beantwoord

Zwak internet

• 5 april 2018
  • 28 reacties
  • 389 keer bekeken

We hebben erg traag internet en ook valt geregeld de wifi weg... We zijn sinds week weer bij jullie terug 😔.. Terwijl we, als goed is, wel 200 mbit hebben..
Deze klacht hadden we voorheen (eerder bij jullue geweest) niet...
icon

Beste antwoord door Stephen 11 april 2018, 14:24

Hallo Doekie, bedankt voor je reactie. Ik heb het even gegoogled en zie dat je gebruik maakt van een Fast Ethernet netwerk kaart. Hiermee kun je een snelheid van maximaal 100 Mb/s halen. Wij leveren een snelheid van 200 Mb/s aan jou. Indien je deze wilt halen dan zul je je netwerkkaart moeten vervangen of een PC of laptop halen die deze snelheid wel aan kan. Dan zul je ook een hogere WiFi-snelheid halen.

Voor wat betreft het verbeteren van je WiF- snelheid zie onderstaande link. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet.

WiFi snelheid verbeteren
Bekijk reactie

28 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Doekie, welkom terug! Wat vervelend dat je problemen ervaart met de verbinding. Valt de bekabelde verbinding ook weg?
Graag een speedtest (zowel bekabeld als draadloos) doen via http://www.speedtest.net/nl en de screenshots daarvan plaatsen in dit topic.
Bij voorbaat dank!
Bij deze de screenshots, heb geloof ik dus toch gelijk 😉
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de screenshots Doekie! Heeft je computer of laptop die aangesloten is met de kabel ook een gigabitpoort? Ik vraag me namelijk af of je computer of laptop de 200 Mb/s snelheid aankan.
Je kan het type netwerkadapter opzoeken in Apparaatbeheer in Windows. Kun je mij dan ook even aangeven welke type het is? In afwachting van jouw reactie.
Maar lijkt me beetje vreemd dat het daaraan ligt, want jaar hiervoor hadden we dit probleem ook niet zo erg als nu... Anders hebben we dat jaar ook jaarlang 12,50 per maand voor niets betaald..
Reputatie 8
Had je eerder dan ook een abonnement van 200 Mbps??
Je eerste bericht komt over dat je terug van weggeweest bent en nu 200 Mbps afneemt.

Kun je van die eerste adapter de eigenschappen oplikken waar is te lezen welke netwerksnelheid de adapter op afgestemd is? (Bij de verschillende tabs even doorklikken totdat je de snelheid van de adapter ziet staan. ----> Bijv. achter de tab "Link Speed" indien aanwezig).
Ja, had ik... was weekje bij jullie weggeweest... maar weer teruggekonen.
Zal strax ff lezen als ik thuis ben
Ik zie alleen bij snelheid en duplex staan... automatisch onderhandelen
Weet niet hoe ik verder kan opzoeken
Reputatie 8
Ter referentie de gegevens hier:

En de exacte specificaties van de soort PC of laptop die je gebruikt ??
Daar staan doorgaans ook de specificaties bij van een LAN-verbinding.
Zoals hierboven staat er bij mij niet...
Ik baal nu wel van dit alles... wij moeten nu van alles uitzoeken, omdat we slechte wifi hebben ...(ik ben een leek met dit alles)
Maar toen we van maart 2017 tot maart 2018 bij telfort waren dit niet zovaak wegviel... weekje weg en terug.. en probleem diet zich voor...
En onze apparatuur is niet veranderd, wel de verbinding vanuit telfort... Dus waarom ligt het dan bij ons???
Reputatie 8
Dus waarom ligt het dan bij ons???
Ik weet niet of het aan je eigen netwerk set-up of apparatuur ligt?
Daar probeer ik nu juist achter te komen. Vandaar de vragen die ik stel.

Als je dat plaatje (of vergelijkbaar) onbekend voorkomt. Dan de andere vraag die ik stelde.
Kun je de exacte specificaties van de soort PC of laptop die je gebruikt opgeven??
Daar staan doorgaans ook de specificaties bij van een LAN-verbinding.

