beantwoord

x aantal dagen zonder internet na verhuizing

  • 9 april 2020
  • 8 reacties
  • 163 keer bekeken

Reputatie 1

Beste Telfort,

Het schijnt nogal veel moeite te kosten om een verhuizing in  werking te zetten..

1e Contact - half maart

- half maar contact opgenomen met servicedesk omdat ik mijn verhuizing niet online kan doorgeven ("oeps fout" melding, neem contact op met de servicdesk)

- verhuizing  per 1 april, alsnog doorgegeven echter was dit niet mogelijk omdat er nog een glasvezel upgrade on hold stond ( glasvezel is nooit opgeleverd), zou geregeld worden

2e contact - week later

- geen verhuis bevestiging, dus voor de zekerheid nog maar bellen,  bestelling was er nog niet ui en men zou het nogmaals regelen, 1 april was geen probleem

3e X contact - paar dagen later

- bestelling was er nog steeds niet eruIt, men zou de manager contacten om de bestelling eruit te halen, 1 april nog steeds mogelijk

4e Keer contact 28 april

- nog steeds was de bestelling er niet uit, dit keer zou goed zijn, 1 april was niet meer haalbaar kan een paar dagen later worden

5e keer contact 2 april - verhuis bevestiging + telefoontje van de back office

- 8 april wordt de uiterste verhuisdatum maar dit is een automatische process dus kan eerder worden

9e Keer contact - 8 april 

- geen internet op het nieuwe adres

- gebeld wederom naar de servicedesk, ja kan nog 48 uur duren voordat we iets gaan doen

10e keer contact

- wederom gebeld en weer geen inzicht, wanneer ik wordt aangesloten. De lijn op mijn oude adres is nog steeds actief en dus geen internet op mijn nieuwe adres waar ik momenteel al 9 dagen woon

 

Beste Telfort, 

Half maart al geprobeerd om op tijd een verhuizing door te geven. Tot op heden geen internet op het nieuwe adres. Het 9 april, we zijn al sinds 1 april over en dus al geruim een week geen internet en tv. Morgen gaan we het weekend en en wordt dit het tweede weekend zonder internet. Wat is zeer vervelend vindt en waar ik ook erg in teleurgesteld ben is het feit dat men bij de servicedesk geen actuele status kan geven over mijn verhuizing. 

 

Met vriendelijke groet

Thuiswerker + 4 kinderen die Wi-Fi nodig hebben.

 

icon

Beste antwoord door Jeremym 15 april 2020, 13:13

** UPDATE **

Net een SMS gekregen dat de verhuizing geactiveerd is. Echter nog geen link, even wandcontactdoos de kabels uitgemeten. Rood + blauwe paar vervangen door oranje + wit en we hebben verbinding. Het is gelukt en nog voor de 16e. Noodpakket zal ik morgen terugsturen en bedankt maar weer.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 1

Hi Martin,

Blij dat het voor jou goed is afgelopen, echter zit ik nu in dezelfde ellende alleen dan sta ik pas op het begin van de ellende.

1e Contact - half maart

- half maar contact opgenomen met servicedesk omdat ik mijn verhuizing niet online kan doorgeven ("oeps fout" melding, neem contact op met de servicdesk)

- verhuizing  per 1 april, alsnog doorgegeven echter was dit niet mogelijk omdat er nog een glasvezel upgrade on hold stond ( glasvezel is nooit opgeleverd), zou geregeld worden

2e contact - week later

- geen verhuis bevestiging, dus voor de zekerheid nog maar bellen,  bestelling was er nog niet ui en men zou het nogmaals regelen, 1 april was geen probleem

3e X contact - paar dagen later

- bestelling was er nog steeds niet eruIt, men zou de manager contacten om de bestelling eruit te halen, 1 april nog steeds mogelijk

4e Keer contact 28 april

- nog steeds was de bestelling er niet uit, dit keer zou goed zijn, 1 april was niet meer haalbaar kan een paar dagen later worden

