beantwoord

Zyxel 2812 modem met wat voor problemen?

• 25 april 2015
  • 18 reacties
  • 430 keer bekeken

Op ons modem zit een desktop computer aangesloten met een kabel, tevens een laptop en een settop box. Gisteren avond (24-04) werd alleen de laptop gebruikt via WIFI en dit stopte ineens rond 22.00uur. Vandaag bezig geweest met spanningsloos maken (voeding eraf ruim 10 minuten), rechtstreeks aansluiten op het IS/RA punt, resetten "met de paperclip". Nog steeds geen resultaat. In ieder geval heb ik geen WIFI-signaal (gecontroleerd met mobiel), kan ik het modem niet bereiken vanaf mijn computer op zijn IP-adres en kan ik met de gewone computer ook het internet niet op. Volgens mij brandde er nog maar een LED te weten "ethernet" en na resetten "met de paperclip" blijft ook de LED "power" branden. de LED's "DSL" en "internet" zie ik behalve bij de opstart niet meer aan gaan.
Het is een Zyxel router, volgens mij de 2812 maar daar ben ik niet zeker van. Zit nu even bij een vriend van me te internetten en gegevens te verzamelen.
icon

Beste antwoord door Stephen 15 mei 2015, 15:41

@newdulk,

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat mijn collega/vriend Michael jou verder van dienst is in je andere topic: Arcadyan Experiabox V8 en de mobiele Samsung telefoon, geen IP adres. Hierbij sluit ik dit topic. :)

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

18 reacties

Het betreft een ZyXEL P-2812HNU(L)-Fx series. Na ruim 30 seconden resetten met alleen de voedingskabel er aan brandt nu alleen nog een gele LED ethernet. Nieuwe kabel direct van IS/ RA punt naar router lost niets op
Zelfde probleem bij familie. Sinds gisteravond geen internet meer. Ander modem geprobeerd, andere kabel, geen resultaat...
Ik heb dus hetzelfde probleem. Gisteren had ik ineens geen WiFi meer(rond half 11 's avonds) en ook tv is stuk. Raar dat meerdere mensen er last van hebben.
Nu ben ik zelf ook aan de beurt. Geen internet meer. Webcare??
Vanmorgen brandde e LED "DSL" echter er werkt niets. Ook niet na spanningsloos maken en nieuwe opstart modem. Zit al 3 dagen zonder interner en Telfort reageert niet op dit topic!
Reputatie 8
Badge +10
@newdulk

Heb je sinds het DSL-lampje weer brandt de modem nog eens gereset..?
Vergeet niet dat je bij de ZyXEL de resetbutton zeker 30 seconden ingedrukt moet houden voordat deze opnieuw opstart.

Laat eens weten welke lampjes er ná de reset precies branden...
Reputatie 1
Badge
Vanmorgen brandde e LED "DSL" echter er werkt niets. Ook niet na spanningsloos maken en nieuwe opstart modem. Zit al 3 dagen zonder interner en Telfort reageert niet op dit topic!

Ik begrijp je frustratie, maar weekend + Koningsdag, dus dat lijkt me niet zo vreemd.
Vanmorgen gereset met het knopje achterop, 30 seconden ingedrukt. Dat hielp iets. Daarna modem uitgeschakeld en na 15 minuten weer ingeschakeld. Heb alleen een LED `ethernet` en de ED `power` die na een tijdje ook wel weer uit zal gaan. Bij de opstart gaat alles regelmatig aan en uit. WIE WEET MEER?
Reputatie 8
Badge +10
WIE WEET MEER?

Telfort weet meer, zij kunnen je verbinding bekijken en zien wat er mis gaat en of je modem wellicht defect is.
Je kan morgenochtend vanaf 09.00 uur bellen of wachten op een reactie van webcare hier op het forum.
[quote=Enterprise]WIE WEET MEER?