Overigens ik ben niet van Telfort hoor. Ook gewoon een klant / gebruiker met wat netwerkervaring.
Ik lees net dat specifiek slecht wifi wordt genoemd, welke versie Experiabox is er meegeleverd?
Met de v10 waren wifi problemen vooral via 5ghz ik weet echter niet of dit al is opgelost. Zoniet kan dit al een deel verklaren.
Bij de wireless usb adapter in het screenshot lees ik 802.11n dan zou je hoogstwaarschijnlijk blij mogen zijn als je via wifi rond de 150 Mbps haalt en dan nog alleen via 5ghz, met 2,4 zal dat nog lager liggen.
Reputatie 8
Het gaat in eerste instantie of een bekabelde snelheid van 200 Mbps kan worden gehaald.
Daar scheen de maximum snelheid al te blijven steken. Eerst dat probleem uitpluizen.
Daarna is WiFi pas aan de orde.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Doekie, bedankt voor je reactie. Ik heb het even gegoogled en zie dat je gebruik maakt van een Fast Ethernet netwerk kaart. Hiermee kun je een snelheid van maximaal 100 Mb/s halen. Wij leveren een snelheid van 200 Mb/s aan jou. Indien je deze wilt halen dan zul je je netwerkkaart moeten vervangen of een PC of laptop halen die deze snelheid wel aan kan. Dan zul je ook een hogere WiFi-snelheid halen.

Voor wat betreft het verbeteren van je WiF- snelheid zie onderstaande link. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet.

WiFi snelheid verbeteren
#stephen .... dit voortdurend wegvallen van de wifi hadden we in het vorige abonnementsjaar bij jullie ook niet. We hadden tien dezelfde pc ( jaar voor niets 12,50 per maand betaald?) Het wifi lampje op de experiabox v10 knippert ook geregeld, dus twijfel of het alleen aan pc ligt. Wifi op foon / tablet is ook traag..

Maar dan kunnen we dus ook terug zetten naar 100... want blijkbaar hebben we dat altijd gehad....
En is er dan nog iets mogelijk met de eerdere betalingen ???? Want we hebben dus nooit gekregen wat we betaalden
Je hebt het wel gekregen maar doordat die (10 jaar?) PC in het geheel vermoedelijk minder presteerd is nu pas het daadwerkelijke probleem aan het licht gekomen de hardware van je eigen apparatuur.

De problemen van de wifi met de telefoon en tablet kan aan de van de specificaties van die apparaten en omgevings factoren heel goed te verklaren zijn.
Reputatie 8
En is er dan nog iets mogelijk met de eerdere betalingen ???? Want we hebben dus nooit gekregen wat we betaalden
Nee, dat is niet juist. Je hebt -door de beperkingen van de netwerkadapters van je eigen apparatuur- alleen geen gebruik gemaakt van de snelheid die voor je wel ter beschikking stond.
Volgens mij weten jullie er veel van, dus waar moet ik op ketten bij andere netwerkkaart (ben nl echt een leek) .. ???
Reputatie 8
Als het een netwerkkaart is in een laptop, is daar doorgaans weinig aan te veranderen.
Dat is doorgaans geïntegreerd in het moederbord.

Bij een "desktop" is dat eveneens geïntegreerd in het moederbord, maar daar heb je eventueel nog de mogelijkheid daar een losse netwerkkaart in te stoppen die een 1 Gigabit snelheid aan kan.
(Desktop PC's met slechts 100 Mbps is wel uitzonderlijk. Meestal zijn die wel 1 Gbps).

De mogelijkheden zijn dus sterk afhankelijk welk merk / type / model laptops en/of desktop die je hebt.
Reputatie 8
Badge +16
#stephen .... dit voortdurend wegvallen van de wifi hadden we in het vorige abonnementsjaar bij jullie ook niet. We hadden tien dezelfde pc ( jaar voor niets 12,50 per maand betaald?) Het wifi lampje op de experiabox v10 knippert ook geregeld, dus twijfel of het alleen aan pc ligt. Wifi op foon / tablet is ook traag..

Maar dan kunnen we dus ook terug zetten naar 100... want blijkbaar hebben we dat altijd gehad....

Valt WiFi weg op alle apparaten of alleen op de PC?
Het beste wat je kan doen is om de netwerkkaart te vervangen indien mogelijk. Dan zul je de snelheid van 200 Mb/s halen en zal je ook een hogere internetsnelheid halen vai WiFi.
Ja Stephen op alle apparaten..

