beantwoord

Zeer ontevreden over telfort glasvezel

• 14 oktober 2013
  • 7 reacties
  • 1973 keer bekeken

Badge
Sinds eind augustus zijn wij nu in contact met de telfort klantenservice om te zorgen dat Telfort gaat leveren wat contractueel is overeengekomen.
Vorige week is er een monteur langsgeweest die concludeerde dat het niet aan het modem ligt, maar dat het binnenkomende signaal al krakkemikkig is.
Ofwel, zoals ikzelf reeds vermoedde, gaat er ergens iets mis tussen de patchkast in de wijk en de meterkast.
Hij zou de storing melden bij het desbetreffende loket en wij zouden spoedig vernemen hoe nu verder.
Daarna bleef het doodstil.
We zijn inmiddels 1,5 week verder en hebben nog steeds niets gehoord....

Samenvattend kan ik nu stellen dat het internet in de binnenlanden van Indonesie sneller is dan glasvezel bij mij thuis in Amsterdam, tv heb ik al weken niet meer kunnen kijken en de trage afhandeling bij Telfort drijft me tot wanhoop.

GAARNE DEZE WEEK EEN OPLOSSING!
Daarnaast graag terugstorting van de betaalde aansluit- en abonnementskosten.

Anders ga ik dit ook melden bij Tros Radar en de Consumentenbond en zou ik het zeer waarderen wanneer Telfort ondersteuning biedt bij het overstappen naar een andere provider die wel kan leveren wat wordt beloofd...

Ik kijk uit naar de reactie.
Vol verwachting klopt mijn hart...
icon

Beste antwoord door Peer1 26 november 2013, 14:39

@peterpan,

Fijn dat je een aantal tests hebt uitgevoerd. Wat mij opvalt is dat het signaal via de extender niet goed loopt. WiFi is gevoelig voor verstoringen. Als er bij jou in de buurt meerdere WiFi-netwerken zitten kan dit zorgen voor een lagere snelheid als deze op het zelfde kanaal zijn ingesteld. Je kunt de WiFi-kanalen in de buurt bekijken via INSSIDER.

Vervolgens dien je in te loggen op je router om het kanaal aan te passen.

• Open je internet browser, tik in de adresbalk http://192.168.0.1 en druk op Enter
  • Log in met gebruikersnaam: admin.
  • Zie voor het wachtwoord de sticker op je router
  • Als je bent ingelogd klik je op ‘Wireless Settings’ en kies vervolgens voor ‘Basic’
  • Verander Channel naar een ander kanaal en druk op Apply

Letop: mocht jouw extender geen goed signaal binnenkrijgen zal hij deze ook niet goed zetten. Dit resulteert in lagere snelheden. Vaak helpt het dan om de extender dichterbij de router te plaatsen.

Heb ik je hiermee voldoende geholpen?

Peer
Bekijk reactie

7 reacties

Badge +1
@Nathalie08,

Jouw vraag is ondergebracht bij mijn collega’s. Zij gaan aan de slag met jouw verzoek en berichten jou zo spoedig mogelijk opnieuw.

Lotte
Reputatie 1
Ik heb ook het idee dat mijn glasvezel niet doet wat de belofte was. Nu moet ik bekennen dat ik het tot nu alleen nog draadloos ( wifi ) gebruik. Maar deze is bij regelmaat traag of valt zelfs even weg. Ook al zo een repeater geplaatst omdat ik in eerste instantie de fout bij mijzelf zocht. Helaas zonder resultaat. Traagheid en uitvallen blijft.  Hier had ik voorheen met het koperdraadje nooit last van ( ook telfort ).
Badge
@peterpan

Je geeft aan eigenlijk een onstabiel netwerk te hebben. Graag zou ik samen met jou uitzoeken waar dit probleem vandaan komt.
Zou je onderstaand stappen plan willen uitvoeren?
  • Herstart het glasvezel modem
  • Computer direct op het glasvezelmodem aansluiten (zonder router)
  • Mocht je interactieve televisie hebben, koppel deze dan los van het modem
  • Zorg dat een eventuele Wi-Fi verbinding op de computer uit staat
  • Schakel alle software die van invloed op de netwerkverbinding / internetverbinding is uit. Denk hierbij aan antivirus scanners, firewalls, download software, messengers etc.
  • Doe een speedtest via http://speedtest.telfortglasvezel.nl & http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html
  • Graag even de snelheid noteren en terug koppelen in een bericht.
Mocht de snelheid & stabiliteit direct op het modem wel goed zijn, vraag ik je nogmaals het stappenplan te doorlopen maar dan met de router aangesloten. Graag zie ik de resultaten terug in dit topic.

