beantwoord

Word GEK van me snelheid!! Krijg geen hulp

Reputatie 1
Ben hier nu al paar keer over begonnen. Dacht zelfs nog te verlengen bij Telfort,maar dit is te gek.

Nu 3 dagen aangekeken over me.snelheid en dit is diep triest.

Me laptop met originele meegeleverde korte kabel aan de modem gehangen. Alle apparatuur in huis afgesloten,wifi uitgezet en via de site van Telfort test gedaan,via speedtest.net (wat zelfde test is) en zie foto voor resultaat.

Wat kan Telfort doen?
Niet komen met de standaard stappen zoals:
Modem reset
Kabels nakijken
Israpunt na laten kijken (al laten doen door KPN)

Allemaal al gedaan.

Ik wil nu eens een goede oplossing van Telfort want dit is echt te triest voor woorden.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 24 juni 2018, 10:30

Bedankt voor de uitleg. Het is dan ook heel vreemd dat je iets anders meet dan dat er binnenkomt op het modem. Dit kan nu meerdere oorzaken hebben die ik zo nu niet durf uit te sluiten. Uit de analyses die ik heb uitgevoerd op jouw lijn wil ik toch graag een monteur aansturen om naar dit probleem te kijken. Zo kan hij op locatie uitsluiten waar het probleem kan zitten. Vanaf morgen kun je bellen met 088-2000121 om een afspraak met de monteur te maken, hopelijk is het snel opgelost.

Bekijk reactie

91 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Staat je klantnummer in je forumprofiel? Dan weet webcare om welke aansluiting het gaat.
Welke snelheid geeft je modem op de statuspagina?

Waarom ben je niet gewoon verder gegaan in je eerdere topic?
https://forum.telfort.nl/bestellen-en-ontvangen-335/nieuw-abonnement-verlenging-75801/index1.html#post624381
Post inderdaad dan die status pagina, waar in dat andere topic ook om is gevraagd, dat kan dan bevestigen dat de daargenoemde 55Mb echt binnenkomt.
Reputatie 1
Ben in die topic niet verder gegaan omdat daar "hulp" is geboden maar nooit is gegeven.

Heb alles met mevrouw besproken en doorgestuurd.
Ook de gegevens waar om gevraagd is.

Daar is 0,0 reactie op gekomen.

Vandaar een nieuwe topic in andere sectie waarvoor die bedoeld is,werd ook gezegd door Telfort dat ik dat moest doen. Via de klantenservice konden ze niks....MOEST via forum.

Die statuspagina zegt helemaal niks (volgens Telfort zelf). Doe de speedtest die hun aangeven en uitslag staat boven.
Hun doen test op afstand en idd u heeft een 55mb binnekomst maar stuurt niks door.
Door die uitspraak wist ik al dat ze uit hun nek lulde want Telfort kan NIKS nameten na de modem.
Dit is gewoon weer fouten maken en doorschuiven naar een ander.
Reputatie 2
Telfort "liegt" volgens jou, maar met statistieken uit je modem waaruit blijk dat Telfort "liegt" kom je niet aanzetten :8

Als je moet weet hoe je in je modem in moet loggen:
Zyxel:
http://192.168.1.254

Log je voor het eerst in? Vul dan bij Login ID 'admin' in en bij password '1234'.

Ben je je persoonlijke wachtwoord kwijt? Reset dan je modem. Druk de resetknop 30 seconden in met een paperclip of tandenstoker. Doe dit terwijl het modem aan staat. Laat de knop los als het lampje bij 'power' gaat knipperen. Als het LAN-lampje daarna binnen de 30 seconden begint te knipperen, zijn de fabrieks-instellingen hersteld. Het apparaat start vervolgens opnieuw op. Log vervolgens in met 'Admin'.

Experia V8:
http://192.168.2.254

Log je voor het eerst in? Vul dan bij Login ID 'admin' in en bij password '1234'.

Ben je je persoonlijke wachtwoord kwijt? Reset dan je modem. Druk de resetknop 30 seconden in met een paperclip of tandenstoker. Doe dit terwijl het modem aan staat. Laat de knop los als het lampje bij 'power' gaat knipperen. Als het LAN-lampje daarna binnen de 30 seconden begint te knipperen, zijn de fabrieks-instellingen hersteld. Het apparaat start vervolgens opnieuw op. Log vervolgens in met 'Admin'.

Experia V10:
http://192.168.2.254

Als je het wachtwoord van het modem niet zelf hebt aangepast, log je in met de Gebruikersnaam 'Admin'. Het veld Wachtwoord laat je leeg.

Ben je je persoonlijke wachtwoord kwijt? Reset dan je modem door de reset knop op de achterzijde van het modem een aantal seconden ingedrukt houden totdat het Power lampje rood gaat branden. Je modem wordt automatisch teruggezet naar de fabrieksinstelling. Log hierna in met de Gebruikersnaam 'Admin' en laat het veld Wachtwoord leeg.
Reputatie 8
Badge +17
Ben in die topic niet verder gegaan omdat daar "hulp" is geboden maar nooit is gegeven.

