vraag

zéér traag en/of geen internet

• 26 september 2012
  • 15 reacties
  • 5165 keer bekeken

Badge
Hallo,

Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe modem ontvangen, dit vanwege het wijzigen van mijn internet abonnement.
In het begin heeft het normaal gewerkt, maar nu vertoont hij al ruim een maand kuren. Nadat ik, na het ondervinden van een trage verbinding, de modem gereset had kwam het internet helemaal niet meer terug - het internet lampje op mijn modem brandde rood. Tijdens mijn vakantie heeft Telfort dit opgelost, of het heeft 'zichzelf' opgelost. Helaas was het na mijn vakantie niet helemaal verholpen. De verbinding was regelmatig traag. Na contact met de telefonische helpdesk en een reset (die schijnbaar ook het geheugen van de modem leegt) deed hij het weer heel even.... Na meerdere resets doet mijn internet het wederom niet meer.

Hierover heb ik met Telfort contact proberen te zoeken via het contactformulier, maar daar heb ik helaas nog geen reactie op gehad. Vandaar de berichtgeving op dit forum, in de hoop dat ik structureel geholpen kan worden, want 10kb/s of geen internet is niet leuk internetten....

Alvast bedankt.

Onderstaand de ingestuurde 'mails';
--------- verstuurd op 24 september 2012 ('s ochtends vroeg)

L.S.,
Momenteel ondervind ik problemen met de snelheid van het internet. Afgelopen vrijdag heb ik daarover telefonisch contact gehad met de helpdesk. In het gesprek werd aangegeven dat het zou kunnen dat het geheugen van de moden was volgelopen, dat de snelheid van het internet kan beïnvloeden. Er werd aangegeven dat dit normaal is en dus wel eens voor zou kunnen komen. Ik vond het erg onwaarschijnlijk dat dit 'normaal' is, aangezien ik en vele andere dit nog nooit eerder gehoord hadden.
Maar een reset van de modem zou de modem weer terug zetten naar de fabriek instellingen waarna de snelheid weer normaal zou zijn. Na een reset ging de snelheid inderdaad weer een stuk omhoog, maar helaas was dit van korte duur. De snelheid ging weer terug naar soms enkele kb/s. Het viel me op dat de ‘memory usage’ na een reset direct al op 50% zat. Via de helpdesk was aangegeven dat je vanaf 50% problemen zou kunnen ondervinden met de internet snelheid, waaruit ik kan opmaken dat er iets anders mis is met de modem/geheugen. Graag hoor ik daarom wat de mogelijkheden zijn het geheugen weer te legen. Een ‘normale’ reset van de modem blijkt dus niet de oplossing te zijn.

-------- verstuurd op 25 september 2012 ('s ochtends vroeg)

L.S.,
Gister ochtend heb ik jullie via dit contactformulier benaderd vanwege problemen met mijn internet snelheid. Daarin had ik aangegeven dat een helpdesk medewerker me wist te vertellen dat als de ‘memory usage’ van de modem boven de 50% zou komen, er mogelijke snelheidsproblemen zouden kunnen ontstaan. Een reset zou het probleem weer kunnen oplossen. Nu heb ik gister enkele keren mijn modem gereset omdat de snelheid niet voldeed. Een van de laatste resets resulteerde dit in een eerder probleem, dat ik rond 23 augustus bij jullie gemeld heb. Vervolgens heb ik de modem nogmaals gereset, maar het probleem deed zich voordoen. Ik krijg de melding ‘Linked but no WAN IP’ en het lampje bij ‘Internet’ brand rood.
Graag hoor ik hoe dit de vorige keer is opgelost en hoe dit nu opgelost kan gaan worden. Het lijkt er op dat er in de aansluiting of in de modem iets niet helemaal goed zit.
Ik zou het op prijs stellen als jullie hierover contact met mij zoeken. Behalve via het in het formulier opgegeven nummer, ben ik ook bereikbaar op 06-XXXXXXXX.
Alvast bedankt.

15 reacties

Badge +1
@tvereijken,

Welkom op het forum! Vervelend dat u problemen ervaart met de snelheid van uw internet verbinding. Als u uw naam, postcode en huisnummer via een privébericht kenbaar maakt, kan ik voor u nagaan wat hiervan de oorzaak is.

Jeroen
Badge +1
@tvereijken,

Bedankt voor het sturen van uw gegevens. Ik heb gezien dat er wel signaal op uw modem binnenkomt, echter krijgt het modem geen IP adres. U heeft al een aantal keer het modem gereset, ik ga een storingsonderzoek openen zodat dit vanuit het netwerk onderzocht kan worden.

Zodra ik hier meer over weet zal ik u dat uiteraard laten weten.

Jeroen
Badge
Hoi Jeroen,

Dit zijn, in mijn beleving, dezelfde symptonen die de vorige keer ook het geval waren.
Zou je misschien nog kunnen nagaan wat er toen door jullie/KPN is gedaan om het uiteindelijk te 'herstellen' ?

Heb je verder een idee hoe lang het onderzoek/de eventuele reparatie ongeveer kan gaan duren? Men kan namelijk tegenwoordig moeilijk meer zonder internet 🙂 En gebruik maken van het internet van mijn buren is helaas ook niet mogelijk.

Alvast bedankt.
Badge
Hoi Jeroen of collega,

Is het nog mogelijk te achterhalen wat er de vorige keer is gedaan om het probleem te verhelpen?

