Zeer trage verbinding na aangeboden wijziging van Plus naar Standaard

• 12 september 2013
  • 23 reacties
  • 3701 keer bekeken

Badge
Ik ben al jaren een zeer tevreden klant van Telfort, altijd een stabiele verbinding en ook over de snelheid was ik, gezien de beperkingen op mijn adres, zeer tevreden. Tot deze week, na de omzetting van mijn Plus abonnement naar Standaard.

Het volgende is gebeurd:
  • Ik kreeg in augustus telefonisch het aanbod om mijn Plus abonnement om te zetten naar een goedkoper Standaard abonnement, met nieuwe router. Ik wilde dit wel doen op voorwaarde dat de dienstverlening (snelheid/stabiliteit) niet zou verslechteren. Dit is mij toen toegezegd.
  • Inmiddels heeft de omzetting plaatsgevonden, en ik heb de Experia Box v8 router geïnstalleerd.
  • Sinds de omzetting is de snelheid sterk omlaag gegaan, veel sites laden zeer traag, VoiP is nagenoeg onmogelijk geworden.
  • Ik heb de router al een keer opnieuw opgestart, ook heb ik een harde reset uitgevoerd, zonder resultaat.

Kortom, ik ben niet tevreden met de situatie na de omzetting en ik vind dat de belofte die mij is gedaan niet wordt nagekomen. Ik hoop dat er een oplossing is, ik ben al jaren tevreden klant en hoop dit ook te blijven. En ik betaal graag weer wat meer om mijn oude verbinding terug te krijgen!

Hieronder een screenshot van de status informatie van mijn modem, en van een zojuist uitgevoerde speedtest (speedtest kwam enige tijd geleden steevast uit op zo'n 12 Mbps, wat gezien het maximum van 8 Mbps op mijn adres al net eens mogelijk zou moeten zijn 😕, nu kom ik zelden boven de 2 Mbps uit en upstream is helemaal aan de lage kant):

Hopelijk komt er snel een goede oplossing!

edit: direct link naar router screeenshot, embedded valt hij wat klein uit: http://i.imgur.com/LNB5FiH.jpg

http://i.imgur.com/LNB5FiH.jpg

[img]http://www.speedtest.net/result/2962499970.png[/img]

23 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Aan de zeer lage uploadsnelheid te zien zit er iets niet goed in de bekabeling tussen ISRA-punt en de Experiabox.
Kan je het telefoonkabeltje tussen ISRA en modem eens checken of vervangen..?
Badge
Ik ben aangesloten op een hoofdstopcontact. Ik heb de bekabeling gecontroleerd, even losgekoppeld en weer aangesloten, en ik heb ook de vorige kabel er even tussengezet, allemaal zonder verbetering helaas.
Reputatie 1
Badge +1
Aan de zeer lage uploadsnelheid te zien zit er iets niet goed in de bekabeling tussen ISRA-punt en de Experiabox.
Kan je het telefoonkabeltje tussen ISRA en modem eens checken of vervangen..?

Ja, ja het zal eens aan Telfort liggen. :p
Als de bekabeling tussen het is/ra punt en modem slecht was dan was de download ook laag!
Reputatie 8
Badge +10

Ja, ja het zal eens aan Telfort liggen. :p
Als de bekabeling tussen het is/ra punt slecht was dan was de atainable download ook laag!

Oke Indi... help jij Graanzak even verder met zijn probleem..?
Ik heb geen zin meer in jouw commentaar
Reputatie 8
Badge +16
Als de bekabeling tussen het is/ra punt en modem slecht was dan was de download ook laag!

Nee hoor.... problemen met de bekabeing thuis kunnen zorgen voor demping/storing in de lage frequenties.  En daar zit bij ADSL de upload. Maar de topicstarter geeft aan dat dat allemaal pico bello in orde is.

Heb je een mogelijkheid om het oude modem te proberen?
Badge
Heb je een mogelijkheid om het oude modem te proberen?

Speedtest zojuist met Experia resp. oude Zyxel router. Hier wordt ik niet blij van...

[img]http://www.speedtest.net/result/2963380028.png[/img]

[img]http://www.speedtest.net/result/2963390875.png[/img]
Reputatie 8
Badge +16
Heb je zelf op je PC/Laptop speciale netwerksettings in gebruik of heb je alternatieve DSN servers geconfigureerd?
Reputatie 4
Badge +3
Speedtest zojuist met Experia resp. oude Zyxel router. Hier wordt ik niet blij van...

