beantwoord

Zet uw abonnement gratis over op glasvezel

• 4 februari 2020
  • 10 reacties
  • 206 keer bekeken

Reputatie 1

Ik kreeg vandaag een kpn-dame aan de telefoon die zeer doortastend vroeg wanneer we een afspraak voor een monteur zouden plannen.

Ik vraag me alleen af welke voordelen er voor mij zijn om over te stappen op glasvezel. Alles werkt nu naar behoren, behalve wat vastlopende internet de laatste weken. Mijn downloadsnelheid is 9Mb uploadsnelheid 0,6 Mb. Ik ben een lichte gebruiker en heb geen behoefte aan tv. De telefoon gebruik ik alleen om gebeld te worden. De modem is volgens mij een experiabox 8 en zo’n drie jaar oud.

Ik heb nu Telfort adsl Internet Instap + Bellen met Downloadsnelheid 8 Mb/s en Uploadsnelheid 1 Mb/s voor €35

Het aanbod is KPN glasvezel Internet 8Mbit/1Mbit vast bellen €30 + onbeperkt bellen €5

Zijn er andere voordelen aan glasvezel die ik over het hoofd zie?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 7 februari 2020, 09:21

Hoi @Ixie, ik lees dat je allemaal informatie hebt gehad over een overstap naar Glasvezel. Nu lijkt het allemaal informatie die niet helemaal klopt. Je kunt namelijk voor hetzelfde geld over naar Glasvezel. Meer informatie hierover op onze website. In veel gevallen ben je zelfs nog een euro goedkoper uit dan nu. Dus als je wilt kun je gewoon over. Mijn advies is zeker doen, jouw internet wordt er namelijk sneller van en ook zeker stabieler. Alle informatie die je eerder hebt gehad mag je vergeten. Je kan voor 27,50 per maand over naar glasvezel. Als je wilt kan ik dat voor je in orde maken. 

Bekijk reactie

10 reacties

De download zal omhoog gaan naar 50 Mb  de upload gemiddeld 30 Mb en het is doorgaans stabieler.

De prijs die geboden wordt valt niet tegen als door de dame die snelheden zijn genoemd de 8Mb en 1Mb heeft ze bijles nodig.

Als ik de KPN site bekijk kost op dit moment 

Alleen internet via glasvezel en onbeperkt vast bellen € 54,49

https://shop.kpn.com/internet-tv/internet/

Grote kans dat je de v8 blijft houden hoeft geen nadeel te zijn als deze nu al bevalt.

Ik ben nu wel benieuwd of het echt glasvezel is, en hangt er ergens al een glasvezel kastje?

Reputatie 3

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Kijk anders eens op bovenstaande link of er daadwerkelijk glasvezel ligt in uw woonplkaats, is het inderdaad zo, dan kan ik volkomen meegaan in de argumenten van @Galdor68 glasvezel heeft enorm veel voordelen boven DSL, alleen het modernere VDSL kan redelijk mee komen met glasvezel.

Zelf denk ik dat het zo gaat worden in de toekomst dat KPN waar glasvezel ligt of word aangelegd men alleen nog van glasvezel gebruik kan maken en koper (DSL) word uitgeschakeld om kosten te besparen, 2 netwerken met de zelfde functie onderhouden is duur en onzinnig

Enorm veel zou ik niet zeggen het hangt helemaal van de eisen, wensen en verwachtingen af.

Dat laatste klopt daar lopen al proeven voor waar nu in een aantal gemeentes glasvezel (Fibre to the Home) ligt wordt DSL de telefoonlijn uitgefaseerd.

De vraag is het bedrag wat geboden wordt, is dat voor 3 maanden of een half jaar of tot de eerste de beste prijswijziging.

Reputatie 1

De vraag is het bedrag wat geboden wordt, is dat voor 3 maanden of een half jaar of tot de eerste de beste prijswijziging.

Ik heb nog even gebeld. Je krijgt voor 3 maanden korting en daarna geld de normale prijs. In mijn geval €45. Ook krijg je een jaarcontract, dus wat er daarna gebeurd weet je niet. Adsl blijft voorlopig wel beschikbaar volgens de telefoniste. Ik laat het abonnement even zo, is voor mij goedkoper. Het afgelopen jaar is het al een stuk duurder geworden en voor een kleinverbruiker van mailen, internetten en bellen is het niet echt een passende oplossing. Einde van het jaar is de echte overgang naar kpn, dan maar even kijken wat er gebeurd. Ik zou alleen heel graag mijn e-mail adressen behouden, anders moet je zoveel “verhuizen”.

Hallo @Ixie , als je gewoon bij Telfort blijft en in de loop van het jaar automatisch overgaat naar KPN behoud je je e-mail-accounts.

Als ju nu overstapt naar KPN raak je je e-mail-accounts kwijt.

Ik zou het voor nu dan laten hoe het is als het genoeg is prima houden zo. Ik vermoed dat de glasvezel kabel al ergens aanwezig is dan kan je altijd nog over. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Ixie, ik lees dat je allemaal informatie hebt gehad over een overstap naar Glasvezel. Nu lijkt het allemaal informatie die niet helemaal klopt. Je kunt namelijk voor hetzelfde geld over naar Glasvezel. Meer informatie hierover op onze website. In veel gevallen ben je zelfs nog een euro goedkoper uit dan nu. Dus als je wilt kun je gewoon over. Mijn advies is zeker doen, jouw internet wordt er namelijk sneller van en ook zeker stabieler. Alle informatie die je eerder hebt gehad mag je vergeten. Je kan voor 27,50 per maand over naar glasvezel. Als je wilt kan ik dat voor je in orde maken. 

Dat maakt het inderdaad anders. Is dat zoals in het start bericht inclusief bellen en gedurende de looptijd van het abonnement? Dan sluit ik me erbij aan, vooral vanwege het puntje stabiliteit.

Reputatie 8
Badge +11

Ja dat is inclusief alles voor de looptijd van het abonnement. :)

ik zou zeggen om de slogan van Telfort miljonair Hans te gebruiken @Ixie Doe er je voordeel mee.

Reageer