Ja dank jullie wel voor het meedenken. Ik hoop dat ik contact kan maken met Webcare of zij met mij, voorkeur per mail daar ik vanaf dinsdag ochtend in het buitenland verblijf. Helaas ben ik de enige techneut thuis, de rest komt niet verder dan aan-en-uitzetten van het modem. Vanaf nu laat ik hem aan staan. Heeft het nog zit om te mailen met Telfort?
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Excuses voor de late reactie. Kunnen jullie nog steeds geen gebruik maken van het internet? Zo nee, dan ontvang ik graag jullie NAW-gegevens in een privébericht .

@Haenzel,

Wij hebben al contact gehad. Update volgt spoedig.

Stephen
Hallo Stephen. Omdat ik enkele dagen in het buitenland verbleef hier de verlate reactie. Vorig weekeinde heb ik dit bij de klantenservice aangemeld, het ticketnummer is 5544048.
Conform jullie instructies heb ik het modem gereset. Normale reset >30sec geen resultaat. De anti resetloop bij de tweede poging had ik het DSL lampje weer groen ZONDER dat het modem op het IS/RA punt was aangesloten,DSL werd groen direct na reset. In totaal 3 verschillende kabeltjes van modern naar IS/RA punt geprobeerd, geen resultaat. Half uur na reset: DSL blijft groen ook na losnemen kabel naar IS/RA punt. Dat is dus niet goed. Power continue groen. Gegroet Huib
Reputatie 8
Badge +16
@newdulk,

Bedankt voor je reactie en jouw gegevens. Volgens mij is je modem defect. Ik zie dat mijn collega je een nieuw modem heeft toegestuurd. Laat je mij weten hoe deze functioneert wanneer je het hebt ontvangen?

Stephen
@Stephen. Maandag de 4e mei contact gehad met de helpdesk, nieuw modem is aangekomen de 7e des avonds. Het nieuwe modem aangesloten op de bestaande bedrading en en ding ging gelijk werken. Nu hebben we een Arcadyan VGV7519 Experia Box V8. Bedraad internetten, de combinatie Laptop+Wifi en settop-box+Wifi werken als vanouds. De mobiele telefoon heeft echter veel moeite om contact te maken met het modem. Na iedere afwezigheid gaat hij opnieuw een IP adres opvragen om vervolgens te melden dat de verbinding wordt verbroken wegens een te trage verbinding..... Maar soms gaat het ook wel goed, maar in de meeste gevallen dus niet. Betreft een (ramp van een) Samsung Galaxy ACE3. Volgens mij had ik daar in de tijd van de ZyXEL2812 geen last van.
@ Stephen, als jij nog een idee hebt?
NB: gaat al fout bij een afstand van 3 meter tussen modem en mobiel op dezelfde verdieping
Reputatie 8
Badge +16
@newdulk,

Het kan zijn dat je modem op een druk WiFi-kanaal staat afgestemd. Ik zie graag een screenshot van jouw WiFi-omgeving tegemoet.
Op deze link wordt uitgelegd hoe je je WiFi-omgeving in kaart brengt en hoe je van kanaal kunt wisselen. Indien je de laptop, de settop-box en alle apparaten die gebruik maken van het draadloos netwerk uitschakelt kun je dan controleren of je mobiele telefoon wel moeiteloos contact maakt met het modem? Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Hallo Stephen. Bedankt voor je reactie. Vanwege de duidelijkheid had ik ook een topic hierover gestart omdat het tenslotte een ander onderwerp is. Verhuis je mee? Het topic heet : Arcadyan Experiabox V8 en de mobiele Samsung telefoon, geen IP adres.
Je vriend Michael (telfort moderator) heeft al gereageerd.
Reputatie 8
Badge +16
@newdulk,

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat mijn collega/vriend Michael jou verder van dienst is in je andere topic: Arcadyan Experiabox V8 en de mobiele Samsung telefoon, geen IP adres. Hierbij sluit ik dit topic. :)

Stephen