vraag

Zeer Traag Internet, afwisselende snelheid.

• 28 oktober 2014
  • 12 reacties
  • 1028 keer bekeken

Beste Forum Leden,

Ik heb sinds Oktober zeer wisselvallig internet bij meerdere apparaten in huis ( iPhone's 4s / 5 / 5s, Samsung S4 Black Edition, iPad 2, MacBook Pro medio 2010, MacBookPro Retina 2013, Windows 7 64bit Eng Game PC, en natuurlijk wat bezoekers allemaal meenemen en inloggen op mijn gast netwerk). Het is soms zo traag dat ik me afvraag of het wel zin heeft om met Telfort internet te internetten. Mobiele providers haal ik hogere snelheden. Ik heb om te testen maar eens niet de speedtest app gebruikt, want het lijkt erop dat er met qos wordt gespeeld om toch een hogere snelheid te laten zien dan wanneer andere diensten of pagina's word benaderd.

Vanaf een vaste Windows 7 64 bit PC bedraad de verschillende HTTP en FTP sites benaderd, welke bij sticky topic zijn vermeld (HTTP en FTP 100MB.BIN). zie resultaten. IE11 gebruikt en Google Chrome Versie 38.0.2125.111 m. Helaas werkt het forum tool niet mee om de jpg bestanden erbij te posten. Ik zal proberen dit later toe te voegen.

Overigens maak ik gebruik van een eigen Firewall (Netscreen 5GT adsl annex 😎 en Time Capsule 2TB WiFi AC, de telfort modem Zyxel zo'n witte met vdsl, staat in bridged mode. De Netscreen is een ISDN versie waardoor ik die niet kan gebruiken voor het dsl, bovendien is de lijn vdsl.

12 reacties

Screenshots!
Reputatie 8
Badge +16
@xmix,

Vervelend dat je wisselende internetsnelheden ervaart. Zijn er ook bepaalde tijdstippen wanneer dit zich afspeelt? Ik lees het graag van je.

Stephen
@xmix,

Vervelend dat je wisselende internetsnelheden ervaart. Zijn er ook bepaalde tijdstippen wanneer dit zich afspeelt? Ik lees het graag van je.

Stephen

Dat is het nou juist, het is niet een bepaald tijdstip, heel wisselvallig. Maar ik heb inmiddels alle wachtwoorden van mijn netwerk gewijzigd. even kijken of het nu beter is.
Reputatie 8
Badge +16
@xmix,

Bedankt voor je terugkoppeling. Aan de hand van het aantal apparaten dat je hebt aangesloten neem ik aan dat het een WiFi probleem betreft.
Ik wil je daarom vriendelijke verzoeken om de tips op de volgende link door te nemen. Deze helpen met het verbeteren van je WiFi. Ik lees graag van je of het probleem dan is verholpen.

Stephen
@Stephen

Ik heb gekeken naar de link, en er staat niets in wat van toepassing is op mijn situatie. Het enige waar ik over twijfel, is dat de TC redelijk dichtbij de smart tv staat. Bovendien kan ik melden dat ik een aantal dagen uitstekend internet had. Windows 10 en later een nieuwe build bijna de hele tijd op maximaal capaciteit binnengehaald (21,x Mb). Nu is het weer minder geworden. Bovendien is een open 5ghz netwerk op dezelfde frequentie gaan uitzenden, inmiddels ben ik op die frequentie van kanaal veranderd. Btw, netwerkapparatuur staat allemaal in de woonkamer waar we ook het meest zitten.
Reputatie 8
Badge +16
@xmix,

Bedankt voor je terugkoppeling. Graag zou ik van jou een screenshot willen ontvangen van je WiFi-omgeving. Op de volgende link wordt uitgelegd hoe je jouw WiFi omgeving kunt vastleggen. Hiermee kunnen we zien hoe druk jouw WiFi omgeving is. Alvast bedankt!

Stephen
@Stephen

Daar heb ik ook naar gekeken. Bijgevoegd een screenshot vanaf Samsung S4 met wifi analyzer. iPhone kan ik geen goede wifi analyzer voor vinden. Bovendien zijn er nieuwe problemen bij gekomen, mijn trouwe Apple TC doet raar, en is dan wel dan niet beschikbaar in de airport utility. En de geplande backups worden ook niet meer gemaakt. Het lijkt erop dat het probleem van kwaad tot erger word. Ook is het zo dat ik liever alleen de 5 GHz frequentie gebruik voor mijn apparaten die het ondersteunen. Dan zou ik in ieder geval het minste hinder hebben van de wifi van buren.
Inmiddels mijn TC gereset en uitgezet. Ene meneer antonio cottas ofzo probeert t netwerk te beheren. Ik geef t op en schakel terug naar de ZyXEL modem van Telfort! Dus voortaan geen Time Machine Backups meer van mijn mac en het gemak van dual band wireless. Bedankt Telfort en buren.
Fabrieksinstellingen reset gedaan op de zyxel modem. Internet lampje blijft rood!
Reputatie 8
Badge +16
@xmix,

Bedankt voor de afbeeldingen. Ik zie dat de WiFi-omgeving erg druk is. Waarschijnlijk dat jij daarom deze problemen ervaart. Ik zou je daarom dus aanraden om een WiFi-versterker aan te schaffen.
Je geeft aan dat het internet lampje rood blijft. Is dit nog steeds het geval? Zo ja, dan ontvang ik graag jouw NAW-gegevens in een privébericht.

Stephen
@Stephen

Inmiddels is het lampje groen. Ik laat het verder zo. En als het niet werkt pech. Het klopt dat het een drukke wifi spot is.
Reputatie 8
Badge +16
@xmix,

Bedankt voor het melden. Ik adviseer je nogmaals om het aanschaffen van een WiFi-versterker serieus te overwegen. Wellicht dat dit helpt.

Stephen

Reageer