Dat begrijp ik volkomen. Echter lijkt de stelling van Enterprise correct. Volgens onze gegevens zit de hoofdaansluiting in de meterkast, dus de wandcontactdoos is vermoedelijk een vertakking. Het zou kunnen zijn dat er één van de twee aders los zit of corrosie hebben, waardoor de kwaliteit van de lijn zo drastisch naar beneden is gegaan.

Henk
Reputatie 1
Badge +1
[quote]
Het volgende is gebeurd:
  • Ik kreeg in augustus telefonisch het aanbod om mijn Plus abonnement om te zetten naar een goedkoper Standaard abonnement, met nieuwe router. Ik wilde dit wel doen op voorwaarde dat de dienstverlening (snelheid/stabiliteit) niet zou verslechteren. Dit is mij toen toegezegd.
  • Inmiddels heeft de omzetting plaatsgevonden, en ik heb de Experia Box v8 router geïnstalleerd.
  • Sinds de omzetting is de snelheid sterk omlaag gegaan, veel sites laden zeer traag, VoiP is nagenoeg onmogelijk geworden.
  • Ik heb de router al een keer opnieuw opgestart, ook heb ik een harde reset uitgevoerd, zonder resultaat.[/quote]
Feit is dat sinds de omzetting de snelheidsverlaging is opgetreden. Het lijkt mij derhalve logisch dat het niet aan de bekabeling vanaf het is/ra punt ligt.
Gebeurde mij ook niet zoiets op 20 maart j.l.?
Maar goed, wie ben ik. We wachten af.:)
Reputatie 8
Badge +10

Maar goed, wie ben ik.

Iemand met tè weinig verstand van zaken om ongezien een oordeel te kunnen vellen..?
Ik wacht daarnaast nog steeds op een reactie van jou met een mogelijke oplossing voor dit probleem...
Reputatie 1
Badge +1

Iemand met tè weinig verstand van zaken om ongezien een oordeel te kunnen vellen..?

Heb je het over jezelf?
Heb jij toen ook mijn probleem opgelost?

O ja, hier laat TELSTORT mij mee zitten.

http://wilvaxu8.eight.axc.nl/2-9.jpg

Blij dat jij het gaat oplossen!
Reputatie 4
Badge +3
@Indi @Enterprise, dit helpt de topic-starten niet, graag on-topic blijven. :)

Henk
Badge
Heb je zelf op je PC/Laptop speciale netwerksettings in gebruik of heb je alternatieve DSN servers geconfigureerd?

Nee, daar blijf ik van af omdat ik daar simpelweg geen verstand van heb.

Dat begrijp ik volkomen. Echter lijkt de stelling van Enterprise correct. Volgens onze gegevens zit de hoofdaansluiting in de meterkast, dus de wandcontactdoos is vermoedelijk een vertakking. Het zou kunnen zijn dat er één van de twee aders los zit of corrosie hebben, waardoor de kwaliteit van de lijn zo drastisch naar beneden is gegaan. Henk

Als ik vanavond thuis ben ga ik even kijken of ik iets kan zien achter de wandcontactdoos, en ik zal eens direct in de meterkast aansluiten.

De problemen begonnen echter zonder dat ik ergens aan ben gekomen, dus het zou mij verbazen dat de oorzaak bij mij ligt. Ik ben de nieuwe router pas gaan aansluiten nadat ik zag dat de verbinding drastisch was verslechterd, in de hoop dat het nieuwe abonnement alleen goed zou werken met de nieuwe router en dus daarmee het probleem opgelost zou zijn. Het zou wel erg toevallig zijn dat mijn bedrading de geest geeft op het moment dat mijn abonnement wordt omgezet. Het kan, maar het is wel omwaarschijnlijk :o

Ik zal sowieso mijn bevindingen hier plaatsen.
Reputatie 8
Badge +10

De problemen begonnen echter zonder dat ik ergens aan ben gekomen, dus het zou mij verbazen dat de oorzaak bij mij ligt.

Mijn modem is ook aangesloten op een wandcontactdoos in de woonkamer, dat is het ISRA-punt, er zit geen ISRA in de meterkast.
Deze wandcontactdoos zit vlak boven de vloer en tijdens het stofzuigen werd daar vaak tegenaan gestoten waardoor op een gegeven moment één van de twee aders van de kabel los is geschoten en de internetverbinding uiteraard wegviel.
Zoiets gebeurd gewoon zonder dat je er bij stilstaat.

Aansluiten in de meterkast zal hopelijk verbetering geven, zoniet dan zal Telfort inderdaad aan de slag moeten...
Reputatie 4
Badge +3

Als ik vanavond thuis ben ga ik even kijken of ik iets kan zien achter de wandcontactdoos, en ik zal eens direct in de meterkast aansluiten.