Heb alles met mevrouw besproken en doorgestuurd.
Ook de gegevens waar om gevraagd is.

Daar is 0,0 reactie op gekomen.

In je vorige topic was de laatste reactie van een moderator, waar jij niet meer op gereageerd hebt.
Stop met het slachtoffer spelen, en geef de gevraagde info.
Iedereen die in dit topic reageert probeert je te helpen.
Reputatie 1
Dennis en Nelly.
Er is mij prive gevraagd die spullen door te sturen. Als jenin de oude topic verder leest waren er 2 moderators die me "hielpen" en 1tje was het vergeten en nam contact op met me prive.

Daar is alles besproken. Verder heb ik alles gedaan en hier gepost.
Dit werd gezegd via de klantenservice zodat Telfort het op kan pakken.

Dus geen slachtofferrol of gegevens plaatsen hoe ik in moet loggen.
Ik doe wat gevraagd word en Telfort moet dit oppakken.
Alles wat ik zelf kan doen is al gebeurt. Zelfs ook contact opgenomen. Alleen word afgeschoven.
Reputatie 8
Badge +11
Je post op een forum. Dan loop je het risico (sterker nog, daar is het voor bedoeld) dat mensen gaan proberen je te helpen.
Wij kunnen onmogelijk weten of inschatten wat er allemaal gezegd of gedaan is. Heel logisch dus dat er meer gegevens worden gevraagd.
Reputatie 8
Badge +17
Telfort werkt het liefst topics geheel via het forum, en niet via pb.
Dan kunnen andere klanten ook inspringen, en is het ook informatie voor klanten met hetzelfde probleem.

Dus post je modem status eens, dan kan je zelf ook zien wat er in je modem binnenkomt.
Het probleem lijkt toch in je thuis situatie te zitten.
Reputatie 1
Alle respect voor. Waardeer ik ook zeker.

Alleen heb ik dat gehele traject al paar keer doorlopen.
In me modem inloggen enz is allemaal al gebeurt zoals ik gepost had.
Kabels vervangen,modem hardreset,israpunt door KPN na laten kijken, ga zo maar door.
Dan kan ik gewoon niet meer doen dan contact opnemen.

Dan krijg ik te horen van medewerkers op het forum: we komen bij u terug en krijg geen reactie meer.

Bel je met de klantenservice: plaats het op het forum. Onze medewerkers hebben daar de mogelijkheid om u te helpen. Wij kunnen alleen in uw modem kijken.

Dus krijg ik idd het idee dat Telfort de problemen probeert af te schuiven naar een ander.
Vol blijven houden dat hier een snelheid mogelijk is tot 55mb is niet een oplossing. Het word niet gehaald. Zoals me screenshots laten zien kom ik niet eens op 6....

Nelly dat is dus onzin. Ik heb een priveconversatie met een medewerker die prive aan mij heeft gevraagd gegevens door te sturen en we hebben dingen besproken.
Een vrouwlijke medewerker Deborah en een mannelijke Maikel of Michel (kan tijdens typen niet in me inbox).
Wat wil je zien wat er in me status staat? Die fluctureerd zo veel dat ik er een hele reeks kan plaatsen van 2mb tot 58mb.

Al die info is al in hun bezit. Alle afbeeldingen en al.

Er komt alleen geen oplossing.
Reputatie 8
Badge +17
Een vrouwlijke medewerker Deborah en een mannelijke Maikel of Michel

Dat geeft meteen het nadeel van communiceren via pb aan. Beiden werken niet meer bij Telfort webcare, en zullen dus ook niet meer reageren.
Of de nieuwe moderators in hun (wellicht vervallen) inbox kunnen kijken durf ik niet te zeggen.
Reputatie 1
Daar heb ik ook nog wel begrip voor. Alleen wat hun krijgen en bespreken word in het systeem geplaatst.

Lijkt mij normaal dat iemand lopende zaken overneemt.

Maar goed, dit behelpt niet tot het oplossen van het probleem. Wel bedankt voor de hulp.
Zou graag zien dat Telfort hier op reageert.
Reputatie 2
Aangezien je de speedtest bekabeld hebt gedaan met de modem kunnen we alle router/wifi oorzaken uitsluiten.

Hierdoor blijft alleen de kabel zelf/isra punt en het modem over. Aangezien het isra punt ook al is bekeken en telfort geen storingen/problemen ziet met de connectie voordat deze het modem bereikt wordt het naar mijn inzien tijd om het modem te vervangen. Is dit al eens gedaan? Aangezien je ook aan geeft dat je connectie soms wel de snelheid behaald en soms niet lijkt mij dit toch echt een van de eerste stappen.
Reputatie 1
Die is al eens vervangen idd,maar denk ik niet dat dat de oplossing is.

Gemiddeld zit mijn snelheid op 9.4mb.

Ik zit vaker ruim onder de 10 dan er boven. Dus wil in mijn ogen zeggen dat er iets buitenhuis niet goed zit.

Vergat te melden dat de centrale kast hemelsbreed 30meter van me huis staat,ook al nagekeken is.
Meneer had zelfs een fout gemaakt door ons vergeten terug aan te sluiten en duurde een dag voor hij terug kon komen.

