmelding via de 2e lijn bij KPN is terechtgekomen, vandaag een monteur langs geweest.
De monteur keek mij vragend aan en zei; maar je hebt DSL verbinding!
Verhaal uitgelegd en hij wist al genoeg. Voor de vorm de test uitgevoerd en zoals verwacht; PRIMA verbinding!
Echter moet ik nu helaas weer een lange tijd wachten totdat de DSL weer opkomt.

Als ik de reset-knop indruk terwijl de modem aanslaat komt de DSL overigens wel ineens op maar daarna gaat de gehele modem in herstart (zoals dat bij een reset hoort)

Hopelijk allemaal verleden tijd binnenkort! 😛
Reputatie 8
Badge +16
Als de problemen veroorzaakt worden door de USB-poort zul je deze tijdelijk even niet kunnen gebruiken.... En het is door meer mensen gemeld dat het modem instabiel werkt als ze de USB-poort gebruiken met de meest recente firmware.
Reputatie 8
Badge +2

@Michael

Je doet je naam eer aan! Dank voor de terugkoppeling alleen.. heb je mijn adresgegevens? :?

Haha! Leuk om te lezen. :)

Aangezien je reageert vanaf het IP-adres van de DSL-verbinding, kon ik jouw gegevens achterhalen.
Het nieuwe modem wordt morgen (28-11) tussen 13:30 en 15:30 uur bij jou aangeboden.

Laat je het weten of daarmee alle problemen verholpen zijn?

Michael
Reputatie 1

Aangezien je reageert vanaf het IP-adres van de DSL-verbinding, kon ik jouw gegevens achterhalen...

Och ja het 'aloude' IP-adres :$
Ik zal ervoor zorgen dat het pakje met warm onthaal wordt ontvangen!
Een uitvoerig rapport zal spoedig erna op dit forum volgen.

@Franzki
Ik was maandje terug al begonnen met 1 voor 1 her aansluiten van de apparaten en netwerkconnecties om te zien of dit verschil maakte. Wist toen al dat de USB poorten (voorlopig) een no-no was.
Dank iig voor het meedenken.
Reputatie 8
Badge +16
Sinds enige weken hebben wij thuis internet performance/stabiliteit problemen.
I[..]
Graag kom ik in aanmerking voor een nieuw / vervangend modem waarmee performance/stabiliteit problemen worden opgelost

Telfort zal je met alle plezier een ander modem sturen... alleen is het wel handig om eerst na te gaan of de problemen ècht door het huidige modem komen of dat er iets anders mis is, bijvoorbeeld met de DSL-verbinding of je thuisnetwerk. Anders gaat een nieuw modem weinig oplossen.

Wat voor problemen ervaar je exact?
Reputatie 1
Afwisselend wel, geen of slechte internet verbinding en regelmatig geen WiFi. Na enige tijd is er weer internet verbinding. Erg random allemaal.
Reputatie 8
Badge +16
Een random wegvallende of slechte internetverbinding is géén bekend probleem met deze firmware.

Wel zijn er problemen gemeld met Wifi...
Ook kan het modem instabiel worden als je een USB-schijf aansluit op de USB-poort van het modem.
Reputatie 1
Vandaag de servicedesk gebeld: zij hebben remote wijzigingen doorgevoerd. Speedtest gaf: 16 ms ping, 20 en 2 Mb/sec. Even later viel het internet weer weg. Examen van mijn partner werd afgebroken.
Reputatie 8
Badge +16
Voor een wegvallende internetverbinding kun je beter even een eigen topic aanmaken en daar meer informatie posten over je ISRA-punt, bekabeling en je thuisnetwerk.
Reputatie 8
Badge +2
@allen,

Aangezien er een nieuwe firmware is uitgekomen, heeft het niet veel zin om dit topic nog in leven te houden.
De verzoeken die nog in dit topic staan, worden elk in een eigen topic geplaatst zodat het overzichtelijk blijft voor ons en de andere forumgebruikers

Mocht je een vraag hebben over de nieuwe firmware, dan kun je dit in dit topic kwijt.

Hier gaat een slotje op.

Michael