Vorige week is er een monteur langsgeweest die concludeerde dat het niet aan het modem ligt, maar dat het binnenkomende signaal al krakkemikkig is.
Ofwel, zoals ikzelf reeds vermoedde, gaat er ergens iets mis tussen de patchkast in de wijk en de meterkast.
Hij zou de storing melden bij het desbetreffende loket en wij zouden spoedig vernemen hoe nu verder.
Daarna bleef het doodstil.
We zijn inmiddels 1,5 week verder en hebben nog steeds niets gehoord....
Samenvattend kan ik nu stellen dat het internet in de binnenlanden van Indonesie sneller is dan glasvezel bij mij thuis in Amsterdam, tv heb ik al weken niet meer kunnen kijken en de trage afhandeling bij Telfort drijft me tot wanhoop.
GAARNE DEZE WEEK EEN OPLOSSING!
Daarnaast graag terugstorting van de betaalde aansluit- en abonnementskosten.
Anders ga ik dit ook melden bij Tros Radar en de Consumentenbond en zou ik het zeer waarderen wanneer Telfort ondersteuning biedt bij het overstappen naar een andere provider die wel kan leveren wat wordt beloofd...
Ik kijk uit naar de reactie.
Vol verwachting klopt mijn hart...
Beste antwoord door Peer1
Fijn dat je een aantal tests hebt uitgevoerd. Wat mij opvalt is dat het signaal via de extender niet goed loopt. WiFi is gevoelig voor verstoringen. Als er bij jou in de buurt meerdere WiFi-netwerken zitten kan dit zorgen voor een lagere snelheid als deze op het zelfde kanaal zijn ingesteld. Je kunt de WiFi-kanalen in de buurt bekijken via INSSIDER.
Vervolgens dien je in te loggen op je router om het kanaal aan te passen.
- Open je internet browser, tik in de adresbalk http://192.168.0.1 en druk op Enter
- Log in met gebruikersnaam: admin.
- Zie voor het wachtwoord de sticker op je router
- Als je bent ingelogd klik je op ‘Wireless Settings’ en kies vervolgens voor ‘Basic’
- Verander Channel naar een ander kanaal en druk op Apply
Letop: mocht jouw extender geen goed signaal binnenkrijgen zal hij deze ook niet goed zetten. Dit resulteert in lagere snelheden. Vaak helpt het dan om de extender dichterbij de router te plaatsen.
Heb ik je hiermee voldoende geholpen?
Peer