5e keer contact 2 april - verhuis bevestiging + telefoontje van de back office

- 8 april wordt de uiterste verhuisdatum maar dit is een automatische process dus kan eerder worden

9e Keer contact - 8 april 

- geen internet op het nieuwe adres

- gebeld wederom naar de servicedesk, ja kan nog 48 uur duren voordat we iets gaan doen

 

Beste Telfort, 

Half maart al geprobeerd om op tijd een verhuizing door te geven. Tot op heden geen internet op het nieuwe adres. Morgen is het 9 april, we zijn al sinds 1 april over en dus al geruim een week geen internet en tv. Wat is zeer vervelend vindt en waar ik ook erg in teleurgesteld ben is het feit dat men bij de servicedesk geen actuele status kan geven over mijn verhuizing. 

 

Met vriendelijke groet

Thuiswerker + 4 kinderen die Wi-Fi nodig hebben.

 

Admin: samengevoegd met eigen topic

 

 

 

 

 

Reputatie 1

10e keer contact- 9 april 1700

Voor de 11e keer gebeld, dit keer stond er weer iets niet goed. Medewerker kon mij garanderen dat het nu echt goed zou moeten staan. Wel kan het nog eens uiterlijk vijf werkdagen duren voordat ik internet zou hebben. Begrijp me niet verkeerd maar het is nu 10 april  en nog steeds geen SMS, email en dus ook geen internet. Ben bang dat ik wederom de vele extra vier werkdagen moet uitzetten en dat Telfort me een beetje aan het lijntje houdt.  Het vetrouwen is wel weg.. 

Bedankt Telfort

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Jeremym, ik kan mij goed voorstellen dat je baalt en al zo vaak gebeld hebt, Je wilt graag weten hoe het zit. Je hebt hier al veel over gebeld, maar nog steeds niet zeker hoe het zit. Ik heb even meegekeken. Ik zie de datum op 8 april staan. Deze is al verstreken helaas. Daarom heb ik bij mijn collega's van levering een melding gemaakt hoe dat kan en of ze jouw order een setje willen geven zodat je zo snel mogelijk internet krijgt. Dit kan inderdaad tot 5 werkdagen duren. Ik had je graag van een ander antwoord voorzien, maar helaas is dit hoe de situatie is. Wil je het laten weten als er contact is geweest?

Reputatie 1

1e Contact - half maart

- half maar contact opgenomen met servicedesk omdat ik mijn verhuizing niet online kan doorgeven ("oeps fout" melding, neem contact op met de servicdesk)

- verhuizing  per 1 april, alsnog doorgegeven echter was dit niet mogelijk omdat er nog een glasvezel upgrade on hold stond ( glasvezel is nooit opgeleverd), zou geregeld worden

2e contact - week later

- geen verhuis bevestiging, dus voor de zekerheid nog maar bellen,  bestelling was er nog niet ui en men zou het nogmaals regelen, 1 april was geen probleem

3e X contact - paar dagen later

- bestelling was er nog steeds niet eruIt, men zou de manager contacten om de bestelling eruit te halen, 1 april nog steeds mogelijk

4e Keer contact 28 april

- nog steeds was de bestelling er niet uit, dit keer zou goed zijn, 1 april was niet meer haalbaar kan een paar dagen later worden

5e keer contact 2 april - verhuis bevestiging + telefoontje van de back office

- 8 april wordt de uiterste verhuisdatum maar dit is een automatische process dus kan eerder worden

9e Keer contact - 8 april 

- geen internet op het nieuwe adres

- gebeld wederom naar de servicedesk, ja kan nog 48 uur duren voordat we iets gaan doen

10e keer contact- 9 april 1700

Voor de 11e keer gebeld, dit keer stond er weer iets niet goed. Medewerker kon mij garanderen dat het nu echt goed zou moeten staan. Wel kan het nog eens uiterlijk vijf werkdagen duren voordat ik internet zou hebben. Begrijp me niet verkeerd maar het is nu 10 april  en nog steeds geen SMS, email en dus ook geen internet. Ben bang dat ik wederom de vele extra vier werkdagen moet uitzetten en dat Telfort me een beetje aan het lijntje houdt.  Het vetrouwen is wel weg.. 

