vraag

zit er nog een snelheidsverhoging in de planning?

• 1 april 2014
  • 9 reacties
  • 2007 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Geachte,

Als ik op mijn werk vergelijk met m'n collega's dan blijkt de snelheid van 50 Mb/s toch wel de langzaamste te zijn tegenwoordig. Zeker met diegene die UPC hebben. Wordt 100Mb/s nog een keer de standaard bij Telfort? Ik kan die snelheid ook niet meer kiezen via "mijn Telfort" (glasvezel)

met vriendelijke groet,

Tjeu

9 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Een hogere snelheid (100Mbit) kan wel, maar kost je €7,50 per maand.
Ik heb enige tijd geleden ook al geopperd dat het glasvezelpakket niet op kan tegen het pakket van UPC, terwijl glasvezel zichzelf positioneerd als HET netwerk van de toekomst. Ik hoopte daarmee ook dat Telfort (en dat betekend ook gelijk zo'n beetje alle andere aanbieders op glasvezel) meer zouden gaan bieden voor hetzelfde geld. Immers heeft het UPC pakket op de uploadsnelheid na inderdaad meer van alles. Meer HD, meer tv kanalen, meer internetsnelheid en standaard opnemen. Maar ipv meer te gaan bieden heeft Telfort er voor gekozen het dan maar iets goedkoper (€5) te maken. Ook leuk...

Echter is het maar de vraag of je wel gebaat bent bij meer snelheid. Als ik bijvoorbeeld veel torrents tegelijk binnen haal wil mijn internetsnelheid wel... maar mijn computer kan het allemaal niet zo snel verwerken. Op dit moment is 50Mbit op zich voor mij voldoende. Meer snelheid is volgens mij alleen handig als je met meerdere computers, tablets en TV's tegelijk aan de slag gaat.

Neemt echter nog niet weg dat we wel altijd gewoon meer willen! Omdat het moet kunnen! 😉
Ziggo heeft inmiddels de snelheid van 60Mbit gratis verhoogd naar 90Mbit.... En dat terwijl ik met Telfort glasvezel enkele malen per dag, of zonderverbinding zit of zeer trage verbinding heb.
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Telfort maar nog geen reactie.
Een paar maanden had ik ook geklaagd en kreeg toen na een dag een reactie dat ze alles getest hadden en er geen problemen ontdekt waren.
Eeen week later kreeg ik opnieuw een mail met de melding dat ze het probleem verholpen hadden???

De download snelheid vanaf een payserver bedraagd soms 1Mbit terwijl ik een abbo van 100Mbit heb bij de payserver.
Als ik dan bij mijn vriend thuis ben die Ziggo heeft haal ik meteen ongeveer 45Mbit download en dan is het nog eens draadloos.
Voor de 90Mbit download t.o.v. de 50Mbit glasvezel van Telfort is Ziggo ineens heel aantrekkelijk geworden.....

P.  Te Valkenburg
Reputatie 1
...ziggo is wel 10 euro per maand duurder (pas weer de tarieven verhoogd, dus gratis is dat niet)

Is de snelheid draadloos of bedraad? Als het draadloos is, kan het enorm helpen om je frequentiekanaal van je router te verzetten (niet op 11 wat bijna standaard ingesteld staat en waar heelveel mensen gebruik van maken) maar op een ander kanaal waar niet heel de buurt op zit...
Reputatie 1
Een beetje met de markt meebewegen kan voor telfort geen kwaad of gaan wij de truuk meemaken dat een hogere snelheid tegen het lagere tarief straks alleen voor nieuwe aansluitingen gaan gelden.
Waarom is hier nooit op gereageerd door @telfort?
Badge +1
100Mb/s is al erg lang mogelijk. Meer zit er niet in vrees ik.
Kijk maar naar dit topic.
Telfort heeft een (teleurstellend) antwoord gegeven in dit topic. Thank ga ik daar ff verder!
Reputatie 8
Badge +19
Telfort heeft een (teleurstellend) antwoord gegeven in dit topic. Thank ga ik daar ff verder!

@Thomasamsterdam

Je mag iemand quoten maar het is niet de bedoeling dat je de tekst van de quote aanpast.
Of heeft stinger zijn reactie aangepast nadat jij hem gequote hebt..?
Badge +1
@Thomasamsterdam

Je mag iemand quoten maar het is niet de bedoeling dat je de tekst van de quote aanpast aan je eigen smaak of wensen.
Je zet daar wel de naam van iemand anders boven...
Of heeft stinger zijn reactie aangepast nadat jij hem gequote hebt..?

Ja, Thomas was heel snel met reageren.
Ik had mijn tekst aangepast, maar blijkbaar niet snel genoeg 😳

Reageer