Peer
Reputatie 1
Beste Peer, 

Heeft een tijdje geduurd maar er was even meer in het leven dan een droevige glasvezel / wifi verbinding :-)

Ik heb de test uitgevoerd:

Resultaten die ik verkregen heb volgens de eerste link die je gaf:

DRAADLOOS:
download 0.90 mbps
upload 1.52 mbps

BEDRAAD VIA EXTENDER VIA WANDCONTACTDOOS:
download 8.84 mbps
upload 3.50 mbps

Via de tweede link die je opgegeven had:

DRAADLOOS SERVER 1:
download 1 
upload 2

DRAADLOOS SERVER 2:
download 1
upload 2

BEDRAAD VIA EXTENDER VIA WANDCONTACTDOOS

server 1 
download 17
upload 9

server 2
download 8
upload 4

Buiten de lage snelheid is de ergenis van de golvende beweging wel / niet wifi nog veel storender. Om maar niet te spreken over de klagende vrouw over een lankabel dwars door de huiskamer.

@peterpan

Je geeft aan eigenlijk een onstabiel netwerk te hebben. Graag zou ik samen met jou uitzoeken waar dit probleem vandaan komt.
Zou je onderstaand stappen plan willen uitvoeren?
  • Herstart het glasvezel modem
  • Computer direct op het glasvezelmodem aansluiten (zonder router)
  • Mocht je interactieve televisie hebben, koppel deze dan los van het modem
  • Zorg dat een eventuele Wi-Fi verbinding op de computer uit staat
  • Schakel alle software die van invloed op de netwerkverbinding / internetverbinding is uit. Denk hierbij aan antivirus scanners, firewalls, download software, messengers etc.
  • Doe een speedtest via http://speedtest.telfortglasvezel.nl & http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html
  • Graag even de snelheid noteren en terug koppelen in een bericht.
Mocht de snelheid & stabiliteit direct op het modem wel goed zijn, vraag ik je nogmaals het stappenplan te doorlopen maar dan met de router aangesloten. Graag zie ik de resultaten terug in dit topic.

Peer
Reputatie 1
Nog even een extra testje gedaan:

Bekabeld via de extender op de wandcontactdoos:
download 17,96
upload 7,81

Bekabeld rechtstreeks op de router:
download 42,97
upload 39,89

Ondanks de snelheid rechtstreeks op het modem al bij lange na niet is wat wordt beloofd kan ik daar goed mee leven. Echter wat er via de wifi gehaald wordt is bedroevend (als het al werkt). Zijn die Sitecom routers en extenders zo slecht ??? Of is dit tekort door de bocht?
Reputatie 1
Vanochtend in ieder geval even de firmware update gedaan van de router ( kon niets vinden op het forum of dit een slimme zet zou zijn ).

Nu even een paar keer de speedtest gedaan.

Resultaat: ( via de sitecom extender wifi )
Download varieerd tussen de 4 en 10 mbps
Upload varieerd tussen de 6 en 11 mbps

Wat mag ik eigenlijk als goed verwachten voor wifi ?
Badge
@peterpan,

Fijn dat je een aantal tests hebt uitgevoerd. Wat mij opvalt is dat het signaal via de extender niet goed loopt. WiFi is gevoelig voor verstoringen. Als er bij jou in de buurt meerdere WiFi-netwerken zitten kan dit zorgen voor een lagere snelheid als deze op het zelfde kanaal zijn ingesteld. Je kunt de WiFi-kanalen in de buurt bekijken via INSSIDER.
Vervolgens dien je in te loggen op je router om het kanaal aan te passen.
  • Open je internet browser, tik in de adresbalk http://192.168.0.1 en druk op Enter
  • Log in met gebruikersnaam: admin.
  • Zie voor het wachtwoord de sticker op je router
  • Als je bent ingelogd klik je op ‘Wireless Settings’ en kies vervolgens voor ‘Basic’
  • Verander Channel naar een ander kanaal en druk op Apply

Letop: mocht jouw extender geen goed signaal binnenkrijgen zal hij deze ook niet goed zetten. Dit resulteert in lagere snelheden. Vaak helpt het dan om de extender dichterbij de router te plaatsen.
Heb ik je hiermee voldoende geholpen?

Peer

Reageer