vraag

Zeer lage internetsnelheid in de avonduren

• 25 april 2014
  • 88 reacties
  • 6644 keer bekeken

Toon het eerste bericht

88 reacties

Ik heb 12 augustus contact gehad met iemand die meegedeeld heeft dat KPN niks meer kan doen aan de huidige lijn. Hetgene wat zij leveren zou gewoon goed moeten zijn. Verder geeft telfort de optie om te helpen bij een eventuele overstap naar een andere provider, aangezien er geen directe oplossing voor het probleem beschikbaar is.

Vanaf morgen kijk ik of het netwerk stabieler is, want dan ben ik weer in Delft. Het lijkt er dus niet op dat KPN of Telfort het probleem kunnen verhelpen.
Reputatie 1
Tot vandaag heb ik weinig problemen gehad sinds de laatste keer dat ik hier op het forum ben geweest. Helaas lijkt de zomervakantie voorbij en heb ik dezelfde problemen weer als voorheen.
Waar ik bang voor was lijkt te kloppen. Mensen zijn weer terug van vakantie en gaan weer massaal de tv aan zetten rond 20:30

Telfort heeft het dus helaas nog steeds niet opgelost.

Dit is wat ik tot nu toe vandaag heb gelogd.

Reputatie 8
Badge +16

Dit is wat ik tot nu toe vandaag heb gelogd.

Ik ben geen helderziende en in grafieken ben ik helemaal geen ster, tenzij het de beurskoers is...🆒
Kan je mij verklaren wat de waardes betekenen?
Reputatie 1
[quote=Tuut-Tuut]

tuut-tuut,
Dit zijn grafieken van pingtijden naar een server van telfort in de loop van de dag. Dit heb ik op dit forum al een aantal keer gedaan.
Zo is te zien dat de pingtijden van rond de 30 ms omhoog gaan vanaf 20:30 uur naar waarden die continu hoog zijn.
Reputatie 8
Badge +16
[quote=Ruud_79]

tuut-tuut,
Dit zijn grafieken van pingtijden in de loop van de dag. Dit heb ik op dit forum al een aantal keer gedaan.
Zo is te zien dat de pingtijden van rond de 30 ms omhoog gaan vanaf 20:30 uur naar waarden die continu hoog zijn.

Bij het verder teruglezen van je berichten begrijp ik de grafiek en wat je duidelijk maakt.
Zeker gezien de duidelijkheid is dit zeker voor Webcare een goed aanknopingspunt wat ze door kunnen zetten richting de netwerktechneutem
Ik heb ook weer recentelijk de hoge latency te pakken. Dan ligt het dus echt aan de niet-vakantie periodes.
Ik heb ook last van hoge latency en lage download snelheden. Ik haal 5 mbit van de 50mbit.
Ik kom ook weer melden dat ik hier last van heb. Trage downloadsnelheid tijdens de avond (nu) en hoge latency
Reputatie 1
Het is mij opgevallen dat vanaf 5 september, de verbinding een stuk stabieler is dan daarvoor. Geen rare latency tijden of onderbrekingen. Lijkt er dus op dat telfort eindelijk een oplossing heeft gevonden.

Wel zou ik (en ik denk ook meerdere mensen) graag willen weten wat nu het probleem was. Heeft KPN zijn netwerk capaciteit verbeterd? Is er een software update geweest waar over gesproken werd in dit forum?

Al met al zou ik dus nu wel antwoorden willen hebben van telfort. Hierin heeft telfort naar mijn idee gefaald in de afgelopen periode.
Reputatie 8
Badge +2
@Ruud_79,

Excuus voor deze wat late reactie.

Er is bij ons niets bekend over een wijziging/upgrade in het KPN netwerk die dit probleem zou hebben weggenomen.
Ook weet ik niet of het probleem daadwerkelijk verholpen is. Is het geen kwestie van: "één zwaluw maakt nog geen zomer" ?

Ik lees je reactie graag.

Michael
Reputatie 1
@Michael

Zo te merken aan de anderen die geen reactie achterlaten, denk ik dus dat er bij meerdere mensen de problemen zijn verholpen.
Helaas kan ik dat niet bevestigen.

Ruud
Ik heb ook al een lange tijd geen problemen meer ondervonden.
Reputatie 8
Badge +2
@Ruud_79,

We krijgen inderdaad meerdere signalen van klanten met vergelijkbare problemen. Om het incident kracht bij te zetten wil ik een ieder vragen nogmaals zijn/haar bevindingen te delen zodat ik dit kan aanmelden bij ons grote Groene moederbedrijf. Voor jou ga ik nu een incident aanmelden. Als je jouw 06-nummer kenbaar maakt in een privébericht zet ik het gelijk voor jou in gang.

Michael

Reageer