Zwaar teleurgesteld in Telfort (en KPN)

• 2 februari 2019
  • 33 reacties
  • 1304 keer bekeken

Toon het eerste bericht

33 reacties

Reputatie 3
Hi Roderik, dankjewel voor de update. Ik zie dat de monteur zijn bevindingen heeft teruggekoppeld aan de Technische Dienst, en dat zij daarna nog contact met je hebben gehad. Ik heb geen goed nieuws. De conclusie is, de kabel gaat niet vervangen worden. Dit vind ik ontzettend jammer, maar het is helaas niet anders. Als er andere opties waren, had ik je die graag meteen aangereikt.

Ja en nu? Dit kan natuurlijk nooit het laatste antwoord zijn van Telfort. Deze klant is hier blijkbaar al 5 jaar mee bezig. Nu is de oorzaak eindelijk doorgedrongen bij KPN/Telfort en is ook erkend door KPN/Telfort dat het probleem onder hun verantwoordelijkheid valt en dan is het antwoord dat de keuze is gemaakt om het probleem niet op te lossen?? Dat kan natuurlijk niet. Aangezien telfort/kpn het wel op kan lossen maar dit besluit niet te doen zal dit worden gezien als een wanprestatie. Klant heeft er echter niks aan om op basis van wanprestatie het contract te ontbinden maar er zijn vast andere stappen mogelijk. Zeker aangezien er al meerdere monteurs zijn geweest verspreid over de jaren die hebben aangegeven dat het probleem ondergronds zit en telfort heeft hier bewust niks mee gedaan.

Compensatie lijkt mij voor deze klant ook wel een dingetje. Al 5 jaar belabberd internet door het ontbreken van onderhoud aan de connectie. Iets waar telfort ook voor verantwoordelijk is. Ik zou het als klant zijnde er niet bij laten zitten.
Reputatie 1
Ben benieuwd wat TS hiermee gaat doen??
Misschien dat TS hier iets mee kan?

Klacht indienen bij Telfor( (Persoonlijk zal ik dat per briefpost doen en dito antwoord.)

Geschillencommissie: Telecommunicatiediensten en Dien een klacht in bij de geschillencommissie

Consuwijzer: Vraag of klacht over mijn aanbieder van telefonie, internet of televisie

Van de consumentenbond: Internet, bellen en televisie zie Verzoek tot herstel of vervanging ondeugdelijke dienst provider
Reputatie 1
Misschien dat TS hier iets mee kan?

Klacht indienen bij Telfor( (Persoonlijk zal ik dat per briefpost doen en dito antwoord.)

Geschillencommissie: Telecommunicatiediensten en Dien een klacht in bij de geschillencommissie
Consuwijzer: Vraag of klacht over mijn aanbieder van telefonie, internet of televisie
Van de consumentenbond: Internet, bellen en televisie zie Verzoek tot herstel of vervanging ondeugdelijke dienst provider

Hoi Mandy, Bedankt voor de linkjes en tips! Ik heb intussen ook al wat andere lijntjes openstaan. Heb o.a. met de Autoriteit Consument & Markt (voorheen OPTA) contact gehad en zij lijken wel interesse te hebben in deze zaak.

Ik had het voor mijn eigen gemoedsrust en andere bezigheden even laten rusten maar ben nu, na aanschaf van een nieuwe tv weer getriggerd tot actie. (HD streamen blijkt hier haast onmogelijk, dus moet ik SD kijken op een 50" scherm en dat ziet er niet uit...)

Ook de aangekondigde prijsverhogingen van Telfort, onder het mom van een nóg betere dienstverlening kunnen natuurlijk écht niet!

Het is nu hoog tijd dat de arrogante houding van de heren managers bij KPN en Telfort wordt aangepakt!
Reputatie 8
Badge +16
Hier lusten de honden geen brood van. Mijn eerlijke advies zoek de media op en daarnaast de social media, ga KPN en Telfort ( voor zo lang het nog duurt) lastig vallen op Twitter en Facebook.

Doe het netjes maar wel met alle feiten. Men is gevoelig voor negatieve reclame op social media en zullen wellicht sneller in actie komen.

Maak gebruik van de reclame rond de huidige samenvoeging, prijsverhoging en verbetering van het het netwerk om ze daar mee om de oren te slaan
Graag gedaan Roderik v Z,

Echt ongelofelijk dat het nu nog niet opgelost is!

Niets aan toe te voegen Tuut-tuut!
Reputatie 8
Badge +10
@Tuut-Tuut Via Facebook of Twitter gaat geen verschil maken. Als er mogelijkheden waren geweest, dan had ik die aangedragen. Ik heb mijn best gedaan maar kan er, zoals ik heb aangegeven, helaas niets anders van maken. Je mag er vanuit gaan dat als ik dit aangeef, dat ik mijn werk en mijn uiterste best doe.

Ik kan van de hele situatie (hoe erg ik het ook vind) niets anders maken. Daarom zal ik inhoudelijk niet meer reageren in dit topic.
Reputatie 1
Vervolg:

Enkele weken geleden heb ik te horen gekregen dat op ons adres KPN buitengebied beschikbaar werd.

Mede door het feit dat Digitenne op de schop gaat hier in de regio en ik dan niet meer kan opnemen en losse ontvangers nodig heb heeft dit mij doen besluiten over te stappen naar KPN voor internet en TV.

Vorige week de apparatuur binnen gekregen en afgelopen dinsdag zou de verbinding opgeleverd worden.

Zou........

Reageer