De problemen begonnen echter zonder dat ik ergens aan ben gekomen, dus het zou mij verbazen dat de oorzaak bij mij ligt. Ik ben de nieuwe router pas gaan aansluiten nadat ik zag dat de verbinding drastisch was verslechterd, in de hoop dat het nieuwe abonnement alleen goed zou werken met de nieuwe router en dus daarmee het probleem opgelost zou zijn. Het zou wel erg toevallig zijn dat mijn bedrading de geest geeft op het moment dat mijn abonnement wordt omgezet. Het kan, maar het is wel omwaarschijnlijk :o

Ik ben het met je eens, echter lijkt het mij verstandig eerst de thuislocatie uit te sluiten voordat er een monteur aangestuurd wordt. Mocht het uiteindelijk toch buiten de woning zitten, maak ik direct een storingsonderzoek voor je aan. :)

Succes!

Henk
Badge

Ik ben het met je eens, echter lijkt het mij verstandig eerst de thuislocatie uit te sluiten voordat er een monteur aangestuurd wordt. Mocht het uiteindelijk toch buiten de woning zitten, maak ik direct een storingsonderzoek voor je aan. :)

Succes!

Henk

Helaas, geen succes. Ik heb achter de wandcontactdoos gekeken (ik heb inderdaad geen aansluiting in de meterkast) en alles ziet er goed uit, geen losse of beschadigde draden. Ik zou een storingsonderzoek dan ook op prijs stellen :)
Reputatie 8
Badge +16
Wat voor contactdoos heb je? Lopen er aftakkingen vanaf de contactdoos naar een tweede contactdoos? Kun je eventueel een foto plaatsen?
Badge
Wat voor contactdoos heb je? Lopen er aftakkingen vanaf de contactdoos naar een tweede contactdoos? Kun je eventueel een foto plaatsen?

Standaard 4-polige KPN contactdoos, het enige punt in het huis dus geen aftakkingen.

Ik heb de bedrading en de aansluiting gecontroleerd en geen afwijkingen gevonden. De contactdoos zit op een punt in mijn huis waar ik door meubilair slecht bij kan, en hij zit ook nog eens op navelhoogte, dus ik heb hem ook niet met stofzuigen beschadigd. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat het aan mijn wandcontactdoos ligt, ondanks dat heb ik er toch naar gekeken en daarmee m.i. uitgesloten dat het probleem daar ligt.

Ik zou nu dus heel graag op het aanbod van Henk willen ingaan om een storingsmelding aan te laten maken.
Reputatie 4
Badge +3
Standaard 4-polige KPN contactdoos, het enige punt in het huis dus geen aftakkingen.

Ik heb de bedrading en de aansluiting gecontroleerd en geen afwijkingen gevonden. De contactdoos zit op een punt in mijn huis waar ik door meubilair slecht bij kan, en hij zit ook nog eens op navelhoogte, dus ik heb hem ook niet met stofzuigen beschadigd. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat het aan mijn wandcontactdoos ligt, ondanks dat heb ik er toch naar gekeken en daarmee m.i. uitgesloten dat het probleem daar ligt.

Ik zou nu dus heel graag op het aanbod van Henk willen ingaan om een storingsmelding aan te laten maken.

Storingsmelding is zojuist aangemaakt, er wordt binnen 2-3 werkdagen contact met je opgenomen om een afspraak te maken.

Zou je mij willen laten weten wanneer dit gebeurt is en wat de uitkomst van het onderzoek was?

Henk
Badge
Standaard 4-polige KPN contactdoos, het enige punt in het huis dus geen aftakkingen. Ik heb de bedrading en de aansluiting gecontroleerd en geen afwijkingen gevonden. De contactdoos zit op een punt in mijn huis waar ik door meubilair slecht bij kan, en hij zit ook nog eens op navelhoogte, dus ik heb hem ook niet met stofzuigen beschadigd. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat het aan mijn wandcontactdoos ligt, ondanks dat heb ik er toch naar gekeken en daarmee m.i. uitgesloten dat het probleem daar ligt. Ik zou nu dus heel graag op het aanbod van Henk willen ingaan om een storingsmelding aan te laten maken. Storingsmelding is zojuist aangemaakt, er wordt binnen 2-3 werkdagen contact met je opgenomen om een afspraak te maken. Zou je mij willen laten weten wanneer dit gebeurt is en wat de uitkomst van het onderzoek was? Henk

Bedankt voor het aanmaken van de storingsmelding.

Ik zal deze thread updaten met de uitkomsten. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Reageer