Gr.
Thijs
Badge +1
@tvereijken,

Ik kan helaas niet terug zien wat er eerder fout ging. Ik zie dat er voor vandaag een afspraak met de KPN monteur is ingepland, hopelijk is het probleem snel verholpen.

Jeroen
Badge
Status update:
Gister heeft er een monteur van KPN gekeken naar het probleem. Hij is tot de conclusie gekomen dat de storing zit in de 'wijkcentrale', waarbij mijn zgn. poort op de kaart in de centrale defect is. Gister avond heeft hij de terugkoppeling gedaan richting Telfort, die de call verder zouden oppakken. Waarschijnlijk is het plaatsen van een nieuwe poort/kaart voldoende.

Ik wacht in alle spanning af wanneer ik door Telfort geinformeerd wordt over het daadwerkelijk oplossen van de storing.
De storingsmonteur van KPN vermoedde dat dit vanochtend het geval zou zijn, maar tot heden heb ik nog niks van ze vernomen. Laten we er maar vanuit gaan dat ze druk bezig zijn met de oplossing en mij vanmiddag bellen dat ze een nieuwe kaart/poort hebben geplaatst 😉
Badge
Zojuist ben ik thuis aangekomen en heb ik de modem gereset in de hoop dat er iets gerepareerd is, maar helaas...

Graag hoor ik daarom van Telfort wanneer de problemen zijn opgelost, dit is geen doen meer!
Badge
Ik heb toch maar even getracht de helpdesk te bellen, maar de wachtrij "van meer dan 20 minuten" vond ik iets teveel van het goede...
Badge
Telfort,

Graag contact zoeken met mij om aan te geven wanneer het probleem wordt opgelost. De oorzaak is inmiddels al duidelijk.
Badge +1
@tvereijken,

Ik zie dat het onderzoek bij KPN nog loopt, vandaag zet de monteur het onderzoek in de wijkcentrale voort. Zodra ik een terugkoppeling heb zal ik u verder informeren.

Jeroen
Badge
@Jeroen of collega

Wat is er de afgelopen dagen allemaal gebeurd dan? De monteur van KPN gaf dinsdag al aan dat het probleem kwam door een 'defect' in de poort/kaart van de wijkcentrale. Dit zou teruggekoppeld worden aan jullie, waarna jullie verdere stappen zouden gaan ondernemen. En nu blijkt het balletje dus weer (of nog steeds) bij KPN te liggen.

Het jammere is dat ik nergens pro-actief over geïnformeerd wordt. Wat gaat er gebeuren, wanneer is het opgelost, wie wacht op wie, etc.

Ik hoor graag wanneer het opgelost is. Anders moet ik misschien kijken of ik er via andere wegen wat meer druk achter kan zetten, dit is namelijk niet bepaald klantgericht..
Badge
Status update:
Sinds afgelopen donderdag avond had ik eindelijk weer internet, maar het kan natuurlijk niet in 1x goed gaan. In plaats van de bedoelde 30mbit krijg ik er slechts 20 binnen. Na telefonisch contact te hebben gehad met Telfort, werd ik niet veel wijzer... "Het ligt bij KPN".
Zucht...

Ook telefonisch heb ik doorgegeven dat ik uitermate telleurgesteld ben in de wijze waarop er (niet) gecommuniceerd wordt.
Het zou al iets minder erg zijn als je op de hoogte gehouden wordt van waar men mee bezig is, wat er gaande is, wat er loopt, waar men tegen aan loopt, etc. Dan krijg je als klant zijnde misschien iets meer begrip voor de situatie.
Maargoed, ik wacht tenslotte nog niet zo lang op (een normaal) werkend internet, dus wat zeur ik nou eigenlijk?

Vandaag is de storingsmonteur van KPN wederom langsgeweest en die is tot de conclusie gekomen dat het MAC adres van mijn modem, anders is dan het MAC adres dat bij Telfort geregistreerd staat. Het lijn ID, klopt wel, net als de overige gegevens. M.a.w. het lijkt dus op een administratie fout bij Telfort...

De storingmonteur gaf aan dat ik het beste direct maar even kon bellen om dit door te geven zodat het e.e.a. alvast in werking gesteld zou kunnen worden. Zijn update zou ong. een kwartier later binnen komen. Maarja, dit is een taak voor de tweede lijns van Telfort, de man die ik aan de lijn had kon dus niets voor mij betekenen, ik moest gewoon even geduld hebben en/of anders vanavond weer even kijken/bellen. Dus wederom zat men weer in een meewerkende modus...

Maargoed, laat ik het positief bekijken; de echte oorzaak is dus hoogst waarschijnlijk bekend. Hopen dat Telfort de oplossing z.s.m. kan gaan doorvoeren. Dan ga ik daarna is kijken wat de 'schade' is.
Badge
wederom KPN monteur aan de lijn gehad, die waarschijnlijk weer door Telfort is gestuurd om te kijken wat er aan de hand is...
Ook deze monteur heeft geconstateerd dat alles goed is...... en het dus het verkeerde MAC adres in de adminstratie kan zijn..

dus Telfort, wanneer gaan we het oplossen? En stuur nou niet weer KPN op pad...
Duur geintje begint dit te worden..
Badge
Joehoe ???
@tvereijken,
ik heb precies hetzelfde probleem mijn internet werkt bijna niet het is nog net genoeg internet voor mijn telefoon

Reageer