#Babylonia het is een gewone desktop pc HP
Toch blijf ik het vreemd vinden allemaal en geloof het ook wel, maar tot 14 maart was ons internet niet zo zwak/traag en instabiel. We zeggen bij jullie op, maar komen na een kleine 2 weken toch terug. We krijgen alles nieuw modem/ aansluiting glasvezel enz (onze apparatuur blijft hetzelfde) en de verbinding is ineens veel minder...
Ik heb het nu dus niet over de 110 of 200 mbits, want dat was dus jaar ervoor hetzelfde... Maar over het wegvallen van de verbinding/ onstabiliteit. Ook op mijn foon heb ik speedtest gedaan, die kwam wel op 200, maar ook daar valt de wifi steeds weg...

Dus ik blijf erbij dat er iets zit in de verbinding of in deze experiabox V10 wat anders werkt als de vorige...
Reputatie 8
Wel twee zaken om daar onderscheid in te blijven houden, en die apart van elkaar te zien.

1. Connectie bekabeld.
Komt het aan op goede kwaliteit kabels (geen goedkope Chinese rotzooi),
= zonder storing. (één draadje van de 8 slecht, zakt snelheid terug naar 100 Mbps)
Zie ook volgende reactie en vervolgreacties < HIER >

Bekabelde netwerk-adapters moeten 1 Gigabit ondersteunen.
Met name bij laptops wil dat ook nog wel eens 100 Mbps zijn.

2. WiFi
De Experia Box V10 ondersteunt 2 WiFi netwerk frequenties, 2,4 GHz en 5 GHz
Alleen met 5 GHz zou je eventueel hogere WiFi snelheden aankunnen.
Er is nogal wat draadloze apparatuur die de 5 GHz niet ondersteunt, en/of mindere specs hebben, en dan niet optimaal presteren. (Het ene mobiele apparaat presteert echt beter dan het andere apparaat).
Verder is de praktische waarde die overblijft bij WiFi van erg veel plaatselijke factoren afhankelijk.
Daar zijn verwijzingen op de website om die te proberen zo optimaal mogelijk in te stellen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htm

Aangaande de V10 zoals ik die zelf onlangs heb uitgetest met WiFi.
Wel beperkt op 100 Mbps, omdat ik geen sneller internet heb:
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/wifi-storing-met-de-experia-box-v10-72912/index10.html#post616974
Ik heb nu het bewijs dat er toch echt verschil zit in jullie apparatuur.... We hebben nl een andere experiabox er tussenin gezet, en deze geeft dus dubbele wifi snelheden door dan de nieuwe die we hebben gekregen. Dus wat ik al die tijd riep klopt, we hebben slechtere wifi (die steeds wegvalt) sinds 28maart.... en tot 14 maart was het wel goed.

En wanneer ik onze nieuw gejreken experia box er tussen zet krijg ik meteen melding beperkt internet... dus er lijkt toch iets "fout" daarin te zitten....
Kan dit via klantenservice?
Wat kan hier aan worden gedaan???
Reputatie 8
Ik heb nu het bewijs dat er toch echt verschil zit in jullie apparatuur.... We hebben nl een andere experiabox er tussenin gezet, en deze geeft dus dubbele wifi snelheden door dan de nieuwe die we hebben gekregen.
Er is niet beweerd dat het daar niet aan zou kunnen liggen. ;)
Zie mijn eerdere opmerkingen < HIER >

En mijn verwijzing net 2 reacties hierboven naar een test waar je enigszins een referentie aan zou kunnen hebben, wat een V10 aan WiFi snelheid zou kunnen opleveren.
Vreemd genoeg als ik die link opklik (op locatie, "niet mijn" computer) kom ik dan bij pagina 1 uit. Bedoeld is < HIER >, (met ingekapselde link tussen "tags" in forumbericht kom je wel goed uit).

Deze draad nog eens doorlezend is er in de aandacht en discussie naar mogelijke oorzaken kennelijk nog niet gesproken over een reset van de modem/router naar fabrieksinstellingen. Heb je dat al eens geprobeerd? (Dat zou eigenlijk een van de eerste dingen moeten zijn om uit te proberen als problemen hardnekkig de kop opsteken).
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Dit reset - tip heb ik via chat klantenservice gekregen... vandaag gedaan, ff afwachten .. en anders heb ik numner gekregen die de modem kunnen uitlezen...

Reageer