Dus of het tussen de kast en ons huis is of ergens anders. Geen idee.

Ben HEEL benieuwd wat Telfort hierop te melden heeft. Hoop dat ze een klant van jaren toch wel gaan helpen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Peter, ik heb zojuist je snelheid gemeten. Zie onderstaande foto. Je verbinding is dus prima in orde. Kun je zoals Dennis-L heeft aangegeven ook een screenshot van je statuspagina posten ter verificatie?

Graag ook even bekabeld testen met een andere laptop of PC. Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
Heb je alles gelezen Stephen?
De snelheid fluctueerd flink. Die standaard testen zijn al uitgevoerd.

Getest met:
MSI gamelaptop
Acer "standaard i5" laptop
Custom build pc.

Alles bekabeld en speestesten komen allemaal RUIM onder de 10 uit.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Peter, bedankt voor de snelle reactie. Dan vraag ik je nogmaals om een screenshot van de statuspagina van jouw modem te maken en hier te plaatsen.
Op de foto van de spreedtest zie ik een tijd staan van 22:50 uur. Ervaar je altijd een trage internetsnelheid in de avond of op meerdere momenten van de dag?
Reputatie 1
Die trage snelheden is gehele dag door.

Maar wat ik gek vind.

Ik meet nog geen half uur voor jou en krijg ik een download 6.8 en upload van 4.3

Na jou test meet ik en krijg de volgende uitslag (zie foto).
Zal straks nog eens meten en die zal ik ook posten.

Instellen dat de modem op een andere kanaal of frequentie is ook al eerder gedaan. Want je zal zeggen: probeer dat eens. Misschien zitten er meerdere in je straat op hetzelfde kanaal.

Maar dat is het ook niet.
Reputatie 1
Nog eens 3 testen gedaan en zie resultaat.

Gek als jullie "in me modem" komen dat de snelheid goed is.
Zitten jullie dat niet (en is niks veranderd hier) zakt de snelheid drastisch....
Reputatie 8
Badge +11
Ik vind het een raar verhaal. Die test doe je toch bekabeld?
Reputatie 8
Badge +17
Instellen dat de modem op een andere kanaal of frequentie is ook al eerder gedaan. Want je zal zeggen: probeer dat eens. Misschien zitten er meerdere in je straat op hetzelfde kanaal.

Een goed speedtest gaat via een bedraad aangesloten pc of laptop.
Jij praat blijkbaar over matige wifi snelheden!
Je modem status laat duidelijk zien dat wat op afstand wordt gemeten ook binnenkomt.
Is deze meting van 41,7 via wifi of bedraad?
Die overige metingen zijn snelheden die ik op verouderde wifi apparaten verwacht met het 802.11 b of g protocol.
Wat laat de ookla speedtest zien is dat vergeklijkbaar?
Reputatie 1
GJC en Nelly zoals vaker aangegeven is alles bekabeld. Moet ik dat blijven herhalen?

Die kanaalwissel is door de telefonische klantenservice aangeraden (wat ik ook al raar vond) ,maar dacht meld het ff zodat daar niet weer over begonnen word.
Daarom zei ik ook al eerder dat Telfort in hun systeem moet kijken wat er allemaal al gedaan is,maar geen oplossing komt en me ineens doorsturen naar het forum.

Maar nogmaals:
Laptop is bekabeld
Kabel is vervangen naar andere maar is geen verschil
Modem staat letterlijk naast de laptop (werd door klantenservice ook al over gevallen dat de afstand zo kort mogelijk moet zijn)

Galdor een verouderd wifi apparaat is mijn laptop niet. Is een game laptop met zo genoemde killerlan,maar dat heeft geen betrekking tot het probleem gezien hij bekabeld zit.

Dat het de Experia v8 kan zijn. Geen idee.
Gezien dit blijkbaar bekabelde metingen zijn, kan ik alleen maar concluderen dat daar toch ergens een draadbreukje of slecht contact zit.
Maar ik vlak de Experia zelf niet helemaal uit, dat het daar in zit. Of de connector van je laptop.

Welke kabel is vervangen tussen de laptop en de experia of de dsl kabel tussen isra en experia.
Reputatie 1
Heb 3 UTPkabels geprobeerd en is het niet.
Israpunt is nagekeken en is het niet.

Dat er geheel NIET gesproken word door niemand dat de snelheid van buiten naar binnen al heen en weer gaat vind ik beetje apart.
Mijn mening ligt de fout dan toch echt daar,maar wie die problemen op zich neemt weet ik niet.

Of het KPN of Telfort word maakt mij als Consument niks uit.
Puntje bij paaltje zelfde firma en ik wil daar niet tussenzitten.
Dat is ook heel vreemd, gezien de modem zelf aangeeft dat dit goed moet zitten.
Dus nu moeten diverse mogelijkheden worden uitgesloten.
Een draad breuk zie je zo niet dit moet je echt met een kabel tester checken.

Je hebt mijn opmerking en de verbazing van de anderen toch gelezen dit verwacht je bedraad niet.

Reageer