11e keer contact - 10 april 1700

Toch maar weer gebeld, weer een vriendelijk medewerkster aan de telefoon die het één en ander ging nakijken. Dit medewerkster bood in iedergeval een noodpakket aan zodat we in iedergeval iets hadden. Dus pakketje is onderweg. Medewerkster had het één en ander weer nagekeken en mogelijk weer iets veranderd in het system. Dus wederom stond er iets waarschijnlijk niet goed.

12e keer contact - 11 april (KPN)

Noodpakket ontvangen met bundel en digitenne. In de 50GB bundel wordt specifiek vermeld geen streaming, das leuk maar met 4 kinderen is het niet leuk. Maar goed, na vele discussies toch het één en ander afdwingen en mijn eigen hotspot maar weer gebruiken via mijn telefoon voor diegene die wel willen streamen. Digitenne box werkte alleen de zenders 1,2,3 wat geheel aansluit op het paasweekend. Mooi, maar alles wat niet met pasen te maken had, konden we  niet ontvangen. Dus ik naar KPN digitenne afdeling gebeld en men kon zien dat het pakket niet was geactiveerd ( netzoals mijn verhuizing). Helaas was het na het gesprekje met KPN al later dan 1700 dus kon ik de Telfort helpdesk niet meer bereiken. Fijn Paasweekend!

 

13e keer contact - 14 april (14 dagen geen internet/TV commerciële zenders)

Toch maar weer gebeld of mijn verhuizing er goed in staat. Want vertrouwen in Telfort heb ik niet echt meer. Alles zou goed staan, echter kon ze zien dat ze de order afgelopen vrijdag opnieuw erin hebben gezet en dit keer goed. "Uiteindelijk komt alles goed” zei de vriendelijke medewerkster van de klantenservice. Voor het digitenne verhaal heeft ze een mail gestuurd naar de afdeling die erover gaat. Kastje staat nu alweer 2 uren aan op NPO1 zonder enig resultaat. Als het een beetje tegenzit of meezit heb ik dus uiterlijk volgende week maandag internet. 

Reputatie 1

1e Contact - half maart

- half maar contact opgenomen met servicedesk omdat ik mijn verhuizing niet online kan doorgeven ("oeps fout" melding, neem contact op met de servicdesk)

- verhuizing  per 1 april, alsnog doorgegeven echter was dit niet mogelijk omdat er nog een glasvezel upgrade on hold stond ( glasvezel is nooit opgeleverd), zou geregeld worden

2e contact - week later

- geen verhuis bevestiging, dus voor de zekerheid nog maar bellen,  bestelling was er nog niet ui en men zou het nogmaals regelen, 1 april was geen probleem

3e X contact - paar dagen later

- bestelling was er nog steeds niet eruIt, men zou de manager contacten om de bestelling eruit te halen, 1 april nog steeds mogelijk

4e Keer contact 28 april

- nog steeds was de bestelling er niet uit, dit keer zou goed zijn, 1 april was niet meer haalbaar kan een paar dagen later worden

5e keer contact 2 april - verhuis bevestiging + telefoontje van de back office

- 8 april wordt de uiterste verhuisdatum maar dit is een automatische process dus kan eerder worden

9e Keer contact - 8 april 

- geen internet op het nieuwe adres

- gebeld wederom naar de servicedesk, ja kan nog 48 uur duren voordat we iets gaan doen

10e keer contact- 9 april 1700

Voor de 11e keer gebeld, dit keer stond er weer iets niet goed. Medewerker kon mij garanderen dat het nu echt goed zou moeten staan. Wel kan het nog eens uiterlijk vijf werkdagen duren voordat ik internet zou hebben. Begrijp me niet verkeerd maar het is nu 10 april  en nog steeds geen SMS, email en dus ook geen internet. Ben bang dat ik wederom de vele extra vier werkdagen moet uitzetten en dat Telfort me een beetje aan het lijntje houdt.  Het vetrouwen is wel weg.. 

