beantwoord

Zeer slecht internet

• 1 augustus 2019
  • 28 reacties
  • 434 keer bekeken

Toon het eerste bericht

28 reacties

Reputatie 1
Ik meet bekabeld op mn ps4. En wifi op mn telefoon. Had voornamelijk draadloos gemeten. Is makkelijk via de app. Als de tv niet aan staat kom ik nu ook op 21mbs.
Reputatie 8
Badge +10
Op de PS4 wordt de snelheid gemeten naar het PSN netwerk en dat is geen stabiele factor om een betrouwbare snelheidsmeting te doen.

Met een pc of laptop via UTP (via de gele kabel) kan je het beste de snelheid van je aansluiting meten.

Het feit dat @Natasja - Telfort ziet dat er op jouw aansluiting 23Mbps binnenkomt zegt eigenlijk al genoeg.
De rest is jouw verantwoording...
Reputatie 7
Badge +9
Ik meet bekabeld op mn ps4. En wifi op mn telefoon. Had voornamelijk draadloos gemeten. Is makkelijk via de app. Als de tv niet aan staat kom ik nu ook op 21mbs.
Oké, duidelijk! Wat @Kees-Jan zegt klopt: je kunt de snelheid het beste meten met een PC of laptop die je bekabeld aansluit op je modem. Belangrijk is dan ook om andere apparaten die gebruikmaken van internet uit te zetten. Dan krijg je de meest betrouwbare resultaten. Als je dan wel rond de 23 Mb/s downloadsnelheid meet, krijg je de snelheid in huis die haalbaar is op jouw adres. Bij WiFi treedt er altijd snelheidsverlies op, omdat het signaal door de lucht moet en daarbij wordt beïnvloed door verschillende omgevingsfactoren.

Reageer