beantwoord

Windows 10 thuisgebruiker probleem

• 14 december 2016
  • 9 reacties
  • 493 keer bekeken

Al enige dagen doe ik pogingen de door een Windows 10 update van ontstane internetconnectieproblemen bij een vriend van mij op te lossen. Hij heeft een 'internet standaard + bellen' abonnement met een ZyXel P-2812 modem. Sinds 5 december heeft hij geen interverbinding en kan niet (vast) bellen. Geen van de oplossingen die in de Microsoft-blog worden genoemd helpen. Het hernieuwen van de IP-configuratie mislukt vanwege een DHCP-fout. Er is ook geen default gateway. Ik heb ook al geprobeerd de pc terug te zetten naar een herstelpunt van voor 5 december, zonder succes. Het lijkt er ook op dat het modem resetten via de reset-knop achterop helemaal niets doet. Waarsschijnlijk is er dus meer aan de hand dan alleen het Windows 10 probleem?
Graag hulp!
icon

Beste antwoord door Stephen 16 december 2016, 17:16

Beste P2, je hebt mij laten weten dat je Rob weer gebruik kunt maken van de diensten met het nieuwe modem. Op dit topic plaats ik daarom een slotje. 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Het resetknopje achterop het zyxel modem moet ongeveer 25 sec. Ingedrukt worden
Het resetknopje achterop het zyxel modem moet ongeveer 25 sec. Ingedrukt worden

Zelfs na meer dan 30 seconden ingedrukt houden gebeurt er niets...
Reputatie 8
Badge +17
Kun je nog wel inloggen op het modem http://192.168.1.254 gebruikersnaam is admin wachtwoord is 1234
Nee, inloggen lukt ook niet.
Reputatie 8
Badge +17
Webcare leest altijd mee maar het lijkt sterk op een defect modem, je kunt eventueel nog het dsl kabeltje nog vernieuwen vanaf aansluiting naar het modem
Hoi Jimny,

Dank voor je reacties (ook namens Rob!). Ik vrees ook dat het modem defect is. Misschien probeer ik het nog aan mijn eigen pc te hangen, maar na ruim een week van alles proberen heb ik weinig hoop meer. Ik wacht af of Webcare nog suggesties heeft.

groet,
P2
Reputatie 8
Badge +7
Al enige dagen doe ik pogingen de door een Windows 10 update van ontstane internetconnectieproblemen bij een vriend van mij op te lossen. Hij heeft een 'internet standaard + bellen' abonnement met een ZyXel P-2812 modem. Sinds 5 december heeft hij geen interverbinding en kan niet (vast) bellen. Geen van de oplossingen die in de Microsoft-blog worden genoemd helpen. Het hernieuwen van de IP-configuratie mislukt vanwege een DHCP-fout. Er is ook geen default gateway. Ik heb ook al geprobeerd de pc terug te zetten naar een herstelpunt van voor 5 december, zonder succes. Het lijkt er ook op dat het modem resetten via de reset-knop achterop helemaal niets doet. Waarsschijnlijk is er dus meer aan de hand dan alleen het Windows 10 probleem?
Graag hulp!

Welkom op het forum P2. Ik ontvang graag de adresgegevens van Rob in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan op zoek naar een oplossing voor dit probleem.
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor de gegevens. Ik zal het modem van Rob vervangen. Laat je even een berichtje achter als de problemen met het vervangend modem zijn opgelost? Bij voorbaat dank!
Reputatie 8
Badge +7
Beste P2, je hebt mij laten weten dat je Rob weer gebruik kunt maken van de diensten met het nieuwe modem. Op dit topic plaats ik daarom een slotje. 🙂