11e keer contact - 10 april 1700

Toch maar weer gebeld, weer een vriendelijk medewerkster aan de telefoon die het één en ander ging nakijken. Dit medewerkster bood in iedergeval een noodpakket aan zodat we in iedergeval iets hadden. Dus pakketje is onderweg. Medewerkster had het één en ander weer nagekeken en mogelijk weer iets veranderd in het system. Dus wederom stond er iets waarschijnlijk niet goed.

12e keer contact - 11 april (KPN)

Noodpakket ontvangen met bundel en digitenne. In de 50GB bundel wordt specifiek vermeld geen streaming, das leuk maar met 4 kinderen is het niet leuk. Maar goed, na vele discussies toch het één en ander afdwingen en mijn eigen hotspot maar weer gebruiken via mijn telefoon voor diegene die wel willen streamen. Digitenne box werkte alleen de zenders 1,2,3 wat geheel aansluit op het paasweekend. Mooi, maar alles wat niet met pasen te maken had, konden we  niet ontvangen. Dus ik naar KPN digitenne afdeling gebeld en men kon zien dat het pakket niet was geactiveerd ( netzoals mijn verhuizing). Helaas was het na het gesprekje met KPN al later dan 1700 dus kon ik de Telfort helpdesk niet meer bereiken. Fijn Paasweekend!

 

13e keer contact - 14 april (14 dagen geen internet/TV commerciële zenders)

Toch maar weer gebeld of mijn verhuizing er goed in staat. Want vertrouwen in Telfort heb ik niet echt meer. Alles zou goed staan, echter kon ze zien dat ze de order afgelopen vrijdag opnieuw erin hebben gezet en dit keer goed. "Uiteindelijk komt alles goed” zei de vriendelijke medewerkster van de klantenservice. Voor het digitenne verhaal heeft ze een mail gestuurd naar de afdeling die erover gaat. Kastje staat nu alweer 2 uren aan op NPO1 zonder enig resultaat. Als het een beetje tegenzit of meezit heb ik dus uiterlijk volgende week maandag internet. 

 

** UPDATE inmiddels is Digitenne geactiveerd voor alle kanalen… bedankt Telfort/KPN

Reputatie 1

1e Contact - half maart

- half maar contact opgenomen met servicedesk omdat ik mijn verhuizing niet online kan doorgeven ("oeps fout" melding, neem contact op met de servicdesk)

- verhuizing  per 1 april, alsnog doorgegeven echter was dit niet mogelijk omdat er nog een glasvezel upgrade on hold stond ( glasvezel is nooit opgeleverd), zou geregeld worden

2e contact - week later

- geen verhuis bevestiging, dus voor de zekerheid nog maar bellen,  bestelling was er nog niet ui en men zou het nogmaals regelen, 1 april was geen probleem

3e X contact - paar dagen later

- bestelling was er nog steeds niet eruIt, men zou de manager contacten om de bestelling eruit te halen, 1 april nog steeds mogelijk

4e Keer contact 28 april

- nog steeds was de bestelling er niet uit, dit keer zou goed zijn, 1 april was niet meer haalbaar kan een paar dagen later worden

5e keer contact 2 april - verhuis bevestiging + telefoontje van de back office

- 8 april wordt de uiterste verhuisdatum maar dit is een automatische process dus kan eerder worden

9e Keer contact - 8 april 

- geen internet op het nieuwe adres

- gebeld wederom naar de servicedesk, ja kan nog 48 uur duren voordat we iets gaan doen

10e keer contact- 9 april 1700

Voor de 11e keer gebeld, dit keer stond er weer iets niet goed. Medewerker kon mij garanderen dat het nu echt goed zou moeten staan. Wel kan het nog eens uiterlijk vijf werkdagen duren voordat ik internet zou hebben. Begrijp me niet verkeerd maar het is nu 10 april  en nog steeds geen SMS, email en dus ook geen internet. Ben bang dat ik wederom de vele extra vier werkdagen moet uitzetten en dat Telfort me een beetje aan het lijntje houdt.  Het vetrouwen is wel weg.. 

