beantwoord

Zeer slecht internet

• 1 augustus 2019
  • 28 reacties
  • 428 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal. Sinds een maand of 6 Heb ik een ander modem ontvangen. De internet snelheid is zo traag dat wij niet eens fatsoenlijk tv kunnen kijken omdat deze dan hapert. En da tr is niet alleen bij slecht weer! Wat zouden wij kunnen doen om deze een beetje op te krikken? Of is er een mogelijkheid dat er een montuur kan komen kijken?
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 14 augustus 2019, 15:19

Hallo @Sjoerdcools. We hebben elkaar zojuist even telefonisch gesproken om een afspraak in te plannen met een storingsmonteur. Laat je het hier weten als de monteur is geweest? Ik ben benieuwd hoe het monteursbezoek verloopt.
Bekijk reactie

28 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Bonding hebben wij inderdaad niet, dus die waarde kunnen we links laten liggen. De 23 Mbit/s is waar we ons op kunnen richten, dat is nog wel wat hoger dan wat je via de bekabelde verbinding haalt. Ik heb de verbinding ook nagekeken, de modem ontvangt nu bijna 15 Mbit/s. Daar zit ook nog een verschil dus, daarom ben ik net als jimny benieuwd naar het IS/RA-punt en wat er gebeurt als je de kabel tussen daar en de Experia Box vervangt. Ik hoor het graag van je @Sjoerdcools.
Reputatie 1
Ok ga ik vanmiddag naar kijken
Reputatie 1
Sorry mensen had gister geen tijd meer. Heb een foto gemaakt van mn isra punt. De kabel is de eerste keer ook recht vervangen. Ik denk niet dat het daar aan zou liggen. Het is da punt lig nu op de grond maar zit normaal aan de muur.

Reputatie 8
En waar komt de grijs met verf gemorste kabel vandaan, links-boven naar dat open aansluitdoosje? Die leidt wellicht naar het KPN hoofd aansluitpunt.
Kun je daar ook eens een foto van maken?

En hoe lang is dat grijze kabeltje?
Reputatie 1
Hier gaat het kabeltje naar toe. En het grijze kabeltje is ongeveer 1 tot 1.5 meter.

Reputatie 8
Zeer grote kans dat zo'n "lasdop" teveel vervuild / gecorrodeerd is, waardoor een te instabiele internetverbinding. Zie ook de info < HIER > en vervolgreacties.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Sjoerdcools. Ik neem het even over van Jasper. Heb je nog de mogelijkheid gehad om de situatie te verbeteren aan de hand van het topic waar @Babylonia naar verwijst en de tip van Jasper? Ik ben benieuwd of je verbetering merkt.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Sjoerdcools, voordat ik kan zeggen of een monteur kan komen is het eerst belangrijk dat ik weet wat de situatie precies is. Anders weet een monteur mogelijk niet wat hij precies komt doen en is er een kans dat hij kosten in rekening brengt. Als we dat kunnen voorkomen is het natuurlijk beter.
Je geeft aan dat de verbinding langzaam is, hoe langzaam is langzaam precies? Wat haal je als je een speedtest doet? En is dit via een bekabelde verbinding of nog via WiFi zoals in je vorige topic die GJC noemde?
Reputatie 8
Badge +11
De tweede foto is het hoofdaansluitpunt (het IS/RA-punt) inderdaad, vanaf daar loopt er dus een kabel van 1-1,5 meter naar het punt waar de stekker in zit en vanaf daar nog ongeveer zo'n afstand?
In het punt met de stekker zie ik ook veel dierenharen, die kunnen mogelijk ook tussen het contact komen en dat beïnvloeden. Als je die weghaalt maakt dat verschil?
Reputatie 1
Ik heb de speedtest weer een keertje gedaan dan kom ik bekabeld op 11.4 en wifi 9.6😢. Da's toch een beetje teleur stellend langzaam als ze op ons adres 50 mbit aanbieden
Reputatie 8
Badge +7
Ik heb de speedtest weer een keertje gedaan dan kom ik bekabeld op 11.4 en wifi 9.6😢. Da's toch een beetje teleur stellend langzaam als ze op ons adres 50 mbit aanbieden
Hallo @Sjoerdcools , de internetsnelheden waar bij xDSL mee geadverteerd wordt zijn snelheden maximaal haalbaar TOT, dat houdt concreet in, hoe verder je van de centrale woont hoe langzamer de snelheid wordt. Zelf heb ik ook een 50Mbps-abo maar haal in de praktijk bekabeld ongeveer 15Mbps.
Je zou via onderstaande link eens kunnen kijken wat er op jouw adres haalbaar is:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Geef hier je postcode/huisnummer in en je kunt precies zien wat haalbaar is en of er binnen 2 maanden updates in jouw wijk te verwachten zijn.
Succes
Reputatie 1
Er staat bonded koper dsl 46 mbit en koper dsl 23 mbit. Dus dat is zeker hoger dan wat wij nu hebben
Reputatie 1
Heb alles netjes gemaakt. Van het isra punt tot de telefoonaansluiting is de afstand 15 cm. Van daar tot aan de modem 1 tot 1.5 meter. Het isra punt durf ik eigenlijk niet open te maken. Dus of er foto Zie is weet ik niet. Wat nu te doen?
Reputatie 8
Badge +17
Wil je een foto plaatsen van het IS/RA punt en waar zit dit punt in de meterkast of elders, ook wordt in dit soort gevallen vaak geadviseerd om de aansluitkabel te vernieuwen
Reputatie 8
Het ISRA-punt mag je officieel ook helemaal niet openmaken.
Dat is verantwoordelijkheid KPN.

