beantwoord

zeer slechte tot geen verbinding etage en zolder

• 14 augustus 2014
  • 6 reacties
  • 759 keer bekeken

Ik ben in het bezit van een P-2812HNU-F1 modem ,deze staat beneden in de meterkast . echter heb ik op de 1e etage en op zolder nauwelijks tot geen verbinding ( mobile , laptop , tablet maar heel belangrijk voor mijn zoon geen connectie met zijn PS3 ) ik heb een sitecom extender maar dat helpt ook niet .
wat kan ik doen om het signaal te verbeteren ??? ander modem ?? , extra sterkere router plaatsen .?? zijn er oplossingen en of suggesties
icon

Beste antwoord door bussie 15 augustus 2014, 09:41

Hoi,

wat je ook nog kan doen i.p.v. kabel trekken is powerplugs kopen (is signaal via het electriciteitsnet in je huis). Voordeel t.o.v kabel is plugs in wanddozen doen, router en pc / ps3 erop aansluiten en klaar!

Koop in dat geval echter wel minimaal 500mbits uitvoeringen (80mbits uitvoeringen kunnen te traag zijn). Ze zijn er ook met ingebouwde wifi, kan dus handig zijn mocht je op die etage ook nog wifi voor bijvoorbeeld je mobiel willen hebben.

Echter, resultaat van de snelheid is erg afhankelijk van staat van je meterkast en kabels ed in de muren.

Maak in dat geval duidelijk afspraak met de winkel waar je ze eventueel koopt, dat als de snelheid te laag / instabiel is dat je je geld terug kan krijgen.

Bij mij werken powerplugs perfect (ook met PS3), maar woon dan ook in een nieuwbouwhuis.

Bij een kennis van mij was de snelheid bedroevend, maar dat was dan ook een huis van 25 jaar oud.

Ben het echter met Enterprise eens het allerbeste is een kabel trekken, dus al je die mogelijkheid hebt verdient dat de voorkeur.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hoi sparta1888, welkom op het forum.

Ik denk dat je teveel verwacht van de wifiprestaties van een consumentenmodem.
Twee verdiepingen hoger door twee plafonds heen en wellicht wat muren, dan wordt het wifisignaal al een stuk minder.
De beste oplossing is nog altijd een kabel naar boven trekken.

Lees onderstaand topic eens voor adviezen en tips.

Oplossen trage of wegvallende draadloze verbinding (WiFi)

P.S. waar heb je de Sitecom extender geplaatst ten opzichte van de modem..?
beste enterprise , bedankt voor je snelle reactie
De extender staat op de 1e etage
Reputatie 8
Badge +10

Oke.
Heb je de link die ik gaf al goed gelezen..?

zijn er oplossingen en of suggesties

Tja, wifi is een zorgenkindje, zéker over grotere afstanden.
Mijn oplossing zou toch echt een kabel naar boven zijn en die aansluiten.

Oke.
Heb je de link die ik gaf al goed gelezen..?

zijn er oplossingen en of suggesties

Tja, wifi is een zorgenkindje, zéker over grotere afstanden.

ga ik overwegen ...thanks !
Mijn oplossing zou toch echt een kabel naar boven zijn en die aansluiten.
Reputatie 8
Badge +10

ga ik overwegen ...thanks !

Graag gedaan.
Het forum staat vol met vragen zoals die van jou en er is in de meeste gevallen gewoon geen sluitende oplossing voorhanden.
Lapmiddelen zijn er genoeg zoals extra wifirouters, accesspoints en extenders maar als je twee verdiepingen hoger vollop wil kunnen gamen op een PS3 dan schieten deze oplossingen ook tekort.
Voor probleemloos gamen heb je gewoon een bekabelde aansluiting nodig naar mijn mening.
Badge +1
Hoi,

wat je ook nog kan doen i.p.v. kabel trekken is powerplugs kopen (is signaal via het electriciteitsnet in je huis). Voordeel t.o.v kabel is plugs in wanddozen doen, router en pc / ps3 erop aansluiten en klaar!

Koop in dat geval echter wel minimaal 500mbits uitvoeringen (80mbits uitvoeringen kunnen te traag zijn). Ze zijn er ook met ingebouwde wifi, kan dus handig zijn mocht je op die etage ook nog wifi voor bijvoorbeeld je mobiel willen hebben.

Echter, resultaat van de snelheid is erg afhankelijk van staat van je meterkast en kabels ed in de muren.

Maak in dat geval duidelijk afspraak met de winkel waar je ze eventueel koopt, dat als de snelheid te laag / instabiel is dat je je geld terug kan krijgen.

Bij mij werken powerplugs perfect (ook met PS3), maar woon dan ook in een nieuwbouwhuis.

Bij een kennis van mij was de snelheid bedroevend, maar dat was dan ook een huis van 25 jaar oud.

Ben het echter met Enterprise eens het allerbeste is een kabel trekken, dus al je die mogelijkheid hebt verdient dat de voorkeur.

Reageer