11e keer contact - 10 april 1700

Toch maar weer gebeld, weer een vriendelijk medewerkster aan de telefoon die het één en ander ging nakijken. Dit medewerkster bood in iedergeval een noodpakket aan zodat we in iedergeval iets hadden. Dus pakketje is onderweg. Medewerkster had het één en ander weer nagekeken en mogelijk weer iets veranderd in het system. Dus wederom stond er iets waarschijnlijk niet goed.

12e keer contact - 11 april (KPN)

Noodpakket ontvangen met bundel en digitenne. In de 50GB bundel wordt specifiek vermeld geen streaming, das leuk maar met 4 kinderen is het niet leuk. Maar goed, na vele discussies toch het één en ander afdwingen en mijn eigen hotspot maar weer gebruiken via mijn telefoon voor diegene die wel willen streamen. Digitenne box werkte alleen de zenders 1,2,3 wat geheel aansluit op het paasweekend. Mooi, maar alles wat niet met pasen te maken had, konden we  niet ontvangen. Dus ik naar KPN digitenne afdeling gebeld en men kon zien dat het pakket niet was geactiveerd ( netzoals mijn verhuizing). Helaas was het na het gesprekje met KPN al later dan 1700 dus kon ik de Telfort helpdesk niet meer bereiken. Fijn Paasweekend!

 

13e keer contact - 14 april (14 dagen geen internet/TV commerciële zenders)

Toch maar weer gebeld of mijn verhuizing er goed in staat. Want vertrouwen in Telfort heb ik niet echt meer. Alles zou goed staan, echter kon ze zien dat ze de order afgelopen vrijdag opnieuw erin hebben gezet en dit keer goed. "Uiteindelijk komt alles goed” zei de vriendelijke medewerkster van de klantenservice. Voor het digitenne verhaal heeft ze een mail gestuurd naar de afdeling die erover gaat. Kastje staat nu alweer 2 uren aan op NPO1 zonder enig resultaat. Als het een beetje tegenzit of meezit heb ik dus uiterlijk volgende week maandag internet. 

inmiddels is Digitenne geactiveerd voor alle kanalen en gebeld door de backoffice die een check deed op alles werkte nu voor Digitenne… bedankt Telfort!

 

**UPDATE**

15 april  (15 dagen geen internet)

Vandaag maar even niet bellen, omdat het gewone leven ook gewoon doorgaat. Gisteravond wel genoten van Digitenne dus dat deed de pijn een beetje verzachten. Vandaag weer een nieuwe dag, wel gisteravond nog een mail ontvangen met “Sorry”. Dus dat was wel netjes, hoewel ik liever de mail voor het weekend had willen ontvangen, maar tis niet anders en om het al het is wel netjes als iemand “Sorry” zegt. Naast de “Sorry” stond er ook in de mail dat Telfort er alles er aan zal doen om mijn internet + tv op de 16e werkende zal krijgen. Nou eindelijk heb ik duidelijkheid, nu maar afwachten of ze het ook waar kunnen maken. Kan in ieder geval vandaag Dr Phil kijken...

Reputatie 1

** UPDATE **

Net een SMS gekregen dat de verhuizing geactiveerd is. Echter nog geen link, even wandcontactdoos de kabels uitgemeten. Rood + blauwe paar vervangen door oranje + wit en we hebben verbinding. Het is gelukt en nog voor de 16e. Noodpakket zal ik morgen terugsturen en bedankt maar weer.

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat de lijn inmiddels is opgeleverd. Daar ben ik blij om. Heeft wel even wat voeten in de aarde gehad en ging niet helemaal zoals gehoopt. Excuses. Belangrijkste is wel dat het nu werkt. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, horen we graag weer van je. Dan wel graag alleen de updates in nieuwe berichten, dat houdt het een stuk overzichtelijker. 

Reageer