vraag

YouTube hapert op computer

• 19 juli 2019
  • 13 reacties
  • 217 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds begin juli hebben wij geen analoge tv meer en is alles in huis hier interactief dus met een Experiabox.
Helaas merken we dat Youtube hapert op de computer.
De video's lopen niet synchroom met het geluid en het beeld stokt zo nu en dan.
Wat kunnen we hieraan doen ?

13 reacties

Reputatie 1
Daar kunnen veel oorzaken aan ten grondslag liggen. Het kan aan instellingen van YouTube liggen, aan pc instellingen, aan wifi instellingen, aan de experiabox, de netwerkkabels in huis, modem, of extern.
Is de pc met een kabel verbonden met uw experiabox of via wifi?

Met wifi, gaat het beter als u de pc dichterbij de experiabox zet?

Is de pc via wifi op het 2.4 of 5.0 ghz frequentie

Welke internetsnelheid meet u (met speedtest.net kunt u dat bijvoorbeeld meten)?
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Boompje01, ik begrijp dat je veel last hebt van haperingen wanneer je YouTube gebruikt. Dat kijkt natuurlijk niet prettig. We zoeken hier graag met je mee naar de oplossing!

Ik sluit me helemaal aan bij @ri263898. Het kan veel verschillende oorzaken hebben. Werken andere websites wel goed? Als je ons antwoord op de hierboven gestelde vragen geeft, komen we een stuk dichter bij de oplossing 🙂 Laat je het ons weten?
Reputatie 1
Badge
Hoi @ri263898 en @Alexandra - Telfort
Het was eerder niet zo,dit is pas sinds de verandering van het kastje.
Afgezien van de afsluiting van de oude en aansluiting van de nieuwe is er niks veranderd.
Pc (Imac) heeft gewoon dezelfde instellingen als daar voorheen,is op WiFi.
Ik kan niet bij de experiabox zitten,die is opgehangen in de meterkast hahahaha...
Qua instellingen heb ik niks veranderd,dus geen idee wat je bedoelt qua frequentie @ri263898 ,sorr
Reputatie 1
Badge

Reputatie 1
Beste @Boompje01 wat voor snelheid/abonnement heb je? 50/50 mbps?? Als dat zo is, dan zou gezien je meting er geen problemen zijn met je aansluiting en wifi.

Je zou het dan wellicht moeten zoeken in de instellingen op je iMac. In welke browser kijk je YouTube?

En hapert het ook als je hetzelfde filmpje bekijkt op een andere pc of telefoon?
Reputatie 1
Badge
@ri263898 onze snelheid is inderdaad 50Mbit / 5Mbit.
Ik kijk altijd met Safari maar heb er ook Firefox erop staan..misschien eens daarmee YouTube kijken..
Op de telefoon en tv is You Tube geen probleem..
Reputatie 1
Dan zou je nu kunnen stellen dat het "probleem" in de Mac zit. Als je een filmpje van YouTube in een andere browser goed kunt afspelen (je zou Chrome eens kunnen proberen), dan zit het probleem waarschijnlijk bij een instelling in safari.
Reputatie 8
Badge +9
@Boompje01 Die snelheid ziet er inderdaad prima uit. Ook goed om te weten dat het op andere apparaten goed gaat, dat geeft toch aan dat er op de Mac iets niet helemaal lekker gaat. Heb je de tip van ri263898 al kunnen proberen, en getest of een andere browser zoals Google Chrome het beter doet? Het kan ook helpen om de huidige internetbrowsers even op te schonen, zoals het verwijderen van tijdelijke internetbestanden, cookies en geschiedenis.

Laat je weten of het is gelukt?
Reputatie 1
Badge
Hoi @Alexandra - Telfort en @ri263898 ,helaas is het ook bij Firefox en Google Chrome op de Imac zo.
De geschiedenis etc heb ik inmiddels ook gewist.
Reputatie 1
Badge
Nogmaals Google Chrome geprobeerd,You tube haperde in het begin wel en liep niet synchroom maar het lijkt nu na een paar minuten wel te kloppen.
Ik wacht de hele vlog even af..
Reputatie 8
Badge +9
@Boompje01 Het klinkt positief dat het later beter ging 🙂 Hoe is het verder gegaan? Het kan ook nog goed zijn om de computer grondig te laten scannen door een antivirusprogramma, als er langzamerhand veel 'troep' op een computer staat, kan deze er trager van worden.
Reputatie 1
Badge
Hoi Alexandra,
Ik heb elke dag een virusscanner lopen op mijn Imac.
Gisterenavond keken mijn dochter en ik IDTV op de laptop die op Windows 10 draait (mijn opnames) en helaas stotterde ook het opgenomen programma.
Ik heb op mijn Mac trouwens 3 browsers,de Safari,Mozilla Firefox en Google Chrome en alle 3 hebben een hapert en niet synchroom beeld op You tube.
Dit is sinds het nieuwe kastje (experia box)
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Boompje01, je merkt het dus ook op de laptop, het speelt dus niet alleen op de Mac, toch? Ik heb je verbinding voor de zekerheid nog nagekeken. Tussen ons netwerk en het modem gaat alles goed. Je gebruikt alle apparatuur draadloos, toch?

WiFi is een draadloze verbinding en hierdoor gemakkelijk te beïnvloeden door andere signalen en storingsbronnen. Daarom kan het even zoeken zijn naar de juiste oplossing. Elke draadloze verbinding staat op een bepaalde frequentie, oftwel kanaal. Als heel veel draadloze verbindingen op hetzelfde kanaal zitten, kunnen ze elkaar in de weg zitten. Ik raad je daarom aan om onze handige WiFi check te doen, deze helpt je ook met nakijken op welk kanaal je nu zit en welke het beste werkt voor jouw omgeving.

Laat je weten of het is gelukt?

Reageer