Heb je met het "netjes maken" nu nog steeds een slechte verbinding?
Indien ja, zou Telfort een KPN monteur kunnen aansturen voor vervanging van het ISRA-punt,
en verdere controle in het achterliggende netwerk om te kijken hoe de problemen op te lossen.
Reputatie 1
Ik heb net een speedtest gedaan en die komt nog maar op 13 uit. Dus nog steeds niet optimaal.
Reputatie 8
En wat zou de snelheid "officieel" ongeveer moeten zijn? (In jou geval ter referentie misschien ook eens de gegevens bekijken van huisnummers van je buren):

Controle in bijgevoegde link:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Reputatie 8
Badge +7
Er staat bonded koper dsl 46 mbit en koper dsl 23 mbit. Dus dat is zeker hoger dan wat wij nu hebben
Hallo @Sjoerdcools , bonded koper levert Telfort niet, eventueel alleen KPN en xs4all.
Als je inlogt in je modem kun je bij status ook zien wat er aan snelheid beschikbaar is en wat er binnenkomt op je modem.
Reputatie 1
Bij mij is het 23 mbit en bij de buren 24 mbit
Reputatie 8
Toch maar het advies, dat Telfort een KPN monteur aanstuurt om die oude lasdop te vervangen. Dat zou IMO bij dat soort oude onderdelen als een lasdop "standaard" moeten zijn om die te vervangen bij slechte verbindingen.
Reputatie 1
Sorry helemaal vergeten terug te reageren. Het internet is wel verbeterd. Soms is de verbinding 21mb maar andere keren tussen de 11 en 13. En het is vaker 11 dan 21 mb. Dus het is heel erg wisselend.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Sjoerdcools. We hebben elkaar zojuist even telefonisch gesproken om een afspraak in te plannen met een storingsmonteur. Laat je het hier weten als de monteur is geweest? Ik ben benieuwd hoe het monteursbezoek verloopt.
Reputatie 7
Badge +9
Ik meet bekabeld op mn ps4. En wifi op mn telefoon. Had voornamelijk draadloos gemeten. Is makkelijk via de app. Als de tv niet aan staat kom ik nu ook op 21mbs.
Oké, duidelijk! Wat @Kees-Jan zegt klopt: je kunt de snelheid het beste meten met een PC of laptop die je bekabeld aansluit op je modem. Belangrijk is dan ook om andere apparaten die gebruikmaken van internet uit te zetten. Dan krijg je de meest betrouwbare resultaten. Als je dan wel rond de 23 Mb/s downloadsnelheid meet, krijg je de snelheid in huis die haalbaar is op jouw adres. Bij WiFi treedt er altijd snelheidsverlies op, omdat het signaal door de lucht moet en daarbij wordt beïnvloed door verschillende omgevingsfactoren.
Reputatie 8
Badge +11
Was je vorige modem een ZyXEL en nu een Experiabox? De ZyXEL was wat minder kritisch over de verbinding tussen ISRA-punt en modem.
Hoe lang is dat kabeltje en is het rond of plat?
Als ik je voorgaande topic lees is je snelheid niet geweldig, maar het zou voldoende moeten zijn voor TV-ontvangst. Voorwaarde is natuurlijk wel dat verbinding optimaal is.
https://forum.telfort.nl/wifi-269/wifi-problemen-81334#post675940
Reputatie 7
Badge +9
Geen enkel probleem, @Sjoerdcools. Fijn dat je verbetering merkt. Als ik nu je verbinding doormeet zie ik dat er 23 Mb/s downloadsnelheid binnenkomt bij je modem. Dat is de snelheid die je bekabeld zou moeten halen. Verder zie ik ook geen verbrekingen terug, dus dat is mooi. Hoe meet je die snelheden precies? Draadloos of bekabeld? En op wat voor apparaat?

Reageer