beantwoord

'Zet uw abonnement gratis over op glasvezel'.

• 26 november 2019
  • 13 reacties
  • 285 keer bekeken

Wat een sympathiek aanbod in mijn email!
'Zet uw abonnement gratis over op glasvezel'.

Ik heb het even nagekeken.
Nu heb ik 47 down en 8 up over koper.
Ik betaal 33,50 incl vast bellen.
Ik ga dan naar 40 down en 4 up voor hetzelfde bedrag.
Da's ietsje trager toch?
Wil ik 50 down 05 up en bellen kom ik op Euro 40,- per maand.
Dat is toch niet gratis? Of begrijp ik het niet goed?

Conclusie,
Ik kan dus beter niets doen.
Welkom terug bij KPN :-)
En als ik naar glasvezel wil zijn er wellicht betere aanbiedingen.

Maar ik ben wel op een idee gebracht en heb eens naar mijn Glasvezelaansluiting gekeken.
Ik kan me herinneren dat daar tijdens de test na de aanleg, flink gemopperd werd in de mobiel door de controleur.
Is mijn glasvezelaansluiting wel in orde? Wat gebeurt er als dat niet in orde is?

icon

Beste antwoord door GerardZ 29 november 2019, 13:47

Bedankt voor je reactie.
Ja, je mag me omzetten naar Glasvezel en als ik vlot een monteurafspraak kan maken is dat helemaal mooi.

Ik heb trouwens nog een andere route gevonden naar de aanbieding;
In 'mijn Telfort' onder 'Abonnement' wordt ik 'Gefeliciteerd' en kan 'Direct Upgraden'.
Volgende venster,
Ja, overstappen kost je niets. Je huidige contract wordt automatisch omgezet.
Ook aan je contract wijzigt niets. Ook je maandelijkse rekening blijft gelijk.

Als je liever hebt dat ik daar doorheenklik durf ik dat nu wel aan :-)

Bekijk reactie

13 reacties

Naar aanleiding van de 'Zet uw abonnement gratis over op glasvezel' aanbieding die ik per email kreeg;

Ik heb eens gekeken in het glasvezelkastje wat jaren geleden in de kelder is gemonteerd. (Nieuwschierig als ik ben).
Ik wordt tenslotte ook geacht het linkerdeel van het kastje te vervangen door een modem als ik van glasvezel gebruik ga maken.

De controleur had destijds aardig wat opmerkingen gehad kan ik me herinneren (met z'n mobiel in contact met de installateur).
Het enige wat ik zie, dat wellicht niet volgens de normen is geinstalleerd (volgens de geleerden op het www) is dat de blauwe kabel linksonderin erg kort door de bocht gaat met een straal van 1 cm.
Dat zou minstens een straal van 3 cm. moeten zijn of maakt dat allemaal geen bal uit?

Zie foto,

Admin: nieuwe topic incl reacties samengevoegd met je al bestaande topic hierover

Reputatie 8

Ik wordt tenslotte ook geacht het linkerdeel van het kastje te vervangen door een modem als ik van glasvezel gebruik ga maken.

Hoewel je het zelf best zou kunnen, wordt dat geacht de monteur te laten doen.
Die wordt er speciaal voor aangestuurd. Die kan dan gelijk kijken of het goed zit.

Zou eerst dus maar eens afwachten totdat de glasvezelconnectie daadwerkelijk wordt opgeleverd.
Als het niet goed werkt, wordt het alsnog voor je hersteld.

Netjes dat Telfort het een monteur laat doen.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @GerardZ

Ook jij hebt d e mail gehad. Alleen nu heb je wat onduidelijkheid over de prijs. Die wil ik meteen wegnemen. Als je over gaat naar glasvezel ben je zelfs nog een euro goedkoper uit. Je betaalt dan maar 32,50 per maand. Je houdt dan jouw internet + bellen met een snelheid van 50/5 Mbit/s. Je gaat er dus alleen maar op vooruit. 

De glasvezel wordt inderdaad gedaan door een installatiemonteur, hij komt dit kosteloos doen. 

Voor nog wat meer informatie, zie deze pagina

Ik ga dus van 47/8 naar 50/5 en het bedrag van 33,50 naar 32,50
Wanneer ik op 'deze pagina' klik kom ik in 'Abonnement wijzigen', ik ga naar 50/5 en zie ik een maandbedrag van 37,50 met bellen 40,00.
Hoe maak ik daar dan 32,50 van?

Ook lees ik op die pagina 'Je gaat geen nieuw contract aan als je overstapt op glasvezel', en verderop
ga ik van een maand opzegtermijn in mijn huidige contract naar een jaarcontract.
Hoe houd ik dan mijn maandopzegtermijncontract?

Reputatie 8
Badge +11

Wat gek, je zou een korting in Mijn Telfort moeten zien staan zodat de prijs hetzelfde blijft. Ik zie hem wel staan namelijk. Dus als je wilt maak ik er de 32,50 van, ook zonder jaarcontract. Dus mocht ik het voor je door kunnen voeren dan doe ik dat graag. Ik hoor het van je. Hiervoor moet ook een monteur komen, die zal ik dan ook meteen inplannen. 

Bedankt voor je reactie.
Ja, je mag me omzetten naar Glasvezel en als ik vlot een monteurafspraak kan maken is dat helemaal mooi.

Ik heb trouwens nog een andere route gevonden naar de aanbieding;
In 'mijn Telfort' onder 'Abonnement' wordt ik 'Gefeliciteerd' en kan 'Direct Upgraden'.
Volgende venster,
Ja, overstappen kost je niets. Je huidige contract wordt automatisch omgezet.
Ook aan je contract wijzigt niets. Ook je maandelijkse rekening blijft gelijk.

Als je liever hebt dat ik daar doorheenklik durf ik dat nu wel aan :-)

Nouw, dat is snel! Gelijk een juffrouw aan de lijn. Alles geregeld. Bedankt!

Reputatie 8
Badge +11

Ja via die weg kan het nog sneller inderdaad. :) Top dat het nu geregeld is. 

Heel veel plezier gewenst van de glasvezelverbinding en een fijn weekend gewenst. 

20 december, geen internet meer (aansluiting niet bekend). Geeft niks hoor, ik ga wel op vakantie en de 6de, volgend jaar komt de monteur, hoop ik. Hoera kpn!

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @GerardZ, ik ben in jouw verbinding gedoken. Ik meet inderdaad dat er geen signaal op het glasvezelkastje staat. Nu wilde kijken of ik eerder een monteur kon inplannen, dat is niet het geval helaas. Ik heb daarom de afdeling klantrelaties ingeschakeld met de vraag of zij het kunnen vervroegen. Ze zullen binnen 1 werkdag contact met je opnemen. Ik hoor graag wat daar uit komt. Excuses voor het ongemak. 

6 jan een monteur is prima, ik doe het tot die tijd met simyo mobielinternet. Ik heb overigens erg waakse buren, met als hobby het trainen van vechthondjes ☺.

Reputatie 8
Badge +11

Oké prima, dan laten we het zo. Fijne jaarwisseling gewenst. Ik hoor graag volgend jaar hoe het bezoek